tein ison päätöksen, kertokaa mielipide

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja trauma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

trauma

Vieras
Tein saunassa istuksiessani ison päätöksen!
Olen jahkaillut kauan eron kanssa ja nyt tein päätöksen, että eroan miehestäni vuonna 2012, lapset ovat aloittaneet koulun, minulla opiskelut ohi joten on helpompi erota vasta silloin ja vielä minun opiskeluaika on rahallisesti turvattu.

Mitä mielipuolta olette tällaisesta päätöksestä?
Onko huono päätös jatkaa edelleen tässä huonossa suhteessa joka ei edes ole suhde, olemme vain kämppiksiä jotka vuorotellen hoitavat lapsia toisen ollessa pois kotoa, töissä tai koulussa.

Kyllä mä lähtisin ensin.. edes pieni väliaikainen ero? mun mielestä aika kauheeta elää suhteessa jonka tietää loppuvan kahden vuoden kuluttua.. pitää kulissia yllä. Väärin. MUN mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja L.M.:
Nyt sulla ois sitte ainakin aikaa hoitaa asiat kuntoon (asunnon etsimiset ym ym.)
Sen muutaman vuoden kyl kestää, jos ei oo joka päivästä riitaa tai yms.

näin itsekin ajattelen, ei tapella päivittäin, oikeastaan aika harvoin

Alkuperäinen kirjoittaja paskamummi:
Olen sitä mieltä että ero on oikea ratkaisu silloin kun tuntuu ettei ole mitään yhteistä kumppanin kanssa.

yhteistä on talolaina ja lapset, ei muuta
onko huono päätös erota vasta muutaman vuoden päästä

Eroprosessi on suruprosessi kuitenkin, oli asiat miten hyvin tahansa. Mun mielestäni kuulostaa peräti järkevältä, että osaa suunnitella asiat noin. Kiireessä erotessa ei ehdi järjestää omia eikä lastenkaan asioita niinkuin haluaisi. Riippuen siitä, minkälaiset välit sinulla ja miehelläsi on, kannattaisi ehkä puhua vielä miehenkin kanssa? Ehtisitte rauhassa molemmat tottua ajatukseen ja miettiä, miten lasten kanssa jatkossa. Tarvittaessa ehtisitte molemmat katsella asuinpaikat jne valmiiksi. Saattaahan ero vaikuttaa miehesi töihinkin, voipi ottaa tai olla ottamatta jonkin tarjouksen vastaan, kun tietäisi mitä odottaa parisuhteeltakin.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Ootpa laskelmoiva. Ukollasi maksatat opiskelusi vaikka oot eroa suunnittelemassa jne.

Tämä mullakin tuli ekana mieleen, joko erotaan heti tai sit pysytään yhdessä, eikä niin et he he, mäpäs tässä teen ensin näin ja noin ja heitän kaiken sit naamalle kun oon saanu oman napani kuntoon..

Sinuna ajattelisin niin, että teillä on sinne vuoteen 2012 aikaa korjata suhteenne ja tehdä kaikkenne, että saisitte liiton vielä toimimaan. Ja jos se ei vaan siihen mennessä onnistu, on ehkä aika erota. Mutta käyttäkää nyt tämä pari vuotta suhteen pelastamiseen eikä siihen, että odotat vaan kahden vuoden kuluvan, jotta saisit eron.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olet itsekäs! Kasvattakaa nyt lapset aikuisiksi, kun perheen olette perustaneetkin ja tuon kummempia "ongelmia" ei ole!

Höpöhöpö, kyllä lapsetkin huomaa, ettei vanhemmat ole onnellisia vaikkeivät riitelekään jatkuvasti.

Tottakai tilanteessa PITÄÄ huomioida myös lapset ja järjestää asia parhaalla mahdollisella tavalla heidän kannaltaan, mutta myös itsensä ja oma onnellisuutensa huomioiden.

suunnitella noin. Tai tokihan voi, mutta nämä asiat yleensä menevät juuri niinkuin on tarkoitettu ja juuri siinä aikataulussa kun pitääkin. Monesti saa aikalisän ottaa ja miettiä kuinkas tähän jouduttiin.

tässä ollaan menty jo vuosia niin että olen vain miettinyt ja miettinyt eroa, mulle tämä tapa taitaa vaan olla paras tehdä se lopullinen päätös kun teen sen näin ajoissa

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tässä ollaan menty jo vuosia niin että olen vain miettinyt ja miettinyt eroa, mulle tämä tapa taitaa vaan olla paras tehdä se lopullinen päätös kun teen sen näin ajoissa

Oletko puhunut miehellesi koskaan noista ajatuksista? Tietääkö miehesi, että olet onneton ja haluat eron? Nimittäin siinä kohtaa, kun mä aloin puhua että "meillä on aika lailla ongelmia enkä tiedä jaksanko enää jatkaa", niin miehen mielestä meillä meni ihan hyvin eikä hän ollut huomannut mitään ongelmia. Joten hänelle tuli ihan puun takaa mun eropohdintani. Ja sen jälkeen asiat ovat alkaneet muuttua, kun hän on tiennyt, etten ole onnellinen.

Musta on ihan ok tehdä noin - jos se perustuu yhteiseen päätökseen, eli kerrot miehellesi rehellisesti olevasi hänen kanssaan seuraavat pari vuotta vain, koska hyödyt siitä enemmän kuin heti eroamisesta.

Muuten kuulostaa kyllä hiton epäreilulta. Miltä susta tuntuis, jos joku tekisi sulle noin?

Voiko elämää edes ennakoida niin pitkälle, minusta tuollainen erolaskelmointi kuulostaa pahalta.
Jos siis kyse on todella vaan rahasta ja ajankohdasta, eikä siitä, ettet sittenkään ole varma haluatko erota. Jos olet eroaikeistasi varma, pystytkö elämään miehesi "rinnalla"vielä kaksi vuotta? Vai voiko se muuttua eroa odotellessa niin henkisesti hankalaksi, että suhteenne vaan mutkistuisi ja eroaminen edes jonkinlaisessa sovussa oliskin paljon hankalampaa.
Jos ajattelen, että oma mieheni eläisi kanssani vuoteen 2012 vain vaikkapa taloudellisista syistä mainitsematta mitään eroaikeistaan tuntuisi aika epäreilulta. En toki tunne miestäsi, mutta jos olet varma aikeistasi eikö kannattaisi ottaa asia puheeksi nyt.

olen monenmonta kertaa sanonut miehelle etten ole onnellinen ja inhona hänen juomista, ja silti se jatkaa sitä
ei auta mikään, nyt tein päätöksen erosta ja mieli on huojentunut

Yhteistyössä