Teineille kysymys??

  • Viestiketjun aloittaja Redjack-74
  • Ensimmäinen viesti
Juu.Itse sain esikoiseni ollessani vasta 17 vuotias.Lapsi oli suunniteltu ja olen vain iloinen pienestä päivänsäteestäni.Mieti itse niitä vanhoja akkja jotka hankkivat lapsia vasta nelikymppisinä,siinäkö järkeä?silloin ei enään jaksa olla lasten kanssa,ja lasten kasvaessa on jo itse ikäloppu.Itse teen lapset alla kolmekymppisenä.Koulun käyn ensi talvena loppuun.
 
ilveskissanminttu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2006 klo 18:56 minä vaan kirjoitti:
Juu.Itse sain esikoiseni ollessani vasta 17 vuotias.Lapsi oli suunniteltu ja olen vain iloinen pienestä päivänsäteestäni.Mieti itse niitä vanhoja akkja jotka hankkivat lapsia vasta nelikymppisinä,siinäkö järkeä?silloin ei enään jaksa olla lasten kanssa,ja lasten kasvaessa on jo itse ikäloppu.Itse teen lapset alla kolmekymppisenä.Koulun käyn ensi talvena loppuun.
Juu ei olis tarvinnut ilmottaa että olet nuori, eiköhän se näy jo tuosta tekstisi tasosta :whistle:
Terveisin ikäloppu vanha akka, joka onneksi ei pentuna alkanut pentuja tekemään :whistle: :snotty:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2006 klo 18:56 minä vaan kirjoitti:
Juu.Itse sain esikoiseni ollessani vasta 17 vuotias.Lapsi oli suunniteltu ja olen vain iloinen pienestä päivänsäteestäni.Mieti itse niitä vanhoja akkja jotka hankkivat lapsia vasta nelikymppisinä,siinäkö järkeä?silloin ei enään jaksa olla lasten kanssa,ja lasten kasvaessa on jo itse ikäloppu.Itse teen lapset alla kolmekymppisenä.Koulun käyn ensi talvena loppuun.
minun mielestä nuo viimeiset kommentit oli aika asiattomia.
 
olen kyllä jo yli 20 mutta olin 18 kun rupesin odottamaan. meille poika oli vahinko siis ihan täys vahinko... temppuilin pillereitten kanssa ja tiesin että voi olla mahdollisuus tulla raskaaksi joten sitten tulin. aborttia emme edes harkinneet. olimme molemmat kovia juhlijoita. minulla meni koulu päin kuusta ja mies (7v minua vanhempi) oli alkoholisti sekä aineitakin oli mukana... rikosrekisteriä ja ulosotossa oli mukavasti velkaa. mutta, kun saimme tietää lapsesta. juhlinta koppui kuin seinään. molemmilla. mies meni kouluun (tai oli jo aloittanut) ja minä rupesin panostamaan siihenkin vähäiseen koulunkäyntiini lukioon että saisin sen lakin edes ennen pojan syntymää. sinä kesänä kun poika syntyi mies oli koko kesän töissä että saisimme pesukoneet yms muut. rahasta oli tiukkaa, hyvinkin ja on vieläkin. nyt poika on 2 vuotias minä olen töissä ja mies valmistui juuri ja on saanut töitä, minun vuoroni mennä kouluun. rahaa on vähän mutta muutos parempaan suuntaan tapahtui ja kannamme vastuumme lapsestamme. emme yritä olla sen aikuisempia kuin mitä olemme, ainakaan minä, mutta emme mielestämme ole kakaroitakaan. jos minä menen terassille kavereideni kanssa en pidä siitä että selän takana puhutaan jaskaa että siellä se hulttionuoriäiti on taas ryypiskelemässä, minua ei nimittäin voisi vähempää kiinnostaa. käyn juuri sen verran kun tahdon enkä selittele sitä kenellekkään, kukaan ei vaan tajua että minä se istun yleensä siellä kuskina koska en pidä krapulasta. lähden kun poika nukkuu ja tulen ennenkuin poika herää. ja vaikka saisin vain 2 tunnin yöunet herään poikani kanssa, koska voin olla menemättäkin.

