Tein mieheni kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimo

Vieras
eilen masennustestin netissä, ihan luotettavalla sivulla. Teimme siis molemmat, sillä epäilemme, että keskuudessamme on masennusta jonkin verran...lähinnä miehelläni.

Mieheni sai tulokseksi "lievä tai keskivaikea masennus" ja minulle tuli "masennuksen rajalla".
Menemme tällä viikolla molemmat lääkäriin asian tiimoilta.
Jäin vain miettimään, toimimmekohan hätäisesti?
Mielestäni nuo testin vastaukset ovat hämmästyttävän todenmukaisia, tunnemme siis itsekin juuri noin. Tätä on jatkunut jo useamman vuoden.
Lähinnä ajattelimme hakea apua miehelleni, sillä tiedän, että minun elämän tekee tällä hetkellä raskaaksi lähinnä mieheni huonovointisuus.

Sanokaa jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvähän se on käydä lääkärissä puhumassa. Toisaalta taas voitte tehdä kärpäsestä härkäsen... mut kai ne nettitestit on edes suuntaa antavia.

Tiedostamme hyvin tämän, että voimme olla tekemässä kärpäsestä härkästä. Mutta olemme jarrutelleet jo ehkä liikaakin, sillä ei tässä hyvin voida! Mieheni käytös on jo agressiivista jossain määrin, hän näkee tulevaisuuden synkkänä ja toivottomana, on nähnyt jo vuosia. Aina hyvin turhautunut ja levoton.

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Hyvä, että olette menossa lääkäriin.

Mikä sivusto? Itse olen tehnyt noita montakin, aina tulos, että olen masentunut - en silti tunne itseäni masentuneeksi.

Googlen kautta löysimme sen, en nyt muista mikä se oli...mutta tuon voin sanoa, ettei sitä todellakaan välttämättä itse aina tajua olevansa masentunut! Sen niin herkästi kieltää itseltään, eikä halua nähdä oireita. Olen samanlainen. Olen jo kauan vain hokenut itselleni, että höpö höpö minulla mitään ole, kyllä se tästä...mutta kun tuon tuloksen sain, pysähdyin miettimään ja totesin, että tuo on järkyttävän totta ja on jo aika tehdä asialle jotain.

Yhteistyössä