teille vanhemmat ja viisaammat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynpä vaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysynpä vaa

Vieras
tää on niille jotka sitä abortti käy täällä tuputtamassa ja joitten mielestä se ois parempi asia ku se et nuori pitää lapsen,miettikääpä oikeesti te vanhemmat ja viisaammat miltä se abortin tyrkytys oikeesti tuntuu..tääkö ois sitte se parempi vaihto ehto www.abortionismurder.org/videos/hardtruth.wmv

pelkkä katsominen teki jo oikeesti pahaa,ja ONNEKS tuo ei oo ikinä ollu ajankohtasta eikä tuu olemaan!!

terv:onnellinen nuori äippä!

HYI!!! ota pois tuo linkki,ei kenenkään tarvis kattoa tollasta :( :( :( tuli ihan itku silmään!!!!!!! tosi surullista,en voinut edes katsoa loppuun asti :/ :( :'( :'(

Aivan kamalaa, itkut kyllä tuli :'( mut tää todistaa miun mielestä sen, että abortti ON murha!! Ihan sama, vaikka tulis minkälaisia tulikivenkatkusia kommentteje tästä miulle takas, mut tää on miun mielipide ja se pysyy!
Ite en voinu, enkä vois jatkossakaan, IKINÄ edes HARKITA tuota vaihtoehtoa. Tai jos sitä nyt voi edes vaihtoehdoks sanoo.

mutta tuossa videossa näytti olevan aika pitkälle kehittyneitä vauvoja, olisikohan jotkut olleet jopa yli 12vko? :/ kun eikös se ole niin, että jos on yli 12vko niin ei tehdä enää aborttia, ainakaan helposti, siis suomessa. mutta kyllä olen edelleen sitämieltä, että itse en ainakaan aborttia tee, ja tuo vain vahvisti mielipiteeni.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2005 klo 13:01 mammaa84 kirjoitti:
mutta tuossa videossa näytti olevan aika pitkälle kehittyneitä vauvoja, olisikohan jotkut olleet jopa yli 12vko? :/ kun eikös se ole niin, että jos on yli 12vko niin ei tehdä enää aborttia, ainakaan helposti, siis suomessa. mutta kyllä olen edelleen sitämieltä, että itse en ainakaan aborttia tee, ja tuo vain vahvisti mielipiteeni.
noista vanhin abortoitu oli 24viikkonen...eli suomessa jo elinkelpoinen vauva.noi kuvat oli ulkomailta.maailma on todella julma,ikävä kyllä.
todella surullista :'(

Aivan kamala nauha
:(
Miten jotkut voi olla noin raakoja?
Jotkut noista näyttivät olevan jo aikas pitkälle kehittyneitä sikiöitä, ja noin myöhäisessä vaiheessa on haluttu abortoida. Julmaa :/

Mä aikasemmin "hyväksyin" abortin joissain tilanteissa (esmi:raiskauksen jälkeen ja hyvin varhain tehdyt abortit). Mutta nyt kun näin tuon niin en taidakkaan hyväksyä.... mun mielestä se abortti rajan pitäis olla alle vk10!jos kerran on PAKKO tehä abortti niin tekisivät sen silloin kun "se" on vaan sellainen nuppineulanpään kokoinen pieni...jota ei ultrassakaan kunnolla näy... miksi tehä abortti noin myöhään?!? noin myöhäsessä vaiheessa kun sen tekee niin se on varmasti vaikeampaa itsellekkin... itsellä ei ole kokemuksia abortista,eikä tule olemaankaan....

kamala video!
Sinulle teinimammakko87: Kysyit että miksi tehdä abortti niin myöhään.. Joillakin ei ole mahdollisuutte tehdä aikaisemminkaan. Itse olin viikolla 20 kun sain tietää raskaudestani.. Minulla olisi vielä ollut mahdollisuus tehdä abortti jos olisin halunnut, mietin asiaa hyvin vähän aikaa. En siis tehnyt aborttia!

mä hyväksyn abortin edelleen joissain tilanteissa. esim kaverini äiti (oon tainnu kertoa äiemminkin) viimisen raskauden kohdalla sai kuulla että joko sinä tai tää vauva, kummatkin ei voi säilyä hengissä. tai sit kuolee molemmat. tässä tilanteessa ei oo mitään järkeä jatkaa raskautta. raiskauksen jälkee kans ihan hyväksyttävää. ja on yksinkertasest sellasia tilanteita joihin ei voi lasta kuvitellakkaan.