jahas, eksyin aiheesta. no eniwei, minusta on aivan sama minkä ikäinen on mutta kunhan osaa kantaa vastuunsa. sen voin myöntää että jos näen jossain nuoren äidin jolla lapsi on mummolassa alvariinsa sen takia että mami on "tuuletumassa" niin kyllä se pitää... ei vihaksi mutta jotain sinnepäin. ikäänkuin se viina nyt olisi se maailman mahtavin mönjä....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2006 klo 21:37 joSSSu kirjoitti:
olen kyllä jo yli 20 mutta olin 18 kun rupesin odottamaan. meille poika oli vahinko siis ihan täys vahinko... temppuilin pillereitten kanssa ja tiesin että voi olla mahdollisuus tulla raskaaksi joten sitten tulin. aborttia emme edes harkinneet. olimme molemmat kovia juhlijoita. minulla meni koulu päin kuusta ja mies (7v minua vanhempi) oli alkoholisti sekä aineitakin oli mukana... rikosrekisteriä ja ulosotossa oli mukavasti velkaa. mutta, kun saimme tietää lapsesta. juhlinta koppui kuin seinään. molemmilla. mies meni kouluun (tai oli jo aloittanut) ja minä rupesin panostamaan siihenkin vähäiseen koulunkäyntiini lukioon että saisin sen lakin edes ennen pojan syntymää. sinä kesänä kun poika syntyi mies oli koko kesän töissä että saisimme pesukoneet yms muut. rahasta oli tiukkaa, hyvinkin ja on vieläkin. nyt poika on 2 vuotias minä olen töissä ja mies valmistui juuri ja on saanut töitä, minun vuoroni mennä kouluun. rahaa on vähän mutta muutos parempaan suuntaan tapahtui ja kannamme vastuumme lapsestamme. emme yritä olla sen aikuisempia kuin mitä olemme, ainakaan minä, mutta emme mielestämme ole kakaroitakaan. jos minä menen terassille kavereideni kanssa en pidä siitä että selän takana puhutaan jaskaa että siellä se hulttionuoriäiti on taas ryypiskelemässä, minua ei nimittäin voisi vähempää kiinnostaa. käyn juuri sen verran kun tahdon enkä selittele sitä kenellekkään, kukaan ei vaan tajua että minä se istun yleensä siellä kuskina koska en pidä krapulasta. lähden kun poika nukkuu ja tulen ennenkuin poika herää. ja vaikka saisin vain 2 tunnin yöunet herään poikani kanssa, koska voin olla menemättäkin.

jahas, eksyin aiheesta. no eniwei, minusta on aivan sama minkä ikäinen on mutta kunhan osaa kantaa vastuunsa. sen voin myöntää että jos näen jossain nuoren äidin jolla lapsi on mummolassa alvariinsa sen takia että mami on "tuuletumassa" niin kyllä se pitää... ei vihaksi mutta jotain sinnepäin. ikäänkuin se viina nyt olisi se maailman mahtavin mönjä....

On ihan pakko kysyä, mutta pojalla on vissiin joku hoitaja silloin kun kuskina olet? Tai no, varmasti niin, mutta lause vaan sattui silmään..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2006 klo 22:36 äiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2006 klo 21:37 joSSSu kirjoitti:
olen kyllä jo yli 20 mutta olin 18 kun rupesin odottamaan. meille poika oli vahinko siis ihan täys vahinko... temppuilin pillereitten kanssa ja tiesin että voi olla mahdollisuus tulla raskaaksi joten sitten tulin. aborttia emme edes harkinneet. olimme molemmat kovia juhlijoita. minulla meni koulu päin kuusta ja mies (7v minua vanhempi) oli alkoholisti sekä aineitakin oli mukana... rikosrekisteriä ja ulosotossa oli mukavasti velkaa. mutta, kun saimme tietää lapsesta. juhlinta koppui kuin seinään. molemmilla. mies meni kouluun (tai oli jo aloittanut) ja minä rupesin panostamaan siihenkin vähäiseen koulunkäyntiini lukioon että saisin sen lakin edes ennen pojan syntymää. sinä kesänä kun poika syntyi mies oli koko kesän töissä että saisimme pesukoneet yms muut. rahasta oli tiukkaa, hyvinkin ja on vieläkin. nyt poika on 2 vuotias minä olen töissä ja mies valmistui juuri ja on saanut töitä, minun vuoroni mennä kouluun. rahaa on vähän mutta muutos parempaan suuntaan tapahtui ja kannamme vastuumme lapsestamme. emme yritä olla sen aikuisempia kuin mitä olemme, ainakaan minä, mutta emme mielestämme ole kakaroitakaan. jos minä menen terassille kavereideni kanssa en pidä siitä että selän takana puhutaan jaskaa että siellä se hulttionuoriäiti on taas ryypiskelemässä, minua ei nimittäin voisi vähempää kiinnostaa. käyn juuri sen verran kun tahdon enkä selittele sitä kenellekkään, kukaan ei vaan tajua että minä se istun yleensä siellä kuskina koska en pidä krapulasta. lähden kun poika nukkuu ja tulen ennenkuin poika herää. ja vaikka saisin vain 2 tunnin yöunet herään poikani kanssa, koska voin olla menemättäkin.

