Teini laitto viestin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
"Laitettiin kaverin kanssa uudet reiät korviin (siis ite) ethän oo kovin vihainen?" En heti kerennyt vastata viestiin soitti ja varovasti kysy, että ootko vihainen? Sanoin, että en kuhan ei tuu tavaksi ja kysyin, että millä laitoitte. Neulalla olivat laittaneet ja desifioineet sen kunnolla. Toivottavasti ei tulehdu, mutta voihan se koruliikkeessä laitettu reikäki tulehtua

Alkuperäinen kirjoittaja mävaa;26092825:
autoklaavi ei desinfioi, vaan sterilisoi.

Kuitenkin, itse en tökkisi millään valtakunnan ompeluneulalla ihoon reikiä. Tuskin teineillä oli kunnollisia steriilejä 316L-teräksisiä neuloja. En myöskään usko, että koru oli kyseistä 316L:ää tai titaania, joka olisi käynyt autoklaavissa.

Jos on pakko niitä reikiä tökkiä niin miksei voi maksaa paria kymppiä siitä, että ne tehdään kunnollisilla ja steriileillä vehkeillä ammattilaisen toimesta?

Hih, ihan perusmeininkiä. Mä en koskaan uskaltanut ite laittaa tai kaverinkaan vaan kävin kultasepänliikkeestä ottamassa. Nykysin on molempien korvien rustot paskana kun ampumalla laittoivat.

Ihan vaaratonta hommaa eikä siihen tulehdukseenkaan kuole jos vaan jaksaa pitää huolen, että putsaa alkuun ahkerasti (vedellä).

[QUOTE="vieras";26091990]"Laitettiin kaverin kanssa uudet reiät korviin (siis ite) ethän oo kovin vihainen?" En heti kerennyt vastata viestiin soitti ja varovasti kysy, että ootko vihainen? Sanoin, että en kuhan ei tuu tavaksi ja kysyin, että millä laitoitte. Neulalla olivat laittaneet ja desifioineet sen kunnolla. Toivottavasti ei tulehdu, mutta voihan se koruliikkeessä laitettu reikäki tulehtua[/QUOTE]

Mä tein teininä 8 korvisreikää, 1 nenäkorun ja yhden huulilävistyksen. Yksikään ei tulehtunut. :)

No ei mulla tulehtunut ikinä vaikka itse on tehty ja paskasella hakaneulalla jossain kämäsessä kapakassa.

Mieluummin itse tehty kuin ampumalla laitettu. Korvanlehteen on ihan turvallista tehdä itse, kunhan ei esim. nenään tai kieleen ala itse lävistämään.

Täällä myös yksi entinen teini joka lävisti korvansa sen tuhat kertaa, huuleenki tuli itse reiät puhkottua, napakoruakaan ei liikkeessä laitettu, sisko teki sen :D Ainoastaan noista kaikista navan reikä tulehtui eli kunhan osaa oikein huolehtia ja puhdistaa niin eihän siinä mittää :)

Heh, pientähän tuo nyt on teiniltä :-) kysy sentään ootko vihainen..
Ihte kersana tein itselleni korviin ainakin kolmet reiät, nenään kerran ja huulenikin lävistin pariin kertaan. Ihan tavallisella neulalla... Elossa olen, enkä paljoo vanhemmiltani kysellyt lupia.
... Enää ei kyllä kipukynnys antas myöden, ja olen niin hannari nykyään muutenkin etten ehkä ees oikeella lävistäjällä uskaltas käydä :D

Tepadj, tiedätkös että lävistysneuloja voi tilata netistä ihan steriilipakattuina. Samoin koruja. Ja ne on samoja koruja ja neuloja kuin lävistäjilläkin olevat. Sitten vielä kertakäyttöiset kumihanskat ja desinfiointiaine niin ei pitäis kovin isoa tulehdus riskiä olla. Tai ainakaan sen isompaa kuin liikkeessä otetussakaan.

Tepadj, tiedätkös että lävistysneuloja voi tilata netistä ihan steriilipakattuina. Samoin koruja. Ja ne on samoja koruja ja neuloja kuin lävistäjilläkin olevat. Sitten vielä kertakäyttöiset kumihanskat ja desinfiointiaine niin ei pitäis kovin isoa tulehdus riskiä olla. Tai ainakaan sen isompaa kuin liikkeessä otetussakaan.
Tiedän, sillä olen itsekin tilannut. Mutta kuten jo aikaisemmin totesin, tuskin kyseiset teinit olivat tajunneet moisia tilata (luottokorttikin yleensä tarvitaan maksamiseen) ja edelleen se anatomian tietämys olisi hyvä olla. Eiköhän se perus "höhö vähä sytkärillä paskaneulaa ÄXDEE ja menoksi" ollut kyseessä.

Vaikka itse olen itseopiskellut lääketiedettä melkoisesti, en kuitenkaan ikinä menisi lävistämään muuta kuin korvalehteä, en edes rustoa.

Lävistäjäksi kouluttautuminen maksaa sen noin 6000e, sinne vaan jos haluaa teinit enemmän sörkkiä

Mitä sä tepsukka nyt vaahtoot? Se teinihän oli laittanut korvanlehteen uuden reijän, ei kovin suurta anatomian tuntemusta vaadi pistää korvanlehden nahkarärpsykkään reikää. Ilman että ois "opiskellut lääketiedettä melkoisesti" (tarkoittaaks toi muuten kansalaisopiston kurssia vai kirjekursseja vai mitä, kun et sano olleesi lääkiksessä sentään?)

Yhteistyössä