teinien yökyläily

  • Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti
"minä vain"
Sanokaas,kun meijän teini tyttö ei millään meinaa hyväksyä kun en päästä sitä yökylään jonkun kaverinsa luokse.Kysessä kuulema vain kaveri,poika siis,jonka kanssa on käyny kahvilla yms, ehkä noin kuukauden verran.En siis ite tiiä kaverista muuta kun nimen ja missä koulussa on..Tyttö sano tänää viimeksi että hän MENEE sinne yöksi vkl.Kertokaa kaikki perustelut,miksi te ette antais teinin mennä yökylään!Ja,asiasta on siis juteltu kovasti ja mun ehdoton kanta on että ei,ja oon kertonu kyllä perustelut asiasta teinille..
 
Riippuu ihan teinin iästäkin ja siitä onko vanhemmat siellä kotosalla jne....

Jokaisella perheellä on omat sääntönsä ja niitä tulee lasten ja nuortenkin noudattaa. Ite oon joutunu kokemaan tuon et EI on EI ja se siitä, enkä pidä sitä kauhean hyvänä toimintana. Itse pyrkisin perustelemaan mielipiteeni asiallisesti ja siten että nuori myös ymmärtää mitä puhun.
 
"vieras"
Hän on mielestäsi liian nuori yökylään.
Pelkäät hänen siveytensä puolesta niin että sinua paleltaa sisältä.
Pelkäät, että hän tulee raskaaksi ja teiniäidiksi tai joutuu tekemään abortin.
Pelkäät ihan sisin vereslihalla hänen kasvamistaan ja itsenäistymistään.
Pelkäät, että hänen sydämensä särkyy, sillä hän on sinulle niin valtavan rakas ja hänen surunsa olisi sinulle raskas katsoa.
Pelkäät, että hän joutuu yökylässä kokemaan asioita, joiden kokemiseen hän on vielä liian nuori.

Niin niin, mrs. Robinson. Mitä sinun äitisi sinulle sanoi syyksi?
 
iu
En minäkään laskisi yökylään sellaisen kaverin luo, jota en itse yhtään tunne ja jonka nuorikin on tuntenut vasta kuukauden. Ihan riippumatta siitä oliko tyttö vai poika.
 
Mä olen omille teineilleni perustellut, että mun täytyy ainakin tietää kavereiden vanhemmat, jollen heitä paremmin tunne, koska omat lapseni ovat minulle tärkeintä maailmassa. Meillä on aika avoimet välit, ja he kertovat minulle aroistakin asioistaan. No, nyt kun esikoinen lähestyi 16 vuoden ikää, niin olen antanut välillä olla yötä kaverillaan, vaikka en vanhempia ole tuntenutkaan, mutta olen kysynyt osoitteen, jossa poikani yöpyy.

Tyty on 13v enkä päästänyt häntä kaverinsa (pojan) luokse yöksi ihan siltä istumalta, vaikka vanhemmat tiedänkin. Sanoin, että soitan sitten pojan äidille, että mitä asian kanssa tehdään. No, tyty hyväksyi kieltoni, kun perustelin, ettei se ole enää sama juttu kuin silloin kun olit ala-asteella ja yövyit kaverin luona (pojan). Tuossa iässä mukaan tulee se kiinnostus toisesta sukupuolesta, eikä kuitenkaan vielä olla valmiita seurustelusuhteisiin. Parin vuoden päästä asia on ihan eri, 15v on niin paljon kypsempi kuitenkin kuin 13v.

Niin, en mä oikein osaa mitään tämän kummenpaa kirjoittaa, kuin kertoa vain näitä omia kokemuksiani.
 
,,
no siis mun mielestä on outoa, että 15 vuotias tyttäresi on ylipäätänsä pyytänyt luvan! :O siis hyvä asia se on tietenkin, mutta ole tyytyväinen, että on pyytänyt luvan, eikä valehdellut menevänsä ties minne, ja karannut jollekin pojalle yöksi. Sillain täällä päin tehtiin ku oltiin teinejä :D
 
naurattaa
Kaikki täällä heti kuvittelee että sielä nyt viedään neitsyyttä ja nukutaan vierekkäin. Mitä jos he haluavat vain viettää aikaa kahdestaan? Luuletteko etteivät löydä muuta aikaa seksille kuin yökyläilyt? Jos se on mielessä niin se on varmaan tehty jo.
 
Ramadés
Tyttäremme on 16 v. ja on ollut alaluokilta asti yökylässä. Yökyläpaikat, vanhemmat ja kaverit ovat olleet meille tuttuja (naapureita). Tästä syksystä alkaen hän on alkanut ilmoittamaan kenen kaverin luo menee yöksi. Pojat ovat kuvioissa, mutta vain frendeinä.
Ehkä sinun olisi kysyttävä kuka on tämä poika ja pyytää häntä käymään teillä kotona. Tutustuisit häneen tarkemmin ja mahdollisesti tulisit tuntemaan myös hänen vanhempansa. Eli selvitä aluksi millaisesta perheestä hän on kotoisin. Sen jälkeen teet päätöksen asiasta tyttärellesi. Ehkä hänkin sitten paremmin ymmärtää tekemäsi päätöksen.
 