jahas, eksyin aiheesta. no eniwei, minusta on aivan sama minkä ikäinen on mutta kunhan osaa kantaa vastuunsa. sen voin myöntää että jos näen jossain nuoren äidin jolla lapsi on mummolassa alvariinsa sen takia että mami on "tuuletumassa" niin kyllä se pitää... ei vihaksi mutta jotain sinnepäin. ikäänkuin se viina nyt olisi se maailman mahtavin mönjä....

On ihan pakko kysyä, mutta pojalla on vissiin joku hoitaja silloin kun kuskina olet? Tai no, varmasti niin, mutta lause vaan sattui silmään..
juu siiis on.. tyhmästi kirjoitettu lause... niin paljon sanottavaa et asiat jää kertoneeksi puoliksi... siis pojan isä, mieheni on tietenkin silloin kotona. ollaan sovittu että molemmat saaa käydä miten tahtoo mutta kyllä sitä tulee harvemmin käytyä... ja sitähän ei usko kukkaa vaikka inttäis kuinka että kun ei ennee jaksa töitten jälkeen. mut en mikkää kotihiirikään ole...
 
jescar
Mie olin 19 ko sain esikoisen. mies oli 24. Todella onnellinen tapahtuma. Nyt olen 21v ja kaksi lasta esikoinen 2v2kk ja nuorempi 7kk. Lasten perus tarpeet on hyvin tyydytetty. Itse kävin koulun loppuun äitiyslomien välissä (lähihoitajaksi). Mies on ammatiltaan kirvesmies ja tehnyt rakennus hommia koko seurustelumme ajan. Ei se niin vaikeaa ole jos yrittää kunnolla. Mie olen kyllä täältä lapista, ja täällä tehdään lapset ehkä yleisestikkin hieman nuorempina... Mutta meillä ainakin on mennyt hyvin, eli suru pois... =) ....
 
HMM
se on kyllä ihmeellistä, miten teineillä riittää rahat baariin ja omiin uusiin vaatteisiin mutta ei kyllä sit lasten tai ylipäätään elämiseen aina vaan rahaa pitää lainata tai sossusta hakea. ei kauhen vastuuntuntoista. varsinkin eräästä palstalaisesta on tällästä tullu huomattua.. :\|
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2006 klo 19:56 hmm kirjoitti:
se on kyllä ihmeellistä, miten teineillä riittää rahat baariin ja omiin uusiin vaatteisiin mutta ei kyllä sit lasten tai ylipäätään elämiseen aina vaan rahaa pitää lainata tai sossusta hakea. ei kauhen vastuuntuntoista. varsinkin eräästä palstalaisesta on tällästä tullu huomattua.. :\|
ei tarvi yleistää jos olet EHKÄ sen YHDESTÄ palstalaisesta huomannut mitä tosin kyllä epäilen.Ja käy sielä sossussa muutkin kun nuoret äidit/perheet :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2006 klo 19:56 hmm kirjoitti:
se on kyllä ihmeellistä, miten teineillä riittää rahat baariin ja omiin uusiin vaatteisiin mutta ei kyllä sit lasten tai ylipäätään elämiseen aina vaan rahaa pitää lainata tai sossusta hakea. ei kauhen vastuuntuntoista. varsinkin eräästä palstalaisesta on tällästä tullu huomattua.. :\|
hyvä tavaton... jos on esim. nuori perhe, äiti kotona ja ja isä opiskelee, silloin se sossu saattaa olla ainut paikka mistä sitä rahaa saa! ei kaikilla mutta joillakin on... ja tosiaan. älä ylestä ja aina sano että nuoret....

