Teinien kännykän käyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen itse teini-ikäisen vanhempi ja omasta mielestäni teini on kännykällä liikaa. Toki voi olla että olen vain nipo vanhempi.

Mielellään kuulisin muiden teini-ikäisten kännykän käytöstä; kuinka paljon teini on kännykällä per päivä? Jätetäänkö kännykkä nukkumaan mennessä esim. olohuoneeseen eli ei viedä makkariin? Muita sääntöjä?

meillä ei ole kontrolloitu mitenkään kännykän käyttöä. on saaneet vapaasti käyttää. kun sitten tietävät sen missä sitä voi käyttää ja missä ei. ja niihin saa aika hyvin estoja jo laitettua sellaisille sivuille, joissa lastensa ei halua vieräilla. ja jokainenhan varmaan lapselleen opettaa miten siellä somessa käyttäydytään. ja että vaikka kuinka luulee tunteattomana kirjoittavansa, niin kirjoituksistaan kyllä joutuu vastuuseen. tosin tämä asia taitaa olla vanhemmille ihmisillekin epäselvä.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Katsovat sieltä ihan turhanpäiväisiä kissavideoita sen sijaan että lukisivat, piirtäisivät tai urheilisivat. Sitten jos mä laitan viestiä tai soitan, niin se on kuulemma noloa eivätkä aina vastaa. Välillä suljen liittymistä netin, mutta ei sekään paljon auta kun aina jostain löytyy WiFi.

Käyttösääntäjä ollaan käyty läpi, ja yöksi puhelin laitetaan pöydälle, ei sängyn viereen, käyn joskus tarkistamassa. Käyttävät niissä herätyskelloa, niin pitää olla huoneessa.

Ehkä eniten huolestuttaa että poika kuuntelee musiikkia tuntikausia nappikkulokkeilla musiikkia, nehän saattaa olla korville haitalliset.

Tuntuu, että puhelimella ei osata etsiä mitään järkevää esim. koulutehtäviä tehdessä tietoa. Kädestä pitäen on saanut näyttää, että on siellä netissä muutakin kun tiktok ja snappi!

Jos nukkumaan meno ei onnistu sovittuun aikaan niin luurit pois makkareista.
Poika jättää onneks suosiolla alas lataukseen käskemäti.

Tyttö huitelee usein ilman luuria ulkona, mutta kotona kyttää kännyä mun mielestä liika, mutta jos arki sujuu ja homma toimii niin kytätköön.

Heti jos tulee jotain kupruja arkeen luurien vuoks niin luurit lähtee sen siliän tien!

Katsovat sieltä ihan turhanpäiväisiä kissavideoita sen sijaan että lukisivat, piirtäisivät tai urheilisivat. Sitten jos mä laitan viestiä tai soitan, niin se on kuulemma noloa eivätkä aina vastaa. Välillä suljen liittymistä netin, mutta ei sekään paljon auta kun aina jostain löytyy WiFi.

Käyttösääntäjä ollaan käyty läpi, ja yöksi puhelin laitetaan pöydälle, ei sängyn viereen, käyn joskus tarkistamassa. Käyttävät niissä herätyskelloa, niin pitää olla huoneessa.

Ehkä eniten huolestuttaa että poika kuuntelee musiikkia tuntikausia nappikkulokkeilla musiikkia, nehän saattaa olla korville haitalliset.
Ostin herätyskellot lapsille valmiiksi ennen kuin otin joskus luurit pois makkareista.
Oli hyvä ilme kun eivät kunnolla edes kerinneet aloittaa herätyksestä puhumista kun löin herätyskellon käteen.😁

Olen itsekin miettinyt noita nappikuulokkeiden seurauksia + liikenteessäkään ei ole hyvä kuunnella!

Yhteistyössä