Tein abortin enkä pääse eroon tästä pahasta olosta;(

• Viestiketjun aloittaja kivittäkää ja tuomitkaa
  • Ensimmäinen viesti
kivittäkää ja tuomitkaa
Toisaalta olen hyvin onnellinen että koen tästä kamalaa syyllisyyttä ja pahaa oloa ja masennusta. En ymmärrä niitäkään jotka vain tekevät abortin eikä se hetkauta yhtään,saati niitä jotka on tehnyt esim 5 kertaa. Abortin teko jo itsessään oli aivan tajuttoman vaikeaa ja surullista,itkin koko viikon ennen klinikalle menoa mutta mys lapsen pitäminen tuntui yhtä ahdistavalta elämäntilnteen vuoksi. Olen 2 lapsen 5v. ja 6v. yh, lasten isä ei juuri osallistu heidän elämään ja meillä on ollut tosi vaikeaa tuon isomman kanssa koska hällä autismi muutenkin tämä lapsi vie kaikki voimani. Olen välillä niin loppu tähänkin että en mitenkään olisi jaksanut 3 kanssa yksin:( Pitäisi vielä kuopuksellekin antaa aikaa.<tiesin että tää päätös tulee ahdistaan minua mutta en nähnyt mitään muuta vaihtoehtoa. Olemme tunteneet vasta pari kk tämän miehen kanssa kelle tulin raskaaksi ja hän ilmoitti heti ettei aio todellakaan alkaa isäksi eikä halua tätä lasta,meillä kyllä kondomi oli ollut käytössä että olemme huolehtineet ehkäsystä. En tiedä miten tän kanssa oppii elämään,tää mies ei anna mitään tukea asiaan enkä saa pois mielestäni sitä olentoa mikä tuli pihalle minusta,en pystynyt päästämään vessanpyttyyn sitä vaan ystäväni hautasi tämän sikiön pihaamme. Tilanne ei muutenkaan mennyt ihan kuin elokuvissa tai kuten yleensä kai menee,todellakin tämä lapsi tuli kokonaisena ja täydellisenä ja näin sen pienet kädet ym;( Olen niin sekaisin että en pelkään.

"aloittaja"
lisään vielä että siis olin rv. 8+5. jos olisin tiennyt että tämä lapsi tulee kokonaisena pihalle ja näen hänet siinä en todellakaan olisi halunnut katsoa. Tuntuu kuin olisin jossain psykoosissa vielä. Eilen siis tein abortin.

Jaksamisia, abortti ei selvästikkään ole ollut sinulle mikään "juostenkustu" juttu ! Niin pahalta kuin se kuulostaakin, niin aika parantaa haavat, mutta koskaan ei voi/tarvitse unohtaa ! :/

..
:(( itselläni tuli keskenmeno rv 11 aikoinaan. tunsin kun kaikenlaista tuli pönttöön, sekin tuli varmaan kokonaisena, tai tietysti tuli... mutta siis se ajatus on ahdistanut, kun se meni nimittäin autokorjaamon likaisiin viemäreihin :( sua saattaa auttaa, että se on haudattu, voit käydä siellä hiljentymässä, pyytää itseltäsi anteeksi jne. en hyväksy abortteja, mutta ymmärrän, että joskus se on paras vaihtoehto.

"huoh"
Ettekö te nyt nää että tää on ihan selvä provo. Noilla viikoilla alkio on parin sentin mittainen, ei siltä todellakaan mitään käsiä erota. Kuinka sairas on ihminen joka provoilee tällaisella aiheella.

Provoksi itsekkin ehkä epäilen mutta jos nyt sattuu totta olemaan niin tosiaan noilla viikoilla ei kyllä mitään selviä käsiä erota...ja miusta outoa, että olette alkion haudanneet, huh huh. Ihan kuin se muuttaisi tapahtuneen jotenkin paremmaksi...

