Tein listan mieheni hyvistä ja huonoista puolista. Kommentoikaa kiitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eron partaalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eron partaalla

Vieras
Aloitetaan plussista:

1. On hyvä isä lapselle. Hoitaa ja leikkii mielellään lapsen kanssa. Ottaa joka paikkaan mukaan. Selvästi rakastaa lasta.

2. Tekee paljon kotitöitä

3. On hyvä kokki

4. Hoitaa/maksaa laskut

5. Taloudellinen turva lapselle ja minulle

6. Huumorintaju (toisinaan)

7. Antaa minulle omaa aikaa silloin kun sitä tarvitsen.

Ja sitten ne miinukset..tämä lista on hieman pidempi:

1. Ei osaa kommunikoida. Ei koskaan kerro mikä mieltä painaa jos selvästi on huonollatuulella

2. Ei osoita tunteita

3. Ei anna hellyyttä/hellyydenosoituksia

4. Mitättömät seksihalut

5. On aina väsynyt

6. Aliarvioi minua ja minun tekemisiäni

7. Pitää minua itsestäänselvyytenä (on tämän myöntänyt)

8. Kontrolloi

9. Kiristää riitatilanteissa

10. Ei halua keskustella vakavemmista asioista, aina pakenee jos haluan puhua

11. Erittäin lyhytpinnainen

12. On luvannut muuttaa tapansa monta kertaa...lupaukset ollut tyhjiä

13. Kritisoi

14. Ei ole kannustava

15. Ei halua tutustua minun ystäviini eikä sukulaisiin. Käyttäytyy heitä kohtaan todella tylysti

Nyt kun olette nähneet tämän listan, mitä mieltä olette..kannattaako tämän kaltaisen ihmisen kanssa yrittää "parisuhdetta". Lisään vielä että riitatilanteissa kiristää minua lapsella. Jos eroamme ja muutan pois lapsen kanssa..hän ei halua lasta enää sen jälkeen tavata. Huom. olemme avopari.

Hmm... niin no jos hankkisit rakastajan, siltä voisi löytyä nuo kaikki mieheltäsi puuttuvat ominaisuudet. Jos taasen vaihdat miehen toiseen, ei uusikaan ole täydellinen.

Jos ottaisit sellaisen miehen, jolta löytyy nuo mieheltäsi puuttuvat ominaisuudet - uudelta puuttuisi joitakin miehesi hyvistä puolista. Helppoa ratkaisua ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Että oikein hyvä isä ja selvästi rakastaa lastaan, mutta jos muutat pois niin ei halua enää tavata häntä?

Aikamoista p*skapuhetta, toivon?

tätä minäkin toivon..satuttaa kovasti kun hän lapsen kustannuksella uhkailee

Alkuperäinen kirjoittaja nipa:
Hmm... niin no jos hankkisit rakastajan, siltä voisi löytyä nuo kaikki mieheltäsi puuttuvat ominaisuudet. Jos taasen vaihdat miehen toiseen, ei uusikaan ole täydellinen.

Jos ottaisit sellaisen miehen, jolta löytyy nuo mieheltäsi puuttuvat ominaisuudet - uudelta puuttuisi joitakin miehesi hyvistä puolista. Helppoa ratkaisua ei ole.

totta. tiedän ettei kukaan voi olla täydellinen, mutta eikö tässä tapauksessa miinukset ovat ratkaisevassa asemassa?

Mun miehessä on samat miinukset, plus vielä se ettei se tee kotitöitä eikä todellakaan kokkaa kuten sun miehesi. Hyvä isä kyllä on eikä ikinä uhkaisi jättää lapsia tapaamatta jos eroaisimme. Eli tossa kohtaa särähti mun korvaan ja pahasti, miehesi on kyllä aika mulkvist.

Erosta puhuessa yleensä tulee nuo huonoimmat piirteet esille. Mies voi uhkailla ettei halua tavata lastaan, mutta eron jälkeen kuitenkin haluaa. Näin ainakin meillä kävi.

Mut nyt sit mietit realistisesti omia hyviä ja huonoja puoliasi myös..

Alkuperäinen kirjoittaja eron partaalla:
Että oikein hyvä isä ja selvästi rakastaa lastaan, mutta jos muutat pois niin ei halua enää tavata häntä?

Aikamoista p*skapuhetta, toivon?

tätä minäkin toivon..satuttaa kovasti kun hän lapsen kustannuksella uhkailee

juuri siksihän sen tekee, haluaa osua arkaan paikkaan..

Onko teillä aitoa rakkautta ja tahtoa yrittää korjata asioita? No ehkä et tiedä miehestäsi, kun ei vakavista asioista puhu, muttei selvästi halua erota. Pariterapiaan kannattaa satsata. Jos päädytte eroon senkin jälkeen, on ainakin kaikki yritetty ja ero voi tapahtua huomattavasti lempeämmin kuin nyt. Parhaimmillaan saatte asiat kuntoon tai ainakin huomattavasti paremmalle tolalle. En kannatta eroa ennen kuin kaikki keinot on käytetty ja tie kuljettu ihan loppuun saakka. Monta kertaa liitto on (avo- tai avioliitto) on pelastettavissa, kun tosissaan vielä yrittää. Voimia kovasti.

listat hiiteen ja tärkein kysymys pöydälle : Rakastatteko toisianne ja haluatte saada homman toimimaan ?
Jos vastaus on, että kyllä, niin hankkikaa ulkopuolista apua. Jos vastaus on ei, niin erotkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
listat hiiteen ja tärkein kysymys pöydälle : Rakastatteko toisianne ja haluatte saada homman toimimaan ?
Jos vastaus on, että kyllä, niin hankkikaa ulkopuolista apua. Jos vastaus on ei, niin erotkaa.

olemme käyneet ammattilaisen luona keskustelemassa..jonkin aikaa siitä oli apua, mutta asiat ovat taas palanneet taas samaan pisteeseen mitä olivat aikaisemminkin. En enää edes tiedä rakastanko häntä, vaikea rakastaa ihmistä joka on noin vaikea ja kykenemätön puhumaan.

