Teinin painosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tyttö kävi terveydenhoitajan tarkistuksessa, sieltä tullessaan sanoi että on kuulemma alipainoinen ja terkkari on huolissaan. Tyttö on siis 168 cm ja painaa 52 kg.

Mä nyt ihmettelen tuota kovasti. Onhan hän hoikka, mutta aivan terveen näköinen 14-vuotias. Syö hyvin. Ei kai se ihme ole, ettei paino kasvuiässä pysy pituuden mukana, joten en ymmärrä ollenkaan. Itsekin olin lapsuudesta asti laiha, aina ikävuoteen 24 saakka. Nyt aikuisena olen ollut normaalipainoinen.

Onko mulla nyt hämärtynyt käsitys normaalipainosta, onko terkkari oikeassa ja lapsi onkin alipainoinen? Paljonko muiden teinit painavat?

No johan on mun mittani olivat koko nuoruuteni 175cm ja 54-56kg. Kukaa ei mulle koskaan sanonut mitään. Ja tytär näyttäisi menevän samaa linjaa, hoikka on mutta terve.

Niin ja parin viikon päästä tytön pitää kuulemma mennä kontrollipunnitukseen terkalle. Pitäisikö ottaa terkkaan yhteyttä kun sieltäpäin ei ole tullut viestiä kotiin? Tyttö siis kertoi, mitä oli sanonut.

[QUOTE="vieras";27499040]Mä en saa tuota painoindeksiä toimimaan? Täytän kaikki kohdat muttei anna tulosta.[/QUOTE]

Ei kun nyt toimi. Tulos 19, 4 eli normaalipainoinen. Nyt ymmärrän terkkaa vielä vähemmän.

Ihan normaali on :) Mä olin teini-iässä 165/50, terkka valitti mullekin painosta ja syömisistä aina. Kuitenkin söin hyvin ja liikuin myös, alkaa vissiin olemaan epänormaalia, että nuoret liikkuis, kun suurinosa tuntuu olevan jenkkakahvaisia jo 15-vuotiaina.

Ei todellakaan ole alipainoinen (mikä sekin olisi teinillä ihan ok, jos on luonnostaan hoikka), vaan ihan normaalimitoissa. Misseillä tuohon tulee kymmenen senttiä pituutta lisää ja muutama kilo. Mallit ovat yli kymmenen senttiä pidempiä ja paino saattaa olla silti tuo.

Mä olin n.25v. asti juurikin 168cm/51-52kg,enkä tosiaan ollut liian laiha vaikka hoikka olinkin ja söin paljon.
16v. poikani painaa 65kg ja on 186cm,ei ole sanottu alipainoiseksi,vaikka tosi hoikka onkin.

Ajatella! Itse olen 164cm, ja 48kg painava (teini) lähenen kuudettatoista ikävuotta.
Vieläpä terkkari sanoi, että painoni on hyvä, ja olen hirmuhoikka.
Outoa, kuin lunnostaan hoikan vartaloihin puututaan, mutta sitten, jos jollakin on oikeesti proplema oman vartalonsa kanssa, niin se jätetään rauhaan!!!
Tyttösi on normaalipainoinen, ei syytä huoleen ap.
Katokuitenkin, että tyttö syö riittävästi.

Yhteistyössä