Kärjistettynä nyt vois sanoo, että sama kun tappaisi lapsensa mutta hautaa hänet takapihalle niin se olis jotenkin enemmän hyväksyttävää?? No joo, tiedän ettei ihan noin voi verrata mutta sanoinpa vaan: /

"aloittaja"
en tajua tätä ainasta provojauhantaa,luuletteko oikeasti että kukaan ihminen on niin sairas että pystyis tällasilla asioilla provoilemaan:( ettekö tajua että jos elämässä sattuu ikäviä asioita ja traumaattisia niin ne on ihan totista totta vaikka niitä ei olis itse kokenut tai nähnyt. En millään jaksa kuvailla millanen tuo sikiö oli,valokuvanko haluatte että uskotte? Voi saatana mitä ihmisiä täällä. Ja kyllä sikiö oli viikkoinen ja tuli ihan kokonaisena pihalle,aivan sellaisena kuin netissä näkyy millainen on 9viikon ikäinen sikiö,sillä oli todellakin kädet ja pää ja jopa silmä. Oli sikiö asennossa ja oli se n. 2-3cm pitkä. En sanonut että sillä oli sormet sanoin että selvät kädet. Olin todellakin shokissa kuin näin tuon koska luulin että se tuiisi jotenkin erilailla pihalle. Mutta siinä se oli ihan sellaisena ja en todellakkaan pystynyt vetämään viemäristä alas enkä heittään roskikseen,mitä pahaa siinä että halusin haudata maahan sen? ei asiaa muutakaan miksikään mutta mitä itse olisit tehnyt?

"vieras"
Vaikka miten pahalta tuntuu, niin teit oikean ratkaisun. Jos tuntui jo nyt raskaalta, niin ei se siitä olis helpottunut jos olisit pitänyt lapsen. Ei lasta pidä pitää, jos ei pysty hänestä huolehtimaan. Pitää ajatella omaa jaksamista. Maailmassa on niin paljon lapsia, jotka on pykätty maailmaan, mutta ei sitten vanhemmista ole heitä hoitamaan. Ei se ole lapsen edunkaan mukaista, jos ei ole tarjota hyvää elämää. Vaikka sikiö alkaa muistuttamaan hyvin aikasessa vaiheessa ihmistä, niin silti ei hän tiedosta omaa olemassaoloaan. Kannattaa varmaan lueskella tälläsiä vertaistukijuttuja.

http://www.ituprojekti.net/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=7&lang=fi

cccx
Miksei ihmiset ennen seksiä sovi asioita miehen kanssa mitä tehdään jos käy vahinko? Ja kondomi kannattaa aina tarkistaa seksin jälkeen, niin osaa hakea jälkiehkäisyn tarvittaessa.

"vieras"
Moni varmaan ajattelee, että abortoitava sikiö on vain joku solumöykky, mutta kyllähän ne ihmisen piirteet alkaa jo aika aikasilla viikoilla muodostumaan. Saati sitten, jos raskausviikkoja on yli 10.

vvvv
Ehkä poikkeaa aiheesta, mutta mulla oli km vkolla 16. Enkä nähnyt sikiötä. On vaan jäänyt mieleen, miltä pikkuinen näytti. Olisiko pitänyt pyytää että ois saanut katsoa? Vai onko parempi vaan unohtaa ja pitää mielikuva ihanansta vauvasta?

keskenmeno
Minulla tuli myös kerran noin 1,5cm mittainen alkio, iso pää, kädet roikkuivat löysinä sivuilla. Tällä ei ollut jalkoja. Tuli istukan kanssa ja ilman mitään verivuotoa.
En tiennyt olevani raskaana ja imetinkin vielä.

Oltiin kylässä joten pöntöstä meni alas sitten :/

alkuperäinen
Alkuperäinen kirjoittaja MammiMörö;26687049:
Tuntuu vaan oudolta, että abortin pystyt tekemään mutta sitten kuitenkin noin järkyttynyt kun sikiö tulee ulos? Siis miten sit luulit että se tulisi jos ei noin? Pieninä paloinako?
Kyllä luulin ihan rehellisesti että se tulisi sillä tavalla,veren seassa tms. kappailena. Kukaan ei minulle kertonut että tämä kävisi näin,on minulla monta tuttua jotka on saaneet keskenmenon näillä viikoilla tai tehneet abortin,kukaan ei tosin ole nähnyt sitä itse sikiötä koska olen jutellut tästä mun ystävien kanssa. En tiedä onko se jäänyt huomaamatta heiltä vai mitä mutta edes lääkäri ei varoittanut että se tulee ihan ehjänä pihalle. Ehkä jos vuoto olisi tullut vaikka vessanpyttyyn niin se olisikin jäänyt huomaamatta mutta se tuli kyllä siteeseen housuihin ja siksi järkytyin niin pahasti. Mun ystävä oli mun luona kotonani ja sai myös jonkin shokin tästä. Sen verran kunnioitan kuitenkin sen elämää etten kaatopaikalle pystynyt viemään;(