heh ja miu puolesta kaikki saa tuhlata aikaansa siihen että voivottelee miten joku nyt sattuu käymään baarissa. minä käyn, mutta ne jotka ei tunne ei tiedä mitään minusta ja mitä siellä juon ja miten usein ja mitä muuta siellä teen joten hys hys
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2006 klo 19:56 hmm kirjoitti:
se on kyllä ihmeellistä, miten teineillä riittää rahat baariin ja omiin uusiin vaatteisiin mutta ei kyllä sit lasten tai ylipäätään elämiseen aina vaan rahaa pitää lainata tai sossusta hakea. ei kauhen vastuuntuntoista. varsinkin eräästä palstalaisesta on tällästä tullu huomattua.. :\|
isosiskoni 22v laittaa kaiken muun menon oman tyttärensä edelle.. :ashamed: minä 19v äiti laitan lasten tarpeet aina etu sijalle. baarissa olen käynyt viimeksi 2v sitten ja vaatteitakin ostelen tosi vähän, mutta tunnusta joo me haetaan toimeentulotukea koska mies joutui työttömäksi :( mies ei tosin ole mikään teini enää (25v)
mutta onko siinä jotain häpeämistä että saa jotain avustusta??
 
miten niin aina nuorilla on rahat loppu? itse olen 20v. pienen pojan äiti ja tullaan rahallisesti paljon paremmin toimeen kuin moni meidän tuttu jotka 30-40v. miehellä,joka mua vain vuoden vanhempi on hyvä työpaikka ja voin hoitaa kotona lastani vielä siihen asti kun kodinhoidontuki loppuu. mä en ymmärrä tätä et rahat tiukilla nuorilla,kerronpa vaan et mitä isommat tulot sen isommat menot :p tää on fakta. mitä enemmän tienataan sen hienommalla autolla ajetaan ja asutaan leveemmin,mikä käytännössä tarkoittaa isompia lainoja ja jne. sama oravanpyörä aina,ei se siitä miksikään muutu mitä tienaa,ja mitä isompi palkka sen isompi verotus,ja yleensä mitä isompi palkka sen isommat paineet/enemmän töitä/pois kotoa. tääkö sitten tekee hyvää lapsille? et viedään kokopäiväseen hoitoon kun eivät vielä osaa kävelläkään. valitettavasti mä en tähän päivään asti ole kuullut yhdenkään ihmisen sanovan että olis tyytyväinen,aina liian vähän rahaa tai liikaa menoja,mikään ei riitä. mikä suomalaisia oikeen vaivaa ku aina pitää valittaa rahatilannettaan? nimenomaan mua vanhemmat ihmiset jaksaa aina valittaa,eikös ap vihjannut että nuoret ei osaa hoitaa raha-asioitaan? me ainakin eletään ihan normaalia elämää,ostan aika paljon vaatteita/leluja ja sisustan kotia paljon,silti meillä jää elämiseen rahaa,mutta on se kumma et monet meitä vanhemmat ei saa edes uusia vaatteita päälleen tai muutenkaan ikinä panosta turhuuteen ja silti rahat tiukilla,ketkähän niitä raha-asioitaan ei osannut hoitaa..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2006 klo 19:57 ilveskissanminttu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2006 klo 18:56 minä vaan kirjoitti:
Juu.Itse sain esikoiseni ollessani vasta 17 vuotias.Lapsi oli suunniteltu ja olen vain iloinen pienestä päivänsäteestäni.Mieti itse niitä vanhoja akkja jotka hankkivat lapsia vasta nelikymppisinä,siinäkö järkeä?silloin ei enään jaksa olla lasten kanssa,ja lasten kasvaessa on jo itse ikäloppu.Itse teen lapset alla kolmekymppisenä.Koulun käyn ensi talvena loppuun.
Juu ei olis tarvinnut ilmottaa että olet nuori, eiköhän se näy jo tuosta tekstisi tasosta :whistle:
Terveisin ikäloppu vanha akka, joka onneksi ei pentuna alkanut pentuja tekemään :whistle: :snotty:
Voi hyvä jumala... :D

