Teinityttö kertoi käyvänsä isänsä luona saunassa isän ja pikkuveljen kanssa.

• Viestiketjun aloittaja "Hanna"
  • Ensimmäinen viesti
"Hanna"
Tyttö on siis 15-vuotias ja isänsä luona käy säännöllisesti. Pikkuveli 5-vuotias. Noin pienen veljen kanssa saunominen tietenkin ok.
Tyttöni on todella kaunis teinityttö, toki en tiedä onko sillä nyt tässä asiassa merkitystä.
Tuli ihan muiden asioiden yhteydessä ilmi, että yleensä mökillä ja jos iskä lämmittää kotona ulkosaunaa, niin menee samaan aikaan. No isähän siinä on kyseessä, mutta silti...
Ollessamme minun sukulaisteni mökillä, niin aika avoimesti saattaa vaihtaa uikkareita jne ja en tiedä tekeekö näin myös isänsä kanssa mökkeillessä, jos paikalla on muitakin miehiä.

"Mymy"
Lapsi saa saunoa vanhempansa kanssa niin kauan kuin haluaa. Mielestäni asiassa ei ole mitään kummallista. Perheitä on erilaisia.
Aikuisen tulee opettaa lapselleen, missä sopivuuden rajat menevät ja kuinka pitkälle oma (alaston) kroppa on yksityisasia. Tietysti perheitä on erilaisia ja näkemyksiä sitä myöten... laki määrittelee viimekädessä, missä mennään pahasti yli.

vieraillen
Mun miesystävän tyttö saunoo myös isänsä kanssa. Kyseessä toki 12-vuotias, mutta selkeästi jo murrosiässä. Miestä tämä kuulemma vähän häiritsee ja kokee asian hiukan kiusallisena, mutta ei kehtaa sanoa lapselleen mitään ja on sanonut, että loppujen lopuksi ihan sama ja sama lapsihan hän on, kuin pikkutyttönä.

"Hanna"
Entä jos saunoisi poikaystävän kanssa ilman uikkareita?
No äitinähän minä tietenkin olen sitä mieltä, että meidän pikkutyttöhän ei vielä poikaystävän kanssa saunaan menisi ainakaan kahteen vuoteen! Mutta...noh, olen minäkin joskus ollut teini :) Jotenkin kuitenkin normaalimpaa ehkä saunoa poikaystävän kanssa. Noh olipa ilmaus, mutta kuitenkin

"Mymy"
Mun miesystävän tyttö saunoo myös isänsä kanssa. Kyseessä toki 12-vuotias, mutta selkeästi jo murrosiässä. Miestä tämä kuulemma vähän häiritsee ja kokee asian hiukan kiusallisena, mutta ei kehtaa sanoa lapselleen mitään ja on sanonut, että loppujen lopuksi ihan sama ja sama lapsihan hän on, kuin pikkutyttönä.
Jos häiritsee, niin ihan rauhassa voi saunoa erikseenkin. Ei erikseensaunominen ketään vahingoita.

5+2+lemmikit
Meillä nuo teinit on kyllä ihan itse halunneet saunoa yksin kun ovat olleet noin 13v. Tietty mökillä saunotaan yhdessä (uikkarit päällä) ja esim. tyttö käy meidän kanssa (mun ja nuoremman siskon) kanssa uimahallissa, jossa saunassa ollaan nakkena.
Eli tärkeää on vain se että ANTAA teinin saunoa/peseytyä rauhassa/yksin ja antaa sille mahdollisuus. Jos mitenkään nuorta ei haittaa niin eipä siinä mitään, jos kuitenkin muuten osaa rajata missä on alasta ja kenen kanssa.

Käy ihan isänsä kanssa saunassa?
Hui kauhee...
Ja mitä ihmeen merkitystä sillä tyttären kauneudella on!?

Tässä keississä ei ole mitään muuta likaista kun sun mielikuvitus...

Nimim isänsä, äitinsä, veljiensä ja isovanhempien kanssa saunonut (alasti) :O

Onko muuten teinipojan ihan ok saunoa isänsä kanssa?
Entä jos poika on homoseksuaali?
Ihan mielenkiinnosta kysyn.