"alkup"
Ehkä poikkeaa aiheesta, mutta mulla oli km vkolla 16. Enkä nähnyt sikiötä. On vaan jäänyt mieleen, miltä pikkuinen näytti. Olisiko pitänyt pyytää että ois saanut katsoa? Vai onko parempi vaan unohtaa ja pitää mielikuva ihanansta vauvasta?
No kyllä olen tämän jälkeen sitä mieltä että on todellakin parempi ettet nähnyt.
En tiedä miten saan tämän kuvan pois päästäni,saanko koskaan.ehkä sen sitten kuuluu olla
näin.

"vieras"
Voimia ap!

Mut on haukuttu provoksi vähän vastaavasta kertomuksesta täällä joskus. Eli minä myös tein lääkkeellisen keskeytyksen ja todellakin näin sikiön. Tunsinkin, kun se tipahti. Ja ihan helposti. Ehkä tippa ehti tulla verta ennen ja olin juuri laittanut pyttyyn paperia, koska mulla oli varuilta siteen lisäksi housuissa sitäkin. Kuvittelin siis, että verta tulee holisemalla koska näin olin netistä lukenut.

Eli kun alkoi supistaa niin menin vessaan, tipautin paperit housuistani pyttyyn ja siinä kohtaa ehkä sen verran tosiaan tipahteli verta että pystyi sanomaan värjäytymistä ja sitten paperikasan päälle tippui sikiö. Siitä todellakin näki, pään, silmien kohdat, kädet, jalat, pepun... ;( Pääperämitta oli muistaakseni 4cm silloin ultrassa ollut. 9+2 oli tuolloin. Lääkkeellistä ei yleensä saa tehdä rv9 jälkeen kotona, mutta miän ruinasin luvan, koska mulla piti olla neuvolan mukaan 8+6, jotta saan tehdä sen kotona vielä ja koska olen synnyttänyt ilman ongelmia kolme kertaa aiemmin niin lääkäri totesi, että pärjään varmasti. Enkä ollut yksin kotona. Sairaalassa en tahtonut sitä hoitaa.

Verta tuli tuon jälkeen tunnin verran vähän enemmän, sitten tuli nyrkin kokoinen istukka pihalle ja sen jälkeen verenvuoto tasaantui normaalien kuukautisten tasolle.

Th sanoi myöhemmin, että netissä on usein ne kauhukertomukset vain eikä juurikaan näitä, jotka ovat päässeet helpolla. Eikä mulla oo synnytystenkään jälkeen tullut verta sen enempää mitä kuukautisten aikaan eli ihan normaalilla siteellä olen pärjännyt silloinkin. Ei kaikilla tule verta kuin saavista kaatamalla.

Minäkin luulin etten pääse ikinä yli siitä näystä vessanpytyssä, mutta se unohtuu. Usko pois. Tai siis ei unohdu, mutta et mieti sitä joka päivä etkä edes joka viikko tai kuukausi ja silloin kun mietit niin sinua ei ahdista. Ei ainakaan, jos tiedät tehneesi oikean ratkaisun. Ja ratkaisu voi olla oikea, vaikka se olisi ihan saatanan vaikea.

sama vieras taas
[QUOTE="vieras";26687523]Voimia ap!

Mut on haukuttu provoksi vähän vastaavasta kertomuksesta täällä joskus. Eli minä myös tein lääkkeellisen keskeytyksen ja todellakin näin sikiön. Tunsinkin, kun se tipahti. Ja ihan helposti. Ehkä tippa ehti tulla verta ennen ja olin juuri laittanut pyttyyn paperia, koska mulla oli varuilta siteen lisäksi housuissa sitäkin. Kuvittelin siis, että verta tulee holisemalla koska näin olin netistä lukenut.

