Tein 25h tuntia töitä ja käteen sain 180e, olenko hullu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelyä

Vieras
Ei varmaan tarvitse toisten mennä auttamaan. Siis ihan kotihoidontuella elelen ja sain viikon homman paikasa jossa olin harjottelemassa ja tuon verran tänään antoi. Alkuun oli 10e tunti, mutta alkoi perumaan sitä kun olin lupautunut töihin ja sanoi, että ei paljoon alle sen mene. Mutta itse kun laskin niin tais tuntipalkka olla alle 8e. Ja siis keittiöhommia tein.
Kysyi tulenko toistekin jos pyytää ja pääsen, mutta taidan jättää menemättä. Toki lisänä kuussa toi on hyvä, mutta jäi silti paskan maku suuhun..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
10? tunnissa oisit tienannu 250? siittä verot pois esmi. 20% on 200? käteen. sun tuntipalkkas on ollu vähä alle kybä.. vai teiks pimeenä?

Tein pimeenä, mutta silti selitti jotain veroista. Tiedä sitten. Eipä kyllä ole kokemusta tälläsestä pimeenä olosta. Ei tarvii töitä taas hetkeen tehä mitekää perin :D No lapsi pari vuotinen niin vielä voin helposti olla vuoden kotona ja miettiä tulevaa. Tuonne puljuun en taida jalalla astua :)
Ja tosiaan, en tehnyt putkeen 25h :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
10? tunnissa oisit tienannu 250? siittä verot pois esmi. 20% on 200? käteen. sun tuntipalkkas on ollu vähä alle kybä.. vai teiks pimeenä?

mun palkkani on nimittäon 9,20? tunnissa ravintola-alalla ja saisin tuolla tuntimäärällä 230? ja siittä verot pois.. mulla prossa on 14,5 eli käteen jää n.196?
pieni prossa kun teen harvakseen hommia.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä tein 4.5 tuntia ja käteen jäi 200 ? :)

Niin ja maksoin kiltisti verot summasta...

Noin voisin tehä ihan vakituiseen, harmi ettei usein tarjoidu moisia :(

Juu kelpais jo mullekin :) Eihän sitä tulevaisuudessa tiedä mihin pääsee ja paljon palkka. Ennen äitiyslomaa olin paikassa jossa tunti liksa oli yli 13e ja päivärahat 30e/pvä päälle että kyllä sillo kelpas.

Otetaan esimerkki;

Vantaalainen, kuuluu kirkkoon. Ei muita tuloja, ei mitään vähennyksiä.

Tienaa bruttona kuukaudessa 1.500 euroa.
Kuukausityöläisen (37,5 h/vko) kuukauden tunnit 158 h.

Vuosipalkka 12,5 * 1.500 = 18.750,00 (karkeasti laskettuna lomarahoineen)

Tälle vuosipalkalle verottajan laskuri antaa veroprossaksi 14,5 % siihen sitten vielä TYEL, sekä työttömyysvakuutus = 4,5 % = Vähennetään siis palkasta 19%

Kuukaudessa 1.500,00 - 19 % = nettopalkka 1.215,00
Henkiö tekee siis 158 h ---> 1.215 / 158 = 7,69

Sinä teit 25 h ---> 25*7,69 = 192,25 ---> Sinä sait 180,00 ? käteen

Vertaile siitä. Mitä verokorttisi sanoo veroprossana?
Tuo 180,00 ei välttämättä ole lopullinen nettopalkka, se vain tällä hetkellä
on verokortin mukainen.

Yhteistyössä