Tein hyvä teon, mutta samalla riipii sydäntä...

• Viestiketjun aloittaja Sydäntä riipii
  • Ensimmäinen viesti
Sydäntä riipii
Ruokakaupassa käydessäni, eräällä vanhalla mummolla edessäni ei ollut tarpeeksi rahaa maksaa ostoksiaan. Ihan normi ostoksia olivat ja itsekin tavaroita kärryyn kerätessäni huomasin mummon tarkkaan katsovan mitä ostaa. Vajaasta 10e jäi kiinno, joten maksoin mummon puolesta ja sain itselle hyvän mielen.

Mutta se mikä riipii tässä, on tämä suomen jostain syvältä oleva politiikka rahan käytön suhteen. Useastikin ja kuten tälläkin viikolla näin ulkomaalaisten osatvan paljon uusia merkkivaatteita ja millähän muulla rahalla ne maksaa ne kuin sossun!!! Mun päähän ei vaan mene se, että millä helvetin periaatteella suurimmalle osalle mamuista maksetaan mitä ne ikinä keksii pyytää ilman, että he tekee mitään ja sitten ne vanhat ihmiste, jotka on tän maan rakentanu joutuu laskee joka ikisen senttinsä! En haluais olla rasisti, mut suomen politiikka tekee musta! Ja yleistää en halua, osa mamuista varmasti ihan oikeesti tarvii apua, mut suurin osa tulee tänne vaan ilmaseks asumaan ja olemaan!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Sydäntä riipii:
Mutta se mikä riipii tässä, on tämä suomen jostain syvältä oleva politiikka rahan käytön suhteen. Useastikin ja kuten tälläkin viikolla näin ulkomaalaisten osatvan paljon uusia merkkivaatteita ja millähän muulla rahalla ne maksaa ne kuin sossun!!!
Öh, mites jos vaikka PALKKATULOILLAAN? Mistä sä tiedät että se ihminen oli mamu? Voihan se olla turisti, omassa maassaan vaikka mikä johtaja! Tai sitten asuu Suomessa ja työskentelee täällä ja maksaa myös veronsa Suomeen...?

Vittu mun sydäntä riipii noin vitun ahdasmieliset ja rasistiset ihmiset!

--
Sossulla on samat normit rahanjaon suhteen kaikille. Se mihin kukakin ne rahat sitten laittaa on jokaisen oma asia.

Ja kysytkö sä niiltä ulkomaalaisilta, että mistä ne rahansa saa vai miten voit olla varma, että on sossurahoja?

e
Niinpä.. Olin joskus opiskelujen takia käymässä jossain pakolaiskodissa.. Saavat saman verran tukia kun opiskelija, sillä erotuksella että niille maksetaan ruoka, asuminen ja kaikki pakolliset jutut. Eli se 300-400e on ihan "omaa rahaa". Mulla menee koko tuki vuokraan, 20e siitä jää sit ruokaan. Että jee. Onneks nyt on just koulu lopussa ja alkaa työt.

e
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mutta se mikä riipii tässä, on tämä suomen jostain syvältä oleva politiikka rahan käytön suhteen. Useastikin ja kuten tälläkin viikolla näin ulkomaalaisten osatvan paljon uusia merkkivaatteita ja millähän muulla rahalla ne maksaa ne kuin sossun!!!
Öh, mites jos vaikka PALKKATULOILLAAN? Mistä sä tiedät että se ihminen oli mamu? Voihan se olla turisti, omassa maassaan vaikka mikä johtaja! Tai sitten asuu Suomessa ja työskentelee täällä ja maksaa myös veronsa Suomeen...?

Vittu mun sydäntä riipii noin vitun ahdasmieliset ja rasistiset ihmiset!
No ei niistä kukaan käynyt kyllä töissä ketä siellä näin.. Ovat jossain koululla kirjoilla että saavat tuet.

Tunnen toki maahanmuuttajia, jotka käyvät ihan töissäkin. Ottais päähän nuo tukien eriarvosuus vaikka olisivat suomalaisia.

