Tein aivan järkyttävän hyvää ruokaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Milli"

Vieras
Tänään ajattelin yllättää mieheni hänen lemppariruoallaan ja päätin tehdä jauhelihakastikkeen :)
Siihen tuli:
Naudan 100% paistijauhelihaa ( + santa maria jauhelihamauste )
paahdettua sipulia
punaista paprikaa kuutioina
jauhoja
pieni nokare voita
ketsuppia
soijakastiketta
2 lihaliemikuutiota
2 fond du chef naudanlihafondia

aijaijai vaikka itse sanonkin niin tuo paprika oli kastikkeessa hyvää :p tästä lähin kuuluu kyllä mun tekemään kastikkeeseen aina :)
Ja tajusin ettei niitä jauhoja tarvitse voissa uittaa kun pieni nokare riittää..meinaahan ne jauhot palaa herkemmin mutta pitää olla tarkkana.
jotkut kun tekee sellaista kastiketta mihin tulee suurinpiirtein paketti voita :/

Syötiin tavallisen makaronin kanssa ja voin sanoa vielä kerran että huikeen hyvää =)
Kannattaa kokeilla, olkaas hyvät!

Aika paljon suolaa, jos on kaks lihalientä, fondia ja soijakastikettakin vielä?
Mut muuten kuulostaa hyvältä =) Paprika sopii moneen, harmi vaan että suurimman osan ajasta on aika tyyristä.

[QUOTE="Milli";29059882]
Naudan 100% paistijauhelihaa ( + santa maria jauhelihamauste (Turha) )
paahdettua sipulia
punaista paprikaa kuutioina
jauhoja
pieni nokare voita
ketsuppia
soijakastiketta (Turha)
2 lihaliemikuutiota (Turha)
2 fond du chef naudanlihafondia (Turha)

QUOTE]

Jeesus krisus!
Sä teet jauhelihakastiketta (jauhelihaa ja jauhoja), et mitään ydinpommia.
Ihan turhaa mössöä lisäät!
Ja sipuli paistetaan itse, eikös joo?

Jeesus krisus!
Sä teet jauhelihakastiketta (jauhelihaa ja jauhoja), et mitään ydinpommia.
Ihan turhaa mössöä lisäät!
Ja sipuli paistetaan itse, eikös joo?

Paahdettu sipuli on ihan eri asia kuin paistettu sipuli. Toisekseen ainakin suolaa tarttee jonkin verran, itsekkin käytän lähes aina fondia tai lihaliemikuutioita jauhelihan kanssa.
Kastikkeen määrästä tietenkin riippuu oliko kovin suolaista vai ei, esim ap ei kertonut oliko jauhelihaa 400g vai kilo.

Jauhelihaa oli 800g eikä ole suolaista. Vettäkin tuli sen verran kastikkeeseen että sitä tuli aikamoinen määrä :p Nyt on hyvä syödä muutama päivä ja laittaa loput pakastimeen =)

Kuulostaa mun mielestä siltä niin kuin tossa ois ollut kolme tai neljä eri kastiketta. Voihin ja jauhoihin tehnyt ruskeakastike. Ketsupista tehty kastike. Fondista tehty kastike. Lihaliemikuutiosta tehty kastike.

Lihaliemet ja fondit roskiin ja tilalle lipstikkaa, persiljaa, suolaa ja pippuria. Ehkä snadisti timjamia vielä sekaan. Ketsupinkin olisin jättänyt pois.
Soijan korvaisin tilkalla worchesterkastiketta.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä