Tein vauvalle ruokaa, laitoin vahingossa miedosti suolattua kanaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Nyt ei ole itku kaukana. Tein siis perunaporkkanabroileri sosetta. Kun mössöt oli jääkaapissa ja pakasteessa, siivosin jälkiä ja tajusin että paketissa lukee miedosti suolattu. Vauva 6kk. Uskaltaako noita syöttää vai kippaanko suoraan roskiin? Kanaa on kyllä tosi vähän, ehkä pari ruokalusikallista

[QUOTE="Äite82";28982362]Mä kippaisin pois.
Mun mielestä alle 1-vuotiaalle suola on ehdoton ei! Siinäkin tapauksessa, että sitä on vain ihan pikkuisen.[/QUOTE]

Ja höpö höpö. Ei se kersa nyt siihen kuole.

Tää sose on vauvan suurinta herkkua, Piltin vastaava ei kelpaa enää ollenkaan. Ja tajusin just että olen saattanut käyttää tuota samaa kanaa aikaisemminkin, voi prkl. No ehkä mä vielä tuosta satsista annan, ei sitä kuitenkaan kovin usein syö

Maista sitä sosetta. Kyllä ennen vanhaan vauvoillekin annettiin jo vaikka mtä kotiruokaa, ja varmasti on suolaa ollut. Tuskin tuota broileria siinä soseessa edes kovin paljoa on/annos. Mä kyllä syöttäisin.

Mun mielestä alle 1-vuotiaalle suola on ehdoton ei! Siinäkin tapauksessa, että sitä on vain ihan pikkuisen.[/QUOTE]

Oletko ihan heikkopäinen?

[QUOTE="höh";28982387]Oletko ihan heikkopäinen?[/QUOTE]

Sanotaanko, että hyvin tarkka sen suhteen mitä vauvalleni syötän.

Ja sanoinkin vain, että mä kippaisin pois.
Kyllä mun puolesta jokainen saa syöttää vauvalleen mitä haluaa.

Et ole tosissas? Mistä näitä hysteerikkoja sikiää?

Syötä pois, ei se aiheuta vauvalle yhtään mitään. Mietippä vähän miten pieneksi suolapitoisuus ruoassa jää?

Jessus, syöhän alle 1-vuotiaat leipääkin. Meilläkin tarjottiin jo tuon ikäiselle leivän palasia.

• Tykkää
Reactions: Pinki
[QUOTE="Äite82";28982402]Sanotaanko, että hyvin tarkka sen suhteen mitä vauvalleni syötän.

Ja sanoinkin vain, että mä kippaisin pois.
Kyllä mun puolesta jokainen saa syöttää vauvalleen mitä haluaa.[/QUOTE]

Sitten ihmetellään parin vuoden päästä, että miten lapsi voi olla niin allerginen kun se on kasvatettu ylihygieenisesti ja ylisuojelevasti.

[QUOTE="et oo tosissas";28982406]Et ole tosissas? Mistä näitä hysteerikkoja sikiää?

Syötä pois, ei se aiheuta vauvalle yhtään mitään. Mietippä vähän miten pieneksi suolapitoisuus ruoassa jää?

Jessus, syöhän alle 1-vuotiaat leipääkin. Meilläkin tarjottiin jo tuon ikäiselle leivän palasia.[/QUOTE]

No se tuskin on sun ongelmas, jos meillä tehdään toisin :D

Enkä mä tunne olevani hysteerinen, teen vaan niin kuin itse parhaaksi näen.

[QUOTE="mami";28982394]Voisiko sitä jatkaa jollain? Itse en kippaisi pois ainakaan, lisäisin vain sekaan jotain niin suolapitoisuus vähenisi mitättömän pieneksi.[/QUOTE]

Tässä on siis joku 300-400ml perunaa ja porkkanaa (sauvasekoittimen mukana tullut kippo) ja siinä on ehkä joku puoli desiä tuota kanaa

[QUOTE="Äite82";28982424]No se tuskin on sun ongelmas, jos meillä tehdään toisin :D

Enkä mä tunne olevani hysteerinen, teen vaan niin kuin itse parhaaksi näen.[/QUOTE]
Et ehk hysteerinen, mutta perus-mamma (esikoinen kyseessä kenties?), joka suojelee lastaan kaikelta ylimääräiseltä ja sitten ollaan sormi suussa, kun ipana aloittaa pk/eskarin ja siellä syötetään vaikka mitä :D

[QUOTE="vieras";28982431]Tässä on siis joku 300-400ml perunaa ja porkkanaa (sauvasekoittimen mukana tullut kippo) ja siinä on ehkä joku puoli desiä tuota kanaa[/QUOTE]

Tai tuskin niinkään paljon

[QUOTE="heh";28982423]Sitten ihmetellään parin vuoden päästä, että miten lapsi voi olla niin allerginen kun se on kasvatettu ylihygieenisesti ja ylisuojelevasti.[/QUOTE]

No nyt menee jo vähän yli :D

Kyllä tuo saa meillä lattiaa nuolla ja välillä vaikka päänsäkin kopsauttaa.
Mä vaan olen ruoan suhteen aika tarkka, ja ihan koko perheen kohdalla. Suolaa vältellään kaikki. Sen sijaan meillä käytetään paljon tuoreita yrttejä ja muita mausteita.

Ja edelleen, tuo oli mun mielipide että heittäisin roskiin.
Ei muiden tarvitse niin tehdä :)

Et ehk hysteerinen, mutta perus-mamma (esikoinen kyseessä kenties?), joka suojelee lastaan kaikelta ylimääräiseltä ja sitten ollaan sormi suussa, kun ipana aloittaa pk/eskarin ja siellä syötetään vaikka mitä :D

Ei, kyllä tää on meidän toinen lapsi :)
Enkä suojele kaikelta, turhalta suolalta vain :)

Eikä mulla sormi suuhun mennyt esikoisen kohdallakaan. En mä voi lasten perässä kulkea 24/7. Mutta siihen mä voin vaikuttaa, mitä meillä kotona syödään =)

• Tykkää
Reactions: Pinki

kaupasta harvemmin saa täysin suolatonta broileria. Mä antaisin todellakin vauvalle, oon antanut leipääkin jossa vähän suolaa.

Yhteistyössä