"minä vain"
aika paljon on siis saman suuntasta ajattelua täällä muillakin,näköjään.Niin ja kyllä meillä on siitä jääty kiinni,kun on valehdellu menevänsä jollekin yöksi ja sitte kun ole kyselly perään niin on tullu ilmi asian oikea laita,eli olikin ihan eri paikassa kun piti(jonkun pojan luona).Tuli kyllä sitten kotiin takasin.Kyse ei ole siitä etteikö nuoret sais seurustella,mutta ei mun mielestä kuukauden tuttavuus tarkota vielä yökyläilyä..
 
"höh"
[QUOTE="minä vain";24951280]Tytön isä pyysi että vois käydä sen pojan kanssa meillä,mutta teini ei kuulema halua tuoda kaveriaan meille..[/QUOTE]

Sitten ei kyllä todellakaan voi mennä yökylään. Voisit sanoa, että asiaan palataan kun poika on käynyt teillä viisi kertaa ihan kunnon visiitin.
 
"vieras"
[QUOTE="hmm";24951184]Musta perustelu voi olla sekin, että tuon ikäisen ei kuulu viettää ns. aikuisen elämää. Yhdessä nukkuminen ja muu mahdollinen toiminta kuuluu aikuiselle.[/QUOTE]

tämä oli paras. Lapsille kuuluu lasten leikit.
 
"Omppu"
Ehtona olisi ainakin, että poika olisi käynyt meillä kylässä. Mielummin sitten vaikka pyytäisin meille yökylään ja tarvittaessa petaisin pojalle vierashuoneeseen pedin. Eihän se yökyläilyn estäminen mitään estä, teinit kyllä löytävät tilaisuuden ja paikan harrastaa seksiä jos haluavat. Olisi kuitenkin luottavaisempi mieli jos poika olisi tuttu ja luotettavaksi havaittu.

Nämä olivat myös minun nuoruudessani 7 vuotta sitten ehtona. Kerran nukuin salaa poikaystäväni kainalossa, kun olimme vappua viettämässä samassa porukassa ja jäimme ystävälleni yöksi minä sovitusti ja poikaystävä, siksi ettei jaksanut enää lähteä ajamaan kotiin mopollaan. Kuukautta myöhemmin sainkin jo kutsua poikaystäväni kotiin yökylään.
 
[QUOTE="niinpäniin";24951355]Kyllä ne seksiä harrastaa, jos haluaa, päästit yöksi tai et. Vanhemmat kun ei voi kaikkea säädellä. Ihan vaan niille joille tuo on syy miksei päästäisi.[/QUOTE]
Totta.

Itse en edes tiedä varmaksi, mitä tekisin vastaavassa tilanteessa, kun olen alkanut itse seurustella 13-vuotiaana ja nykyisen mieheni kanssa 15-vuotiaana, niin....yhteenkin muutettiin kun olin 16v. Joten sinänsä aika hassulle tuntuisi kieltää.
Tosin onhan maailma hieman erilainen kuin 15-20v sitten.
 
[QUOTE="Omppu";24951354]Ehtona olisi ainakin, että poika olisi käynyt meillä kylässä. Mielummin sitten vaikka pyytäisin meille yökylään ja tarvittaessa petaisin pojalle vierashuoneeseen pedin. Eihän se yökyläilyn estäminen mitään estä, teinit kyllä löytävät tilaisuuden ja paikan harrastaa seksiä jos haluavat. Olisi kuitenkin luottavaisempi mieli jos poika olisi tuttu ja luotettavaksi havaittu.

Nämä olivat myös minun nuoruudessani 7 vuotta sitten ehtona. Kerran nukuin salaa poikaystäväni kainalossa, kun olimme vappua viettämässä samassa porukassa ja jäimme ystävälleni yöksi minä sovitusti ja poikaystävä, siksi ettei jaksanut enää lähteä ajamaan kotiin mopollaan. Kuukautta myöhemmin sainkin jo kutsua poikaystäväni kotiin yökylään.[/QUOTE]


Pakko nyt kysyä miksi oletat, että pojan vanhemmat päästäisivät poikansa teille yöksi, jos sinä et tytärtäsi päästäisi heille?
 
[QUOTE="minä vain";24951280]Tytön isä pyysi että vois käydä sen pojan kanssa meillä,mutta teini ei kuulema halua tuoda kaveriaan meille..[/QUOTE]

Eli siinä on jotaki mikä ei kestä päivänvaloa. Jos jännityksestä kyse niin kannustaisin voittamaan sen ja tuomaan sen kaverin näytille kuitenki, asiaa vois ehkä harkita uuemman kerran sitte. Mut muuten, tuossa tilanteessa, en päästäis.
 
"hmm"
Juu seksiä varmasti harrastaisivat päivälläkin, jos niikseen tulee. Sitä ei vahtimalla pysty estämään. Silti ei tartte yötä kainalossa nyhjätä tuon ikäisenä. Aikaa voi viettää kahdestaan myös päiväsaikaan.
 

Yhteistyössä