Tein piruuttani masennustestin ja tulos järkyttää.... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 23 sekuntia. Testipistemääräsi on 39.

Testin suorittaneet ovat saaneet keskimäärin 20 pistettä.

Jos pisteiden yhteismääräksi tulee 17 tai enemmän, lääkärin puheille menoa suositellaan. Masennus luokitellaan lieväksi, keskivaikeaksi tai vaikeaksi. Yli 30 pistettä viittaa jo vaikeaan masennustilaan, jolloin on viimeistään ehdottomasti syytä hakeutua hoitoon.

Kuinka paikkaansa toi mahtaa pitää.... :ashamed:
Oli joku beckin masennustesti

tai sitten vaan tänään sua vituttaa...
Mutta jos aina tuntuu samalle niin ehkä sitten kannattaa miettiä elämäänsä ja oloansa.
Mua vituttaa vaan töissä ollessa :)

Alkuperäinen kirjoittaja PinkLily:
kai mulla pieni veetutus on päällä josko se sit vaikuttaa....

Vitutus menee jossain vaiheessa ohi. Jos ilostut ja piristyt sinulle kivoista asioista niin ei liene vielä suurta huolta. Matka tai joku muu pikku kiva piristää. Mutta jos mikään ei innosta eikä ilahduta niin silloin on syytä jo pikkuisen huoleen ja jutella vaikka tervarissa asiasta.

Ihan "normaalit", ei masentuneet ihmiset saa noista pikatesteistä pisteitä. Olematta silti masentuneita! Testi VOI olla suuntaa-antava tai sitten ei. Yleinen elämäntilanne ja sen hetkinen mieliala (kuten ohimenevä vitutus) vaikuttaa testitulokseen.

Mun mielestäni noiden testin tekeminen kerran ei anna oikeeta vastausta, koska ihmisellä on erilaisia päiviä. Mun mielestä ne toimis paremmin niin että kuukauden ajan tekisi joka päivä sen testin ja laskisi keskiarvon sen perusteella sitten tekisi päätelmän.

Yhteistyössä