Teinin logiikkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras..

Vieras
Teinillä on tän viikon tiskivuoro. eli laittaa kaverina välillä tuon tiskikoneen päälle. Meillä 6 lasta joten kone pyörii 2-3 krt päivä, riippuu vähän leivotaanko ja millasta ruokaa tehdään.

Keittiössä mieletön tiskivuori. Ja äsken jo suutuin et nyt niitä tiskejä laittamaan. Meinas että turhaa hän niitä nyt laittaa ku sunnuntaina pitää siivota sitte kunnolla (kun loppuu tuo tiskivuoro) . Eli riittää kun sunnuntaina sit tiskaa kaikki.
Muuten mutta ei meillä riitä astiat sinne asti eikä tuolla mahdu enää tekemään mitään. Eikä riitä sit enää yks päivä tuohon tiskivuoreen. Oon toki ite laittanu välillä tiskejä muttei se riitä että sen koneellisen päivässä pesee.

Teinillä on tän viikon tiskivuoro. eli laittaa kaverina välillä tuon tiskikoneen päälle. Meillä 6 lasta joten kone pyörii 2-3 krt päivä, riippuu vähän leivotaanko ja millasta ruokaa tehdään.

Keittiössä mieletön tiskivuori. Ja äsken jo suutuin et nyt niitä tiskejä laittamaan. Meinas että turhaa hän niitä nyt laittaa ku sunnuntaina pitää siivota sitte kunnolla (kun loppuu tuo tiskivuoro) . Eli riittää kun sunnuntaina sit tiskaa kaikki.
Muuten mutta ei meillä riitä astiat sinne asti eikä tuolla mahdu enää tekemään mitään. Eikä riitä sit enää yks päivä tuohon tiskivuoreen. Oon toki ite laittanu välillä tiskejä muttei se riitä että sen koneellisen päivässä pesee.

No jos sä jättäisit sitten sen tiskivuoren teinin huoleksi. Hän voi sitten miettiä, että syökö ruokansa kenties lattialta, tuolilta vai pöydätä sormin?

On kyllä typerää osallistuttaa lapsia noin kauheaan siivous/kodinhoitosavottaan kun on itse niin paljon lapsia tehnyt ettei edes koneellisella päivässä selviä. Vanhempien hommia tuollainen.

Mä veisin muun perheen ulos syömään ja jättäisin teinin nuolemaan näppejään tiskien kanssa. Mut ymmärrän kyllä et kuusilapsisen perheen ulkona syöminen tulisi melko kalliiksi. :)

On kyllä typerää osallistuttaa lapsia noin kauheaan siivous/kodinhoitosavottaan kun on itse niin paljon lapsia tehnyt ettei edes koneellisella päivässä selviä. Vanhempien hommia tuollainen.

Tän hetkinen tiskisavotta on kyllä ihan hänen itsensä aiheuttama. Ei minusta ole kohtuutonta että se teini laittaa sen yhden koneellisen päivässä ja minä sen toisen. Nyt tuo teini jättäny sen oman osansa hoitamatta oikeastaan koko viikon ja kärsii kyllä ihan itse seuraukset.
Ja se että kyllä mun periaate on että lapset opetetaan tekemään kotitöitä laidasta laitaan niin että kun omilleen joskus muuttavat niin tietävät ja osaavat sen oman huushollinsa sitten hoitaa. Oli niitä lapsia sitten yks tai kymmenen.

Ja sekin vielä et täällä on hiihtoloma ja ollu kaikki kotona päivätkin.

No ompa kauhea savotta jos se kerran päivässä hoitaa tiskikoneen. Kamalaa...osallistuu tuokin 7v kodintöihin ja on ainoa, eikö hänenkään kuuluis opetella kotiasioita ja osallistua?

Meillä ei nakiteta tiskausta yhdelle, vaan koneen tyhjennysvuoro kiertää ja likaiset laitetaan sinne suoraan, kun on tyhjennetty ja laitetaan taas päälle samantien, kun tulee täyteen. Pyritään välttämään niiden vuorten kertymistä täyttämällä konetta samantien, kun sitä tiskiä syntyy.

[QUOTE="a p";30686143]Tän hetkinen tiskisavotta on kyllä ihan hänen itsensä aiheuttama. Ei minusta ole kohtuutonta että se teini laittaa sen yhden koneellisen päivässä ja minä sen toisen. Nyt tuo teini jättäny sen oman osansa hoitamatta oikeastaan koko viikon ja kärsii kyllä ihan itse seuraukset.
Ja se että kyllä mun periaate on että lapset opetetaan tekemään kotitöitä laidasta laitaan niin että kun omilleen joskus muuttavat niin tietävät ja osaavat sen oman huushollinsa sitten hoitaa. Oli niitä lapsia sitten yks tai kymmenen.

Ja sekin vielä et täällä on hiihtoloma ja ollu kaikki kotona päivätkin.[/QUOTE]

Kirjoitit näin:

Nyt se sitten onkin yksi koneellinen. O.K.

Kirjoitit näin:

Nyt se sitten onkin yksi koneellinen. O.K.

Väännetään nyt rautalangasta vielä: teini huolehtii ainakin sen yhden koneellisen päivässä tiskejä. Puhtaat kaappiin ja likaiset koneesee, pöydän pyyhkiminen jne. Ja MINÄ huolehdin sitten toisen ja ehkä sen kolmannenkin koneellisen.
Mutta kun tilanne on se että teini ei ole laittanut koko viikolla tuota koneellista per päivä ja tuota tiskiä on kertyny mun laittamisista huolimatta niin nyt sitte on teinin homma huolehtia että keittiö tulee su mennessä siivotuksi. Kun ma on sit seuraavalla tiskivuoro. Ja ihan yhdessä sovittu tuo että aina viikon yhdellä sama kotityö huolehdittavana.