Ap
No tää on keskikokonen kaupunki ja aika hyvin täällä tulee tietyt naamat tutuiksi. Joo ja mäkin tunnen mamuja, jotka käy töissä elantonsa eteen, mut sit täällä on valittevasti niitäkin, jotka oikeesti yrittää pummata kaiken mahdollisen. Ja sama se ois vaikka ois suomalaisia niin silti mua ottais päähän noi tukien eriarvoisuus.
Ja kyllä se nyt vaan on niin, et eläkeläiset ja opiskelijat elää monet ihan hirveen pienillä rahoilla, mut sit monet ulkomaalaiset saa suremman arhan tekemättä yhtään mitään. Se ottaa päästä! Niinkun tuokin mummon raukka, ties kuin tiukkaa sillä on. Oli mummo otettu ja itselle tuli hyvä mieli. :)

e
On se hiton hienoa kun kaikki on niin hirveen suvaitsevaisia. Plää, ottakaa oikeesti selvää, tuet jakaantuu tällä hetkellä TODELLA epäreilusti. Siis jos vertaa suomalaista opiskelijaa ja maahanmuuttajaopiskelijaa. Kyllä mäkin oisin ostellu vaikka mitä jos valtio maksais ihan tuosta vaan 300e ylimäärästä kuukaudessa.

ppp
Alkuperäinen kirjoittaja e:
On se hiton hienoa kun kaikki on niin hirveen suvaitsevaisia. Plää, ottakaa oikeesti selvää, tuet jakaantuu tällä hetkellä TODELLA epäreilusti. Siis jos vertaa suomalaista opiskelijaa ja maahanmuuttajaopiskelijaa. Kyllä mäkin oisin ostellu vaikka mitä jos valtio maksais ihan tuosta vaan 300e ylimäärästä kuukaudessa.
No laitapa faktalinkkiä tähän kun niin hyvin näyt tietävän.

sisu
Useastikin ja kuten tälläkin viikolla näin ulkomaalaisten osatvan paljon uusia merkkivaatteita ja millähän muulla rahalla ne maksaa ne kuin sossun!!! Mun päähän ei vaan mene se, että millä helvetin periaatteella suurimmalle osalle mamuista maksetaan mitä ne ikinä keksii pyytää ilman, että he tekee mitään ja sitten ne vanhat ihmiste, jotka on tän maan rakentanu joutuu laskee joka ikisen senttinsä! En haluais olla rasisti, mut suomen politiikka tekee musta! Ja yleistää en halua, osa mamuista varmasti ihan oikeesti tarvii apua, mut suurin osa tulee tänne vaan ilmaseks asumaan ja olemaan!!!
Meidän tuttu on sossussa töissä ja siltä lipsahti, että mamut on todellakin sellaisia joilla pitää olla uudet autot, vaatteet jne kun muuten heitä kiusattais!
Eli sillä perusteella yleensä saavat uusia tavaroita ja rahaa..:(

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja meni maku:
Teit kyllä hyvän teon,todella.

Tuo sun raivoamises sitten jossain määrin ylitti tuon hienon asian.....
No ei voi mitään, että ottaa päästä kun vanhukset elää pienillä rahoilla ja toiset saa ilmaseks kaiken. Kaikenlainen vääryys ottaa mua päähän ja sen kyllä huomaa kun mua ottaa päästä ja kovaa. :p

ohis
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No tää on keskikokonen kaupunki ja aika hyvin täällä tulee tietyt naamat tutuiksi. Joo ja mäkin tunnen mamuja, jotka käy töissä elantonsa eteen, mut sit täällä on valittevasti niitäkin, jotka oikeesti yrittää pummata kaiken mahdollisen. Ja sama se ois vaikka ois suomalaisia niin silti mua ottais päähän noi tukien eriarvoisuus.
Ja kyllä se nyt vaan on niin, et eläkeläiset ja opiskelijat elää monet ihan hirveen pienillä rahoilla, mut sit monet ulkomaalaiset saa suremman arhan tekemättä yhtään mitään. Se ottaa päästä! Niinkun tuokin mummon raukka, ties kuin tiukkaa sillä on. Oli mummo otettu ja itselle tuli hyvä mieli. :)
MIstä sä tiedät vaikka se mummo olisi juonut viimeiset rahansa ja siksi niin tiukkaa?