"Kerttuli"
En näe asiassa mitään pahaa, jos se on tytölle ja isälle ok.
Itse en halua näyttäytyä alasti muiden aikuisten miesten, kuin oman mieheni seurassa. En ole saunonut kummankaan vanhempani kanssa siitä lähtien, kun täytin 9v.

dsfds
Jos sitä saunomista ei jossain vaiheessa lopeta, se tuntuu ihan normaalilta. Jos eilen saunoi, miksei voisi taas ylihuomennakin saunoa yhdessä-tyyliin. Tiedän perheitä, missä saunotaan yhdessä vanhaksi mummoksi asti ja toisaalta tiedän perheitä, missä yli 3 vuotias poika ei saa nähdä alastonta äitiäkään enää. Riippuu niin ihmisestä.

Vieras äiti
[QUOTE="Kerttuli";30407021]En näe asiassa mitään pahaa, jos se on tytölle ja isälle ok.
Itse en halua näyttäytyä alasti muiden aikuisten miesten, kuin oman mieheni seurassa. En ole saunonut kummankaan vanhempani kanssa siitä lähtien, kun täytin 9v.[/QUOTE]

Kuulostaa kyllä hyvin erikoiselta, suhteesi omiin vanhempiisi.

"Kerttuli"
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras äiti;30407101:
Kuulostaa kyllä hyvin erikoiselta, suhteesi omiin vanhempiisi.
Sitä se onkin. Äiti on arvostellut mun ulkonäköä ja ihan siitä asti, kun olin vaippaikäinen. Olin aina äidin mielestä lihava ja huonoryhtinen, vaikka oikeasti olen aina ollut normaalipainoinen ja hoikahko lapsi. Aina vertaili mua serkkuihin, naapureihin yms. En koskaan ollut riittävä ja aina puuttui jotain. Aina sanottiin, miten minä voisin ostaa samanlaisia vaatteita, kuin naapurin Johanna, leikata hiukset kuten naapurin Elli tai voi kun minullakin olisi tyylitajua miten sillä Sirkan ja Jorman tytöllä..
En muista koskaan äitini kehuneen mua. Kun olin teini, niin kävin joka päivä salilla ja juoksemassa ja isäni valitti mulle, että en urheile yhtään ja mun pitäisi aloittaa jostakin eläkeläisten jumpasta, koska en kuulemma olemattoman kuntoni kanssa pärjää ns. normaalilla jumppatunnilla.
Kerran hain terkkarilta lapun, jossa luki, että olen normaalipainoinen, mutta kotona naurettiin ja sanottiin, että "näethän sä itsekin, että ainakin viisi kiloa saisit laihduttaa".

Köh höh höö
Minäkin olen jo yli nelikymppinen, ja mikäli tilaisuus tulee, saunon nakuna sekä omien vanhempieni että appivanhempieni kanssa :) Ja isolla porukalla, esim. juhannuksena, samassa saunassa ja ihan aatamin asuissa ovat niin vanhemmat kuin heidän (aikuiset lapsensa), sisarukset kumppaneineen ja hyvässä lykyssä vielä naapuritkin :) Eli olen kyllä nähnyt sekä oman isäni, appiukkoni, siskoni miehen ja veljeni vaimon sekä vaikkapa ystävieni miehiä useitakin kertoja ilkosillaan - eikä se häritse meitä ketään. Meistä tuo on ihan perisuomalainen tapa. Eli alastomuus on ongelma sitten kun siitä tekee ongelman :)

• Tykkää
Reactions: Pöllömamma
"Ymmi"
Kyseessä on isä ja lapsi, joten en näe asiassa mitään outoa.

Muutoin en kyllä tykkää siitä, että ollaan alasti vastakkaisen sukupuolen nähden, ellei kyseessä ole oma lapsi, äiti, isä tai sitten joku pieni lapsi.
En siis hyväksyisi, että oma mieheni saunoisi kenenkään muun naispuolisen kanssa, kuin minun.

Yhteistyössä