Ja vielä: sinä et tiedä, mitä mies oikeasti haluaa ja ajattelee. Voi olla, että kuoren alla on läjä positiivisia juttuja ja välinpitämätön kuori on suoja maailmalta. Miehellä on kuitenkin aika paljon positiviisia puolia, jotka minusta kertovat, että hänessä on paljon hyvääkin. Ja lapsella uhkailu tuntuu viittaavan siihen, että mies pelkää vietävästi eroa. Ehkä pelkää, ettei kestä. Tämä ei oikeuta uhkailua, mutta olisi tärkeää ymmärtää mikä toisen käytöksen takana on. Siitä voi alkaa uusi tie. Miehesikin täytyy tietysti ymmärtää sinua, ja asioiden pitää muuttua toimiakseen. Luulen, että hyötyisitte ammattiauttajasta. Salasuhteet nyt ovat ihan syvältä eivätkä muuta kuin hajoita perhettä entisestään sekä omaa itseä.

Alkuperäinen kirjoittaja mv:
Onko teillä aitoa rakkautta ja tahtoa yrittää korjata asioita? No ehkä et tiedä miehestäsi, kun ei vakavista asioista puhu, muttei selvästi halua erota. Pariterapiaan kannattaa satsata. Jos päädytte eroon senkin jälkeen, on ainakin kaikki yritetty ja ero voi tapahtua huomattavasti lempeämmin kuin nyt. Parhaimmillaan saatte asiat kuntoon tai ainakin huomattavasti paremmalle tolalle. En kannatta eroa ennen kuin kaikki keinot on käytetty ja tie kuljettu ihan loppuun saakka. Monta kertaa liitto on (avo- tai avioliitto) on pelastettavissa, kun tosissaan vielä yrittää. Voimia kovasti.

sehän siinä onkin kun en tiedä rakastanko enää...

olemme käyneet ammattilaisen luona keskustelemassa..jonkin aikaa siitä oli apua, mutta asiat ovat taas palanneet taas samaan pisteeseen mitä olivat aikaisemminkin. En enää edes tiedä rakastanko häntä, vaikea rakastaa ihmistä joka on noin vaikea ja kykenemätön puhumaan.

Ok.. Ehkä voisitte käydä vielä jollain toisellakin tai sitten sanot miehelle, että oikeasti eroat jos ei mikään muutu. Ja sitten teet niin. Joskus "erokriisikin" saa näkemään asiat uudessa valossa. Tai ehkä mies tarvitsisi yksilöterapiaa...

Varmasti käytännössä ehkä hankala, mutta asiaa valottava ratkaisu voisi olla jonkinmittainen asumusero ihan harkintamielessä.

Antaisitte ajatusten ja tunteiden vähän rauhoittua, ja huomaisitte varmasti löytyykö rakkautta ja kaipuuta sitten kun toinen onkin vähän etäämmällä.
Sitä kautta voi sitten löytyä todellinen motivaatio korjata välejänne.

Alkuperäinen kirjoittaja mv:
Ja vielä: sinä et tiedä, mitä mies oikeasti haluaa ja ajattelee. Voi olla, että kuoren alla on läjä positiivisia juttuja ja välinpitämätön kuori on suoja maailmalta. Miehellä on kuitenkin aika paljon positiviisia puolia, jotka minusta kertovat, että hänessä on paljon hyvääkin. Ja lapsella uhkailu tuntuu viittaavan siihen, että mies pelkää vietävästi eroa. Ehkä pelkää, ettei kestä. Tämä ei oikeuta uhkailua, mutta olisi tärkeää ymmärtää mikä toisen käytöksen takana on. Siitä voi alkaa uusi tie. Miehesikin täytyy tietysti ymmärtää sinua, ja asioiden pitää muuttua toimiakseen. Luulen, että hyötyisitte ammattiauttajasta. Salasuhteet nyt ovat ihan syvältä eivätkä muuta kuin hajoita perhettä entisestään sekä omaa itseä.

itku tuli kun luin viestisi... olemme jo useampaan otteeseen olleet vaikeuksissa ja muutaman kerran olen jo tehnyt lähtöä, mutta aina olen kuitenkin jäänyt. Arvostan todella hänen positiivisia puoliaan, ne ovatkin syynä siihen että olemme vielä yhdessä. Kuten sanoin rakastaa lasta ihan vietävästi enkä haluaisi lasta häneltä pois viedä, mutta haluaisin tuntea itseni myös rakastetuksi

Varmasti käytännössä ehkä hankala, mutta asiaa valottava ratkaisu voisi olla jonkinmittainen asumusero ihan harkintamielessä.

Antaisitte ajatusten ja tunteiden vähän rauhoittua, ja huomaisitte varmasti löytyykö rakkautta ja kaipuuta sitten kun toinen onkin vähän etäämmällä.
Sitä kautta voi sitten löytyä todellinen motivaatio korjata välejänne.

itseasiassa olimme lapsen kanssa viikon kyläilemässä vanhempieni luona toisella paikkakunnalla. Tänään kun tulimme kotiin mies ei edes tervehtinyt minua..oli tosi nyrpeänoloinen ja kun kysyin mikä vaivaa sain vastaukseksi vain ärjymistä ja ukko painui nukkumaan. Eli ei selvästi kyllä minua kaipaile kun olen poissa...