tein leilan ohjeella mokkapaloja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blaa blaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

blaa blaa

Vieras
Siis leila lindholmin kirjasta. Ohjeessa oli että pohjan päälle laitetaan 200g tumaa suklaata (väh 70%) rouhittuna. Tein ihan ohjeen mukaan. Nyt otin suklaapiirakan uunista ja maistoin. Suklaapalat maistuu aika väkeviltä pohjassa?

Nyt pitäisi piirakkapohja kuorruttaa samalla 70% suklaalla ja kermalla, kahvilla.

Nyt kysymys. Laitanko ihan ohjeen mukaan tuota samaa suklaata vaikka onkin vähän väkevän suklaan makuista vai teenkö ohjeesta poiketen kuorrutteen esim. kermasta,kahvista ja maitosuklaasta (fazer sininen)

Niin ja en ole mikään jauhopeukalo, tykkään tehdä ja leipoa mutta pitäisi aina tietää millaista ohjeesta tulee ja soveltaminen vaikeaa. =(

Nuo tulee siis synttäreille, sen takia olen nyt tarkka mausta.

70% suklaa on vahvemman makuista, sanoohan sen jo järkikin. Jos ei pidä vahvasta suklaanmausta kannattaa käyttää höpösuklaata eli juuri noita fazerin sinistä ym.

joo mun järki ei näköjään sanonut. =) Toimin aina niin orjallisesti ohjeissa....en osaa yhtään soveltaa.

Voikohan tuota nyt tarjota vai pitääkö tehdä uusi? Mikäköhän suklaa olisi hyvä? En tiedä pidänkö fazerin sinisen mausta,..

joo mun järki ei näköjään sanonut. =) Toimin aina niin orjallisesti ohjeissa....en osaa yhtään soveltaa.

Voikohan tuota nyt tarjota vai pitääkö tehdä uusi? Mikäköhän suklaa olisi hyvä? En tiedä pidänkö fazerin sinisen mausta,..
Leivontaan parhaita ovat juurikin nuo vahvat suklaat, mutta kenties vaihtoehtona olisi hyvä leivontahyllystä löytyvä leivontaan tarkoitettu maitosuklaa. Maku pikkasen erilainen kuin Fazerilla. Siis siihen kuorrutteeseen. Antaisin pohjan olla tuo minkä teit.

En ymmärrä leivonnasta juuri mitään, mutta voithan sinä tehdä sen päällisen vaihtoehtoisesti tomusokeri - rasva - kaakaojauheesta. Ohjeita löytyy netistä. Siinä voit säädellä sen kaakaojauheen määrää maun mukaan. :)

Itse en laittaisi fazerin sinistä.

Minäkään en pidä erityisemmin tummasta suklaasta. Mutta jos tuohon nyt laita sen vaaleamman kuorrutuksen päälle, kompensoi varmaan makua jonkun verran.

Itse en mokkapaloihin ole koskaan käyttänyt suklaata kuorrutukseen. Ei kai ne oikein mokkapaloja tuolla systeemillä varsinaisesti olekaan? Perinteisestihän siihen tulee vain tummaa kaakaojauhetta, tomusokeria, rasvaa ja kahvia.

[QUOTE="vieras";29121043]Minäkään en pidä erityisemmin tummasta suklaasta. Mutta jos tuohon nyt laita sen vaaleamman kuorrutuksen päälle, kompensoi varmaan makua jonkun verran.

Itse en mokkapaloihin ole koskaan käyttänyt suklaata kuorrutukseen. Ei kai ne oikein mokkapaloja tuolla systeemillä varsinaisesti olekaan? Perinteisestihän siihen tulee vain tummaa kaakaojauhetta, tomusokeria, rasvaa ja kahvia.[/QUOTE]Eiköhän oikea kunnon suklaa tee mokkapaloista aitoja toisin kuin nuo pikamössöt mitä niihin ihmiset tunkee.:x

[QUOTE="vieras";29121093]Pikamössöt? Jos leivonnaisen nimi on MOKKApalat, se viittaa kahviin. Missä se mokka on, jos kahvia ei laiteta ollenkaan? Silloin ne on jotain suklaapaloja. Herkullisia varmasti, muttei mokkapaloja.

Toisekseen. Kaakaosta se suklaakin tehdään.[/QUOTE]Kahvia, suklaata ja kermaa. Tehdään tehdään kaakaosta, mutta leivonnassa kannattaa suosia kunnon suklaita eikä mitään maitosuklaita eikä jauheita. Lopputulos paljon parempi.

Yhteistyössä