Tein päätökseni =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Olen pähkäillyt menenkö töihin ensi vuonna tai hakisinko johonkin kouluun, pienin lapsi tuntuu kuitenkin liia pieneltä vielä tarhaan. Nyt juuri 2 vuotias, jos hakisin nyt esim kouluun niin ensi syksynä täytttäisi 3 vuotta, liian pieni mielestäni. Tulot tippuu khh loppuessa 300 euroa, päätin ensi syksynä perua kaikki lehdet ja nipistää tuon verran tuloista ja jäädä vielä vuodeksi kotiin. Viimeinen lapsista, toisiksi nuorin menee ensi vuonna eskariin niin saanpahan hänet vielä saatella koulutielle. Isoin lapseni 2 luokkalainen ei haluaisi minun menevän lain töihin, mutta hänkin on jo sitten 4 luokkalainen kun töihin tai kouluun lähden niin ei tule hänellekään kovana palana.

Täytyy ottaa kaikki irti viimeisistä vajaasta parista vuodesta kotona <3 ! Luulenpa kuitekin että on elämäni paras päätös

4 vanha luulisin on sen ikäinen että enempi viihtyy päiväkodissa. Ja minulle jää paljon hyviä muistoja lapsista. Oi miten rento olo tuli kun tästä sain nyt lopullisen päätöksen tehtyä.

Muita jotka olleet kotona vielä sen jälkeen kun lapsi täyttänyt 3?

Ei ole ollut taloudellisesti mahdollista, koska kodinhoidontuki loppuu siihen ja olis pitänyt irtisanoutua töistä. Mutta kolmeen vuoteen on nuorin aina pidetty kotona, en vaan raaski viedä päiväkotiin ja tuntuu, että liian pieni on siihen melskeeseen.

Monilla ei talous salli edes kodinhoidontuelle jäämistä, mutta toisaalta mistään ei olla valmiita luopumaankaan sen eteen. Meillä se tarkoittaa äärimmäisen tiukkaa taloutta, säästämistä etukäteen yms., mutta kannattaa kyllä. Ja kaikki ei halua olla kotona, jokaisen oma päätös ja varmasti paras heille.

Juu niin tuntuu liian pieniltä. Kyllä minäkin muustakin nipistän esim kaikki kirjakerhot perutaan jne. Tilailen sitten jos kuussa rahaa jää niin tilaan sitten kirjakaupan alesita välillä kirjapaketin =) .

Noh minulle jää tuloiksi sitten vielä 800 euroa kuussa, nyt siis khh kanssa 1100 kun kaikkineen lasketaan. Kyllä luulen että pärjätään tai tiedän, teen paljon jo nyt itse ja säästöönkin jää paljon kuussa, mutta jokaiselle tulee oma lehti, miehelle 3 lehteä,3 kirjakerhossa nyt ollaan joten iso säästö kun näistä eroaa. Ehkä käytämme kirjastoa sitten enemmän.

Yhteistyössä