Onneksi kissanmintun tekstin tasosta näkyy sentää, että aikuisia tässä ollaan ja kypsiä vanhempia..... :LOL:

Pyhä jysäys.. :D :D

Että viitsittekin tapella, kun jokainen tässä kai äiti on kuitenkin iästä, seksielämän vilkkaudesta ja rahapussin sisällöstä huolimatta ja sillä tavalla ihan tasan samalla viivalla. En ikinä haluaisi näin sanoa, mutta koittakaa nyt hyvät ihmiset hoitaa vaikka sitä jälkikasvuanne ennemmin kuin täällä olla toistenne niskavilloissa kiinni, jos järkevästi ei voi keskustella.
 
hmm... en mä nyt ihan laske itseäni teiniäidiksi kun 19 olen. Olen naimisissa ihanan miehen kanssa joka haki kouluun syksyksi ja töissä nyt. Itse menen takaisin kouluun kun poika (nyt 6kk) on tarpeeksi vanha. Muiden tilanteista en tiedä mutta meillä mene rahallisesti ihan ok. Vähän jää säästöönkin nyt mutta kun mies aloittaa koulun sit on vähän tiukempaa. Kun itse palaan kouluun minulla on ihanat vanhemmat jotka haluavat tukea sitä, myös rahallisesti. Kaikki eivät ole näin onnekkaita tässä asiassa mutta se helpottaa meidän elämää paljon. Tiedän että koulunkäyntini on tärkeää vanhemmilleni ja he eivät halua että kärsin opiskelusta rahallisesti.

Mikä toi 20e kysymys oli? öö.. kai se nyt ihan suhteellista on.. 20e on mulle sellanen raha jota en noin vain tuhlais mut sellanen raha joka myös nopeasti menee yhteen vaippapakettiin ja korvikejauhepakettiin... vastasko yhtään sun kysymukseen?

Helppohan se on toisten sanoa "miks ei näin vois tehdä? miks ei vaan odota lasten teon kanssa?" mutta asiat eivät vain ole noin yksinkertaisia. Ja jos tunnet olevasi tarpeeksi aikuinen kritisoimaan meitä "teinejä" näissä asioissa julkisesti odottaisin sinulta AP että tietäisit sen.

Lisään vielä että poikani ei tule ikinä ajattelemaan että voi kun äitini olisi vanhempi. Hän saa kaiken mitä tarvitsee ja enemmän. Minä tiedän olevani hyvä äiti, paras mitä voin olla. Koulutus jonka myöhemmin saan tai raha ei tule tekemään minusta parempaa äitiä.

Piti vielä lisätä:)... Tunnen 3 tapausta jossa lapset on huostaanotettu tai äiti on laitettu hoitoon lasten kanssa tai jotain vastaavaa ja kukaan näistä äideistä ei ollut teini. Yksi oli yli 24, toinen yli 35 ja kolmas oli jo yli 40.<br><br>
 
Catcat-82
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 08:33 JuiceFani kirjoitti:
Tässä samassa rapussa missä me asutaan asuu nyt 22v nainen jolla on 5-6v poika. Poika on nyt lopulta laitettu sijaiskotiin. Se oli millon missäki, äidillään, isällään, ukillaan ja missä liekään. Äidillään kun oli niin äiti saatto sen pojan jättää tohon pihaan ja sanoo että oo tässä pihassa äiti käy vähä kylillä. Poika oli sillon jotain 4-5. Tuolla se sit pissas pitkin pihoja ja kuulema jopa rappukäytävään, hyppi roskisten päällä jne... Avain oli kaulassa mut ei välttämättä saanu kotinsa ovea auki, tuttu oli kerran auttanu... Että tällaista menoa oli. En tiiä miten on sinne sijaiskotiin päätyny, onko joku tehny ilmotuksen tms. Mut nyt tän äidin meno on väliin aika railakasta. Viina ja miehet ja bailaaminen on kiinnostavampaa ku oma lapsi. Että tällasen teiniäidin mä olen nähny. Enkä siis yleistä. Mutta tässä vaan yksi tapaus. Muuten ei oo kokemusta eikä ole tuttavapiirissä teiniäitejä.
Voi helvata 22-vuotias ei ole enää TEINIäiti! Kyllä noita vastuuttomia äitejä ja isiä löytyy ihan jokalähtöön, jopa ihan sieltä vanhemmasta päästä!

Terveisin Catcat-82 rv 37+1
 
Tää onkin aika arka asia..Mutta mutta.. EN oikein tie mistä alottaisin.

Täytyy sanoa että itekkin halusin lapsen kun olin 16 ja ajattelin että jos vahinko käy niin tietty pidän sen. Mutta siis kyllä nyt on ajatukset muuttunu. Kauhee vauvakuume koko ajan, mutta en koe olevani vielä valmis. Ja kiitän vain luojaani etten saanu peruskoulun aikana lasta tai edes lukioaikana. Tietty, jokanen tekee tyylillään, mutta mun mielestä sitten on turha alkaa valittaa, jokaselta ku löytyy se oma mielipide.

Ja onko se mikään ihme jos vanhempien ensireaktio on että voi jessus, jos alle 18 kertoo olevansa raskaana. Mun mielestä ei. Mutta toivottavasti myöhemmin asiaa sulateltuaan ne hyväksyy ja auttaa asian suhteen.

Ikinä ei sais yleistää, mutta en ymmärrä miks joku 15-17 vuotias ihan tekemällä yrittää lasta, ehtis sen muutamaa vuotta myöhemminkin ja sais sinä aikana hiukan elämänkokemusta lisää.

En nyt halua mitään #&%?$!* niskaan, kiitos.

Ja tosiaan itekkin useesti vauvasta haaveillu, mutta tien ettei vielä oo mun aika, katotaan muutaman vuoden päästä uudestaa. Haluan päästä yliopistoon ainakin kirjoille ennen ku ees yritetän lasta...Ens vuonna haen ku nyt pidän välivuoden.
Olen paljon hoitanut lapsia ja kokemusta riittää, mutta musta on kiva säästää ensin vähän rahaa, käydä ulkona ja hankkia kokemuksia ennen lasta.

Mutta tsemppiä kaikille!

Ps. Musta ei oo mitään pahaa jos hakee toimeentulotukea yms. jos muuta MAHDOLLISUUTTA EI OLE, mutta jos olisi niin voi #&%?$!* en ymmärrä sellasia jotka tahallaa sossun tuella elävät.
Mutta on hienoa että suomen valtio pystyy tukemaan..apua tarvitsevia..
 
Minttusuklainen
Palstalla on usein väitetty että olen lapseni hankkinut turruttamaan isäni kuolemaa, TÄMÄ EI OLE TOTTA! Olen ollut pieni lapsi kun minulta kysyttiin, mikä sinusta tulee isona ja sanoin että ÄITI!!! Ja se minusta tuli,minusta siis tuli 17 vuotiaana juuri sitä mitä itse halusin ja mistä itse unelmoin. Minun lapsillani on rajat ja puhtaat vaatteet(jotka tosin näillä kahdella hurjapäällä menee alta aika yksikön likaiseksi =) ) Minun lapsillani on joka päivä ruokaa, minun lapsillani on katto pään päällä ja minun lapsillani on äiti ja isä jotka välittävät heistä. Meidän perhehän hajosi äsköttäin hetkellisesti, minun ja miehen välit vain kaipasivat hiukan hengähdystä ja omaa tilaa, mutta se teki kummallekin hyvää ja nyt asiat on saatu puhuttua ja kummallekin on selvinnyt paljon asioita menneistä,oltiin ymmärretty toisiamme väärin. Nyt meillä on onnellinen perhe, eläimet, olemme kaikki terveitä ja meillä on oma talo.
Meillä ei vielä koskaan ole ollut tilannetta että ei rahat olisi riittänyt. Minä hain nyt kun muutin hetkeksi pois niin sossulta tukea ekaan vuokraan ja paperisodissa auttoivat.
Meidän lapset ovat onnellisia eivätkä he sitä ymmärrä olenko minä 40 vai 19, olen heidän äiti, äiti jolla on vastuu siitä että lapsistani kasvaa vahvoja,itsenäisiä ja avoimia ihmisiä jotka selviävät elämässä.
Minulla ei ole mitään haluja antaa lapsilleni tuskaista lapsuutta vaan haluan heille kultaisen lapsuuden,kuitenkaan aivan heitä pumpulissa pitäen eli rajat on oltava.
Näistä on turha täällä tapella. Minä en usko että täällä palstalla niitä alkoholisti/narkkari äitejä pyörii.
Ja meillä kierrätetään vaatetta, minä ostan osan uutena,osan huuto.netistä/kirpparilta, ja myyn vanhoja pois ja niillä sitten taas saa sopivia ja "uusia".Me pärjäämme ja olemme toistemme tukena.

