Teiniäidit, mitä ihmettä??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Määmää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Määmää"

Vieras
Teiniäidit sarjassa tyttö käy salilla ja laivalla riekkumassa, ja sitten pohtii maksaiskohan sossu sittenkin sen salilla käymisen hälle... Voi v***u! Luulin aina että sossu maksaa vaan välttämättömimmät kulut että säilyy katto pään päällä ja jotain särvintä löytyy.

Nyt joku sossun elätti vielä tänne määkimään miten ihmisellä on oltava harrastuksia, make my day!!! Lenkkeily ja laulaminen on hyviä ja edullisia harrastuksia rahattomille!

Mulle maksettiin myös harrastuskulut kun sain tt-tukea nuorena. Liittyi kai siihen että liikuntalaji tukee kuntoutumista (olin kuntoutumistuella) ja ehkäisee syrjäytymistä? Mä ymmärrän kyllä olla kiitollinen kaikesta avusta jonka oon yhteiskunnalta saanut, taloudellisesta tuesta ja sairauteni hoidosta sekä siitä että elintaso pidettiin hyvänä. Kuntouduinkin täysin työkykyiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Näinhän seonn;29127133:
On lottovoitto tulla mamuna suomeen tai olla työtön..

Älä muuta sano! Nimim. 10kuukautta työtön, enkä penniikään saanut kelasta tai sossuta. Mies painaa 12 tuntista työpäivää 6 päivää viikossa, jotta saa perheemme elätettyä.

Alkuperäinen kirjoittaja häh?;29127854:
Äidin harrastustoimintaa?

Niin TEINIhän on lastensuojelun asiakas siinä. Kyllä lastensuojelun asiakkaana tuetaan joitain liikuntaharrastuksia, jos oma virkailija katsoo sen olevan asiakkaalle tärkeä juttu.

Onko nää uusia teiniäitijaksoja vai mitä?

joo'o kaveri haki lintsin rannekkeet kolmelle lapselleen sossusta. ja vielä kahteen kertaan kesän aikana. me mentiin vaan ihan ilmaislaitteisiin koska rannekkeet maksaa ihan liikaa..että kyllä vähän häiritsee että jos sössii asiansa niin sitten maksetaan ns. turhuuksiakin.

[QUOTE="vieras";29127915]Älä muuta sano! Nimim. 10kuukautta työtön, enkä penniikään saanut kelasta tai sossuta. Mies painaa 12 tuntista työpäivää 6 päivää viikossa, jotta saa perheemme elätettyä.[/QUOTE]

Menisit töihin :) Ei se olekaan minkään sossun asia elättää sua ja pentujas..

Jos on lastensuojelun asiakas, lastensuojelu tukee harrastustoimintaa. Sos.toimisto maksaa tarpeellisen ja joskus voi tehdä erityispäätöksiä, esim. pyykkikoneseen tai vaikka vauvan vaunuihin rahaa, mutta en ole kuullut, että harrastustoimintaa maksaisi.

Ollaan mekin omillaan pärjätty, vaikka tulot todella pienet ja lapsia monta. Mutta elämäntilanne on nyt se, mikä on ja näillä mennään. Tosin aloitan pian työt, mutta meidän taloudessa se ei näy kuin 100e plussana kuukaudessa. Ei kyllä kauheasti motivoi, kun aattelee, että kotona ollessa saisi liki saman. No, eipähän kenenkään tarvitse tulla sanomaan, etten tee rahojeni eteen mitään.

en ole ikinä kuullutkaan, että lintsirannekkeita tai leffalippuja saisi-ihan valhetta tuollaiset!
Lehtitilauksenkin jos tahtoo, niin se maksetaan aivan itse.
kamalaa kateellisten panettelua!Teitä on varmaan sen takia jymäytetty:D

Mun tuttuni sai lintsirannekkeet lapsilleen, mutta lapset on lastensuojelun asiakkaita eivätkä asu kotona, joten varmaan siksi nämä sai.

Jos tuo teiniäiti on lasuasiakas tarkoittaa se sitä, että Lasu huolehtii pääsääntöisesti tämän nuoren elämästä eli vastuu, joka on vanhemmilla on osittain tai jopa kokonaan (kuten mun tapauksessa oli aikoinaan) siirtynyt lasulle.

Minulla oli opiskeluaikana kämppiksenä tyttö joka sai sossusta rahansa kun oli ollut aikaisemmin lastensuojelun asiakas. Olin kyllä aikalaillakateudesta vihreä. Minulla jäi vuokran jälkeen 60 markkaa (mikä ei paljoa -90 luvulla ollut) kaikkiin muihin menoihin kun en ollut onnistunut löytämään töitä. Söin yleensä pelkkää makaronia tai riisiä ja soijarouhetta suolalla maustettuna. Hyvällä tuurilla sai ostettua ketsuppiakin. Vessapaperit pöllin yleisistä vessoista kun ei ollut rahaa. Koulukirjat lainasin kirjastoista jne. Uusista vaatteista tai harrastuksista en edes haaveillut. Kämppikselläni ei ollut pulaa mistään kun sossu maksoi kaiken ja antoi reilusti käyttörahaa. Istui usein kuvastojen kanssa ja teki vaatetilauksia, vaihtoi harrastuksia vähänväliä ja sai tietysti aina uudet välineet ja vaatteet niitä varten. Kulki autolla jokapaikkaan jne.

Vaikka nyt ajattelen ettei tytön asema ollut oikeasti kadehdittava niin silloin tuntui todella epäreilulta.

Hiih, ei se osa välttämättä ole kadehdittava. Mä olen lapsena kulkenut veljieni kanssa monta kilometriä katsomaan löytykö sukulaisia omasta kotoota ja saisko niiltä ruokaa kun vanhempien ryyppyputkessa oli unohtunut, että lapset on kotona eikä osaa kokata. Oli päiviä, jolloin tuli syötyä kovia, keittämättömiä makarooneja, koska ei me tiedetty miten niistä saa pehmeitä.

Ei se raha aina onnelliseksi tee. Mä olisin vaihtanut sossun avustukset selviin vanhempiin ihan milloin vaan. Mutta aina elämä ei mene niinkuin sitä toivoisi :) Mä olen lapsenhoito vinkkini hakenut ihan muualta, kuin vanhemmiltani. Niillä on nimittäin niin älyttömän omituiset ajatukset mm. raskausajasta ja lapsen hoidosta, että ihmettelen, jotta selvittiin hengissä tai ettei nuo neuvot siirtyneet meidän tapaamme hoitaa omia lapsiamme.

Yhteistyössä