=D
Alkuperäinen kirjoittaja sisu:
Useastikin ja kuten tälläkin viikolla näin ulkomaalaisten osatvan paljon uusia merkkivaatteita ja millähän muulla rahalla ne maksaa ne kuin sossun!!! Mun päähän ei vaan mene se, että millä helvetin periaatteella suurimmalle osalle mamuista maksetaan mitä ne ikinä keksii pyytää ilman, että he tekee mitään ja sitten ne vanhat ihmiste, jotka on tän maan rakentanu joutuu laskee joka ikisen senttinsä! En haluais olla rasisti, mut suomen politiikka tekee musta! Ja yleistää en halua, osa mamuista varmasti ihan oikeesti tarvii apua, mut suurin osa tulee tänne vaan ilmaseks asumaan ja olemaan!!!
Meidän tuttu on sossussa töissä ja siltä lipsahti, että mamut on todellakin sellaisia joilla pitää olla uudet autot, vaatteet jne kun muuten heitä kiusattais!
Eli sillä perusteella yleensä saavat uusia tavaroita ja rahaa..:(
Höpönlöpön!

H
Monilla eläkeläisillä ois varmaan oikeus toimeentulotukeen kalliitten lääkeitten takia, muttei ylpeys anna periks hakea toimeentulotukea tai eivät ymmärrä että voisivat.

niinpä..
hienosti teit! :flower:

Ja tuo eriarvoisuus.. Musta on väärin että suomessa on niin paljon ihan "omasta takaa" heikosti toimeentulevia, silti muualta tulevilla on ihan samat edut.
Siis hankala selittää.. Mutta siis esim. just eläkeläiset jotka koko ikänsä painaneet niskat limassa duunia saa nyt "vapaana" kituuttaa kun eläke ei riitä elämiseen. Tai opiskelijat, aina maristaan kuinka opiskelut kestää ja kestää, silti ei ole mahdollisuuksia keskittyä pelkkään opiskeluun kun elääkin pitää. Kotiäidit/koti-isät, lapsia "ei saisi laittaa" päiväkotiin, mutta kotona hoitoon ei monellakaan ole realistisia mahdollisuuksia.
Puhumattakaan asunnottomista, päihdeongelmaisista, jne jne..

Joskus vaan tulee mieleen miksei oman maan kansalaisia "hoideta ensin kuiville jaloin"?

Enkä tarkoita kaikkiaan pelkkiä mamuja vaan esim. vastahan lehdessä oli kuinka virolaiset työttömät raksamiehet kuormittaa toimeentulojonoja..

No jo, mitäpä sitä täällä valittamaan, isolla mäellä ne päätökset tehdään ja tuskin ketään sieltä kiinnostuu täältä lukemaan.. :)

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
MIstä sä tiedät vaikka se mummo olisi juonut viimeiset rahansa ja siksi niin tiukkaa?
Kyllä sen näkee aika hyvin päälle päin. Oon mä niitä juoppomummojakin nähny ja tuo ei kyllä ollu sellanen.

Teit hienosti,mutta se mitä sanoit kyllä oli pahasti:(,mä sain kerran kans kuulla miten joku mamu, eli mä, voi tehdä niin isoja ostoksia,ihan suomaleiselta sen kuulin ja kyllä jäi mieleen,vaikka mun mies on korkea koulutettu,hänellä on hyvää työpaikka ja hän puhuu loistavasti neljällä kielellä,mäkin teen kolme erilaista töitä,vaikka on yks sellainen mitä joku ajattelee,hyi helvetti,mutta mä itse tykkän,me emme ikinä sossusta saaneet mitään,ei ees mun äiti,kun me tulttiin palumuttajana tänne ja äidillä oli rahaa(ei enää )kun oli oma firma Virossa,vain asunto hän ensiks sai,nyt jo oma asunto,sekä me miehen kaa ensiks kun olttiin opiskelijoita kysyimme kerran apua sieltä saadakseni nopeasti asunto,mut se jäi siihen ja molemmat olimme töissä

oo
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Kyllä sen näkee aika hyvin päälle päin. Oon mä niitä juoppomummojakin nähny ja tuo ei kyllä ollu sellanen.
No enhän mä väittänyt sen juoppo olevan. Kyllä viinaan voi rahaa mennä vaikka ei varsinainen juoppo olekaan.

Yhteistyössä