Teinien käytöstavat

..jos niitä ylipäätään on olemassa... :headwall:

Tulin juuri kaupasta, jossa oli aivan järkyttävät jonot, koska Neiti Kassaneiti oli komentamassa 20-päistä teinilaumaa pois pelikoneilta, kun henkkareita ei löytynyt. Vartija hätyytti toista teinijoukkoa ulos kyselemästä "hakijaa" Alkosta. Koko ajan tulivat takaisin sisälle ja pitivät ihan järkyttävää meteliä "hekohekovitunhomovittuhekoheko"

Toissa viikolla Mäkkärissä oli todellinen nautinto lasten kanssa yrittää päästä muka helpolla ruoanlaiton suhteen. Koko "paari" täynnä näitä löysähousuja, jotka a)sotkee b)kiljuu c)tönii toisiaan d)kiroilee ihan järettömän paljon. Työntekijä Tyttö yritti taas saada teinilaumaa ulos ja korjaamaan jälkensä (roskaa ympäriinsä, tuolit kaatuneina). Kaamea huuto "älävittuhuorameillealavitunhomovittu" |O |O

Voisko aikuiset pitää nää keskenkasvuiset idiootit norkoilemassa milloin mistäkin kulmasta, esim vaikka kotona kotitöissä tai harrastuksissa??

Kiitos ja anteeks.

Vieras
Tän takia mä en esim. mee kauppaan enää iltasin, kun paikalliset teinit on vallannu sen. Ja juuri tuo vittuvittuhomolesbovittu, on niin kauheeta kuultavaa. Ja sitten vielä se syljeskely pitkin lattioita. Kuka oikeesti hyväksyy tollasta käytöstä kotona??

kotoa mallia?
Ja keneltä ne mahtaa nämä verbaaliset taidot ja laajat sanastot oppia ? Jaa-a....ollaanko me aikuiset aina syyttömiä kaikkeen? Ei meillä -kotona asenteella varustettuna....

krisse
Täytyy sanoa, ettei kaikki teinit ole tollasia, vaan on ihan kilttejä ja ystävllisiäkän olemassa! Vaikka onhan niitäkin jotka eivät vaan osaa käyttäytyä! Millä perusteella haukut idiooteiksi?

yläkoulun ope
Olen sitä mieltä, että käytöstavat "vain unohtuu" kun ollaan isossa porukassa. Varmasti suurin osa teineistä tajuaa itsekin, että käytös voisi olla parempaa ja esim. kotona ja koulussa osaavatkin olla nätisti. Jossakin pitää päästä "riehumaan". Murrosikään kuuluu kaikkien rajojen rikkominen. Kai niitä teinejä pitäisi jotenkin ymmärtää...
MUTTA en todellakaan itsekään voi sietää tuota ostarikäytöstä. Kiroilu saa raivon pintaan. (Ja vielä työkseni yritän niille jotain tapoja opettaa.) Jokaisen aikuisen pitäisi uskaltaa komentaa niitä kunnolla. Vaikka eihän kukaan halua sitä kiroiluryöppyä niskaansa.
Point being: ap, ymmärrän sua täysin!!!

Alkuperäinen kirjoittaja krisse:
Täytyy sanoa, ettei kaikki teinit ole tollasia, vaan on ihan kilttejä ja ystävllisiäkän olemassa! Vaikka onhan niitäkin jotka eivät vaan osaa käyttäytyä! Millä perusteella haukut idiooteiksi?
Ihan vaikka käytöksen ja heidän antaman sanoman perusteella :flower:

Hp
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tän takia mä en esim. mee kauppaan enää iltasin, kun paikalliset teinit on vallannu sen. Ja juuri tuo vittuvittuhomolesbovittu, on niin kauheeta kuultavaa. Ja sitten vielä se syljeskely pitkin lattioita. Kuka oikeesti hyväksyy tollasta käytöstä kotona??
No eihän tuollasta käytöstä monikaan varmaan kotonaan hyväksy ja siksi sitä on pakko viljellä muualla ja ne joiden vanhemmat eivät välitä lapsensa käytöksestä eivät ole itsekään kotona. Noissa tilanteissa toivosi, että olisin mies ja massaa olisi 100 kiloa enemmän, niin uskaltaisi laittaa nuorison kuriin.

