Teinit yöllä ulkona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja **Tiukkis**
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

**Tiukkis**

Vieras
Pyöräilin yöllä kahden aikoihin kotiin ja näin läheisen koulun pihassa pari yläasteikäistä poikaa lorvimassa. Mitä tuon ikäiset tekevät yöllä ulkona!? Ok, on toki kesäloma, mutta kyllä teinienkin tulisi olla jo tuohon aikaan nukkumassa tai ainakin kotona.

Mitä pahaa siinä on? nauttikoon vielä viimeisistä lomapäivistä, sillä kyllä kouluissa on nykyään aika rankkaa varsinkin kun tuossa iässä se koulu ei kovin tärkeältä tunnu...

ni ei ollu mun tenit kun hyö saapuvat kotiin aina ennen ysiä vaikkei kotiintulo aikaa olekkaan, ei olla koskaan tarvittu kun olen tehnyt selväksi että ajoissa tullaan kotiin

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä pahaa siinä on? nauttikoon vielä viimeisistä lomapäivistä, sillä kyllä kouluissa on nykyään aika rankkaa varsinkin kun tuossa iässä se koulu ei kovin tärkeältä tunnu...

Mitä pahaa siinä on? Toi on muuten ihme asenne

Kai niistä lomapäivistä voi nauttia päivisin eikä yötä myöten?

Meilla ainakin totutellaan jo aamuherätyksiin ja yritetään mennä ajoissa nukkumaan, ettei tunnu koulun alkaessa niin kurjalta.

täytyy sanoa että kyllä itse olin nuorena varsin myöhään ulkona kouluviikoillakin.. harmittaa että vanhempani eivät "olleet" huolissaan niin riittävästi kai luottivat minuun koska en ikuna möhläillyt tai tehnyt mitään ilkivaltaa tai muuta sellaista.
en tarkoita että minusta piti olla huolissaan vaan olisi ollut kiva että olisivat olleet enempi.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja rakastakaa teinejänne:
täytyy sanoa että kyllä itse olin nuorena varsin myöhään ulkona kouluviikoillakin.. harmittaa että vanhempani eivät "olleet" huolissaan niin riittävästi kai luottivat minuun koska en ikuna möhläillyt tai tehnyt mitään ilkivaltaa tai muuta sellaista.
en tarkoita että minusta piti olla huolissaan vaan olisi ollut kiva että olisivat olleet enempi.. :)

No meidän teini ei todellakaan ole keskellä yötä missään ulkona oli loma tai ei! Kyllä päivä - ja ilta-aikaan kerkeää olla ja mennä tarpeeks

Alkuperäinen kirjoittaja rakastakaa teinejänne:

Samat sanat. Minäkin saatoin tulla kotiin aamuyöllä tai seuraavana päivänä, eikä kukaan soitellut perään. Olin kiltti, en käyttänyt päihteitä, liikuin tuttujen kanssa. Mutta olisi silti ollut kiva, jos joku olisi välittänyt ja ollut kiinnostunut.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä pahaa missään:

Mitä pahaa siinä on? Toi on muuten ihme asenne

Olkoon vain sinun mielestäsi ihme asenne, mutta minä olen sitä mieltä silti :)
No kun minusta tuo teini-ikä on ehkä se ainoa jakso elämässä kun voi tehdä kaikkea hauskaa ilman, että leimataan hulluksi (jos ymmärrät mitä tarkoitan) ja tuossa iässä siipien levittely ja vapaus saa aikaan sellaisen tunteen, jota ei enää myöhemmin vastuullisena aikuisena saa kokea.

Tottakai pitää olla elämässä sääntöjä ja rajojakin, mutta myös tuollaista huolentonta vapauttakin. AIna ei tarvitse nipottaa kaikesta.
Ei tuollaiset yö valvomiset ja koulujen pihoilla maleksimiset mitään rikollista sentään ole. Nauttikoot vapaudestaan vielä hetken :D

Vanhin poikani tässä juuri kertoili ikäistensä edesottamuksista ja itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että täällä "maalla", hieman syrjässä kaupungin hälinästä säästyy monelta pahalta, mitä kaupunkilaislapsilla on arkipäivää.

Ollapa taas hetken 15v, kesäloma ja kaverit.. <3 Öitä myöten valvottiin, juteltiin, mökkeiltiin, hengailtiin missä milloinkin. Kesä ja vapaus, nam. Nyt ehtii kantaa vastuuta ja olla aikuinen.

Yhteistyössä