Tein lääkkeellisen raskaudenkeskeytyksen. Haluatko kysyä...

Päätös oli helppo, en hetkeäkään ajatellut toista vaihtoehtoa, koska se ei ollut suunnitelmissa tällä hetkellä. Ei ole kaduttanut. Voin sitten myöhemmin valita toisin jos tuntuu että lapsia haluan. Viikkoja taisi olla ehkä 7+jotain. Lääkäriajan saaminen vähän viivästytti, olin itse jo aiemmin liikkeellä.

[QUOTE="vieras";26011708]Miksi ihmeessä tulet tänne asian kanssa? Hakemaan hyväksyntää? Riitelyä?[/QUOTE]

Keskustelemaan. Niin varmaan on keskustelupalstoilla tarkoitus tehdä?

Lisäksi jos joku on samassa tilanteessa, voin kertoa millaista oli ja miten meni.

Alkuperäinen kirjoittaja kysymyksiä;26011748:
Oliko se hirveetä? Siis fyysiset oireet, verenvuoto, kivut jne? Kestikö monta päivää? Pitikö sun olla koko se aika vaan kotona ja vuotaa? Pelottiko?

Vähän jännitti etukäteen kun ei tiennyt mitä tapahtuu. Supistuksia aiheuttavien lääkkeiden laiton jälkeen vaikutus alkoi n. tunnin kuluttua ja puolisentoista tuntia siitä oli kyllä kivuliasta sairaalasta saamistani kipulääkkeistä huolimatta.

Kun vuoto alkoi, kivut loppuivat kuin seinään. Sen jälkeen vuoto olikin todella runsasta ensimmäisen päivän ajan. Ensimmäisen päivän jälkeen oli kuin normaalit kuukautiset, tosin tamponia ei saanut käyttää, vain siteitä.

Niin ja saikkua sai kolme päivää, tosin eka päivän jälkeen olis kyllä ollut jo ihan työkunnossa.

Toistaiseksi ei ainakaan ole ollut mitään oireita, jotka viittaisivat kohtutulehdukseen tai muihin komplikaatioihin, jotka voisivat johtaa kaavintaan.

Itse olisin ehkä jopa mieluummin valinnut alun perin kaavinnan, mutta lääkäri suositteli lääkkeellistä erittäin painokkaasti.

Mistä huomasit expo että kaavinta tarvittiin, entä Anatolian kaveri?

Toistaiseksi ei ainakaan ole ollut mitään oireita, jotka viittaisivat kohtutulehdukseen tai muihin komplikaatioihin, jotka voisivat johtaa kaavintaan.

Itse olisin ehkä jopa mieluummin valinnut alun perin kaavinnan, mutta lääkäri suositteli lääkkeellistä erittäin painokkaasti.

Mistä huomasit expo että kaavinta tarvittiin, entä Anatolian kaveri?

Kauanko sulla on tosta toimenpiteestä? Siitähän on noin kahden viikon päästä jälkitarkastus ja jos siellä näkyy ettei kaikki oo tullut ulos niin joutuu kaavintaan.

Kauanko sulla on tosta toimenpiteestä? Siitähän on noin kahden viikon päästä jälkitarkastus ja jos siellä näkyy ettei kaikki oo tullut ulos niin joutuu kaavintaan.

Ei ole vielä ollut jälkitarkastusta mutta käsittääkseni se on kunnassani vain verikoe, jossa tarkastetaan raskaushormoonin poistuminen verestä. Ultrausta ei kai sinänsä tehdä ellei tule oireita.

Olen ollut kaavinnassa, varmaankin melko lailla samanlaiset toimenpiteet joten en halua kysyä sen kummemmin mitään.

No lääkkeellisessä on se ero, ettei siinä mennä millään instrumentilla kohdun sisään, vaan aiheutetaan raskauskudoksen poistuminen lääkkeillä vuotona. Koko toimenpide tapahtuu siis yksin kotona. Tai mieluiten toki toisen aikuisen seurassa.

Yhteistyössä