Alkuperäinen kirjoittaja kotoa mallia?:
Ja keneltä ne mahtaa nämä verbaaliset taidot ja laajat sanastot oppia ? Jaa-a....ollaanko me aikuiset aina syyttömiä kaikkeen? Ei meillä -kotona asenteella varustettuna....
Mä opin ainakin käytöstavat kotonani. Jos olisin käyttänyt tuollaista kieltä, olisin ollut kotiarestissa arvioni mukaan noin 2kk yhdestäkin v-sanasta.

viv
Noin sitä käy kun nuoriso ei ole koskaan joutunut ottamaan itsestään vastuuta vaan aina on äiti kontrolloinut :( Sitten kun on tarpeeksi iso liikkua omillansa, ei osaa edes peruskäytöstapoja... Eikä nuorisolla ole tarpeeksi mahdollisuuksia tehdä merkityksellisiä asioita elämällään. Heidän ei anneta tehdä töitä, ei ohjata vapaaehtoistyöhön tai kannusteta harrastamaan. Maleksivat sitten ympäriinsä, toimien kuten heidän on oletettu toimivan koko lapsuuden ajan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Koko "paari" täynnä näitä löysähousuja, jotka a)sotkee b)kiljuu c)tönii toisiaan d)kiroilee ihan järettömän paljon. .
:LOL: Sori, alko ihan naurattaa. Löysähousut. :LOL:

Tiedän tunteen. Itse kuuntelin yhtenä päivänä kahden noin 13-vuotiaan keskustelua bussissa.

"Vittu kato tota tekstii tos penkis. Mä väänsin sen siihen vittu joskus. HAHAHA!"

"Ei vittu, vähä siistii. Siis vittu, onks toi sun tekemä. Vitu hieno. HAHAHAHA. Ihan homo-pekun näkönen."

"Jep. HAHAAHA. Vittu."

AAAARGH. Nostan hattua yläkoulun opelle. Mulla räjähtäis pää yhdessä päivässä. :D

Onneksi me asutaan pienessä kunnassa, jossa nuoret kyllä notkuvat kylillä, mutta osaavat käyttäytyä eivätkä häiritse ketään. En tiedä sitten onko syynä kunnan pienuus (melkeinpä kaikki tuntevat toisensa) vai mikä. Koskaan en kuitenkaan ole tuollaista havainnut.

Mutta kotoahan se lähtee. Kun edes muistutettaisiin, että käyttäydy, niin ehkä vanhempien ääni jossain vaiheessa puhuisi teinille, kun hokaisi tarkkailla käytöstään yleisillä paikoilla. Mä tuumaan meidän esikoiselle "behave", kun se on johonkin lähdössä.

tiukkanutturatäti
Alkuperäinen kirjoittaja kotoa mallia?:
No en minä noita sanoja kotoa oppinut! Kavereilta ne oppii, ja kavereiden kanssa niitä enemmän käytetäänkin.

Mitä enemmän pörrää toimettomana kartsalla, sen enemmän se käytöskin on tommosta. Harrastuksia ja kunnon kasvatus kotona, siinä lääkkeet :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Koko "paari" täynnä näitä löysähousuja, jotka a)sotkee b)kiljuu c)tönii toisiaan d)kiroilee ihan järettömän paljon. .
:LOL: Sori, alko ihan naurattaa. Löysähousut. :LOL:

Tiedän tunteen. Itse kuuntelin yhtenä päivänä kahden noin 13-vuotiaan keskustelua bussissa.

"Vittu kato tota tekstii tos penkis. Mä väänsin sen siihen vittu joskus. HAHAHA!"

"Ei vittu, vähä siistii. Siis vittu, onks toi sun tekemä. Vitu hieno. HAHAHAHA. Ihan homo-pekun näkönen."

"Jep. HAHAAHA. Vittu."

AAAARGH. Nostan hattua yläkoulun opelle. Mulla räjähtäis pää yhdessä päivässä. :D
Just näin :headwall: ihan järkyttävää!

melli
Opettajani sanoi muuten aikanaan ettei ikinä suostuisi menemään töihin Helsinkiin tai Jyväskylään (molempiin oli tarjottu paikkaa). Kuulemma tulee puistatukset kun kävelee perjantai-iltana kaupungilla notkuvien teinien ohi :D

ihan pimeetä
Tultiin perheen kanssa ostoskeskukseen rullaportaita ylöspäin. Näin että tasanteella oli näitä löysäpöksyjä seisoksimassa, mutta reitti oli silti vapaa eli oltaisiin päästy hyvin läpi kävelemään. Kun tulin tasanteen kohdalle portaissa, yksi poika astui hitaasti eteeni, mutta jäi silti sivuttain minuun eli ei ottanut katsekontaktia.

Olin pöyristynyt enkä saanut sanaa suustani, tuijotin vain vihaisesti. Taisi sitten astua sivuun, en oikein muista kun olin niin pirun vihanen!!!

Kehtasi siis blokata tahallaan mun kulkuni siitä, sekä takana tulevan perheeni (isokokoinen mies ja 2 lasta). Ehkä sillä teinillä ei ollut itsesuojeluvaistoa eikä kaikki inkkarit kanootissa...

Yhteistyössä