Ja jos joku haluaa yrittää kaataa kakkaa niskaan ja tarraa kiinni johonkin pikku seikkaan niin antaa tulla vaan kyllä tänne kestää sataa
;)

Ja me siis teimme lapsen tarkoituksella kun olin 16, sain tyttäreni kun olin 17 ja poikani kun olin 18. Mieheni täytti juuri 25.

Eikä ihmisen elämä mene aina niin kuin toivoisi, aina emme saa sitä mitä haluamme. Aina emme onnistu niin kuin haluaisimme. Mutta aina voimme yrittää uudestaan. Minä olen onnellinen kahdesta lapsestani ja miehestäni, jos se on muille vaikeaa ymmärtää niin voi laittaa ihan y:tä ja voin vastailla ja voin vaikka tavatakin teitä jotka koette kauheita tunnontuskia teiniäitien lapsia kohtaan, ne teidän kauhukuvanne ryyppävästä lapsistaan välittämättömästä äidistä voisi vaikka kadota.

Minun äitini sai minut 18 vuotiaana ja kun minä aloin tytärtäni 16 vuotiaana odottamaan niin hän hyppi ja pomppi riemusta ja mieheni äiti sanoi iloisena että johan tätä odotettiin =) !!! Että niin...

Viime päivät ovat olleet elämässäni raskaita kun ajoin kolarin(kaikki selvisi) ja olen kulkenut kuin sumussa raskain askelin mutta kieltämättä tämän kirjoittaminen sai minut nousemaan sumusta ja tajuamaan kuinka ihana elämä minulla on...Eli kannattaa jatkaa. Ja eräs palstalainen minut näkikin tre kerran(itse tietää kuka =) ) ja olin kyllä varmasti todella tärähtäneen näköine,mökiltä suoraan kaupunkiin ostamaan vaatteita ( ei hyvä yhdistelmä =) !!!! Mutta niin käy joskus ja se on elämää.
Nyt jaksankin mennä jo suihkuun ja laittamaan pyykit kuivaan, elämä jatkuu.

Aika sekavaa eikö...anteeksi tuo viikonloppuinen kolari hieman sekoittanut päätä....

Olen oikeasti aivan täysijärkinen kotiäiti =) , vaikkei sitä nyt tästä tekstistä ehkä ymmärtäisikään niin.

 
hahhahhahahahaaaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 10:13 Redjack-74 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 10:11 vieras kirjoitti:
En tarkoittanut yleistää enkä tahtonut aiheuttaa kenellekkään pahaa mieltä.Mutta kirjoitin tän sikskin kun lueskelin tuota toista aloitusta ja todellakin olen kohdannut Fiksuja äitejä ja sitten sieltä toisesta ääripäästä olevia...mä itse lukeudun ehkä tohon keskiväliin,olin nuori, kokematon,maailman pahuudesta/hyvyydestä tietämätön silloin 19v. ja sitten kun lasteni isä oli alkoholisti ja väkivaltainen joka JOI KAIKKI rahat niin jotenkin haluaisin suojella noita nuoria äitejä et tekisivät VIISAAMMIN kuin minä aikoinaan???!!!!
missäs tää sun ensimmäinen lapsi nyt sitten on? et ainakaan profiilissas häntä mainitse...

2 nuorempaa lastani -94 ja 96 syntyneet asuvat isänsä luona...Joka nykyään on raitis.

[/quote]
:LOL:


Eli sinä itse olet epäonnistunut äitinä(nuorena äitinä) ja sitä sitten täällä purat ja epäilet että kaikki ovat niinku sinä?
:LOL:
Mutta täälläpä näyttää olevankin suurin osa oikein järkeviä ja hyviä äitejä. Ihmekkös et olekkaan hetkeen kirjoittanut tähän ketjuun.
 

Yhteistyössä