Eli kun alkoi supistaa niin menin vessaan, tipautin paperit housuistani pyttyyn ja siinä kohtaa ehkä sen verran tosiaan tipahteli verta että pystyi sanomaan värjäytymistä ja sitten paperikasan päälle tippui sikiö. Siitä todellakin näki, pään, silmien kohdat, kädet, jalat, pepun... ;( Pääperämitta oli muistaakseni 4cm silloin ultrassa ollut. 9+2 oli tuolloin. Lääkkeellistä ei yleensä saa tehdä rv9 jälkeen kotona, mutta miän ruinasin luvan, koska mulla piti olla neuvolan mukaan 8+6, jotta saan tehdä sen kotona vielä ja koska olen synnyttänyt ilman ongelmia kolme kertaa aiemmin niin lääkäri totesi, että pärjään varmasti. Enkä ollut yksin kotona. Sairaalassa en tahtonut sitä hoitaa.

Verta tuli tuon jälkeen tunnin verran vähän enemmän, sitten tuli nyrkin kokoinen istukka pihalle ja sen jälkeen verenvuoto tasaantui normaalien kuukautisten tasolle.

Th sanoi myöhemmin, että netissä on usein ne kauhukertomukset vain eikä juurikaan näitä, jotka ovat päässeet helpolla. Eikä mulla oo synnytystenkään jälkeen tullut verta sen enempää mitä kuukautisten aikaan eli ihan normaalilla siteellä olen pärjännyt silloinkin. Ei kaikilla tule verta kuin saavista kaatamalla.

Minäkin luulin etten pääse ikinä yli siitä näystä vessanpytyssä, mutta se unohtuu. Usko pois. Tai siis ei unohdu, mutta et mieti sitä joka päivä etkä edes joka viikko tai kuukausi ja silloin kun mietit niin sinua ei ahdista. Ei ainakaan, jos tiedät tehneesi oikean ratkaisun. Ja ratkaisu voi olla oikea, vaikka se olisi ihan saatanan vaikea.[/QUOTE]

Se pyttyyn tippunut sikiö oli juurikin tämännäköinen. Muistan hyvin myös sen hennon ihon läpi näkyvän tummemman alueen vatsassa mikä tässäkin näkyy. Kuvassa sikiö on rv11, mutta rv9 kuvassa oli edestä kuvattuna mutta näytti siis tältä eikä ollut mitään vaikeuksia todellakaan sitä puhtaan paperin päällä nähdä kun mitään hyytynyttä verta tms ei tippunut päälle. Kaikenlisäksi shokissa tuijotin sitä niin pitkään, että näky ei todellakaan jäänyt epäselväksi.

11. raskausviikko | Raskaana

"vieras"
http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/Viikko-8/
rv8 on muuten vaseta 7+ eli ap:lla oli jo 8+ menossa ja tuossa kohtuu kehitystä tapahtuu joka hetki paljon.

Mutta miten helvetin sokeita te olette, jos ette pavun kokoista sikiötä/alkiota erota? Jos ei ole mitään muuta edessänne niin ettekö te muka näe, jos joku on non sentin pituinen? Menkää nyt äkkiä optikolle. Ei ole normaalia.

Ja ellette ole joutuneet asiaa kohtaamaan niin pitäkää suunne kiinni vastoin parempaa tietoa.

vierasvieras
Alkuperäinen kirjoittaja MammiMörö;26687049:
Tuntuu vaan oudolta, että abortin pystyt tekemään mutta sitten kuitenkin noin järkyttynyt kun sikiö tulee ulos? Siis miten sit luulit että se tulisi jos ei noin? Pieninä paloinako?
Miksi abortista ei saisi olla järkyttynyt?

.,.
Minulla tuli myös kerran noin 1,5cm mittainen alkio, iso pää, kädet roikkuivat löysinä sivuilla. Tällä ei ollut jalkoja. Tuli istukan kanssa ja ilman mitään verivuotoa.
En tiennyt olevani raskaana ja imetinkin vielä.

Oltiin kylässä joten pöntöstä meni alas sitten :/
Tää on kyl ihmeellistä. Eikö tullut verta edes jälkeenpäin? Itse olen muutaman keskenmenon kokenut, joskus ihan nänhnyt sikiön pussissan ja istukan ja kaikki, mutta verta tullut samalla aika paljon, sekä ennen että jälkeen.

Yhteistyössä