Mitenköhän sekin määritellään että minkä ikäisen alkion/sikiön voi ottaa pois tai toisin sanoen tappaa? hmm.. En tiedä pystyisinkö koskaan tekee aborttia. Jos tulisin raiskauksen yhteydes raskaaksi niin ehkä sit..ei olisi mitä kertoisi, lapselle joka kysyy isästään.. Mut toisaalta;syytön se pienen pieni ihmisen alku on "isänsä" tekosiin.. :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2005 klo 15:30 pai kirjoitti:
kamala video!
Sinulle teinimammakko87: Kysyit että miksi tehdä abortti niin myöhään.. Joillakin ei ole mahdollisuutte tehdä aikaisemminkaan. Itse olin viikolla 20 kun sain tietää raskaudestani.. Minulla olisi vielä ollut mahdollisuus tehdä abortti jos olisin halunnut, mietin asiaa hyvin vähän aikaa. En siis tehnyt aborttia!

Kyllä mä ymmärrän että kaikilla ei ole mahdollisuutta tehdä aikaisemmin,mutta jotenkin silti hirvittää... eihän ketään voi pakottaa lasta pitämäänkään,mutta jotenkin tuli vaan niin hirveä olo kun katso tuon videon .. :( sinäkin olet äkkiä joutunut päättämään että pidätkö lapsen vai et,mutta minun mielestäni teit oikean ratkaisun :) lapset ovat kuitenkin sellaisia pikku ihanuuksia!!! :heart: =)

[/quote]

Kyllä mä ymmärrän että kaikilla ei ole mahdollisuutta tehdä aikaisemmin,mutta jotenkin silti hirvittää... eihän ketään voi pakottaa lasta pitämäänkään,mutta jotenkin tuli vaan niin hirveä olo kun katso tuon videon .. :( sinäkin olet äkkiä joutunut päättämään että pidätkö lapsen vai et,mutta minun mielestäni teit oikean ratkaisun :) lapset ovat kuitenkin sellaisia pikku ihanuuksia!!! :heart: =)
[/quote]

Juu, en ole ollenkaan katunut päätöstäni! On tämä tyttö niin ihana! :) :heart:

Tosiaan silloin sairaalassa kun selvisi että raskaus on niin pitkällä, niin minun piti päättää asia sillä samalla hetkellä. Tai päästi se lääkäri, minut hetkeksi kävelylle miettimään. :) Mutta kuitenkin sinä samana päivänä piti päätös tehdä, jos olisin halunnut abortin, niin silloin huominen olisi ollut jo myöhäistä siihen.. Mutta kun ulos pääsin, niin tiesin että pidän lapsen! Se raskauden keskeytys tapa olisi muutenkin ollut kamala: minuun olisi pumpattu niin paljon lääkkeitä, että synnytys olisi käynnistynyt..

Mutta nyt minulla on aivan ihana pieni tyttö! Ja onnellinen olen!

\

[/quote]

Juu, en ole ollenkaan katunut päätöstäni! On tämä tyttö niin ihana! :) :heart:

Tosiaan silloin sairaalassa kun selvisi että raskaus on niin pitkällä, niin minun piti päättää asia sillä samalla hetkellä. Tai päästi se lääkäri, minut hetkeksi kävelylle miettimään. :) Mutta kuitenkin sinä samana päivänä piti päätös tehdä, jos olisin halunnut abortin, niin silloin huominen olisi ollut jo myöhäistä siihen.. Mutta kun ulos pääsin, niin tiesin että pidän lapsen! Se raskauden keskeytys tapa olisi muutenkin ollut kamala: minuun olisi pumpattu niin paljon lääkkeitä, että synnytys olisi käynnistynyt..

Mutta nyt minulla on aivan ihana pieni tyttö! Ja onnellinen olen!

[/quote]

Niin,hirveintähän siinä on että sen lapsen joutuu synnyttämään... ja se todellakin on jo lapsi,eikä mikään millin kokoinen alku...
Ihanaa että olet onnellinen ja kaikkea hyvää teille!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2005 klo 23:18 MARI-85 kirjoitti:
Mitenköhän sekin määritellään että minkä ikäisen alkion/sikiön voi ottaa pois tai toisin sanoen tappaa? hmm.. En tiedä pystyisinkö koskaan tekee aborttia. Jos tulisin raiskauksen yhteydes raskaaksi niin ehkä sit..ei olisi mitä kertoisi, lapselle joka kysyy isästään.. Mut toisaalta;syytön se pienen pieni ihmisen alku on "isänsä" tekosiin.. :/

mä en ikinä pystyis pitämään lasta, joka saisi alkunsa raiskauksesta. ihan sen takia että pelkäisin alkavani vihaamaan sitä sen takia, että se on sukua isälleen, ja tulos tapahtuneesta.
se, kuinka pitkällä olevan raskauden voi abortoida, määritellään siten, että ennen niitä viikkoja, jolloin lapsella voisi olla edes jonkinlaiset mahdollisuudet selviytyä kohdun ulkopuolella, voi tehdä abortin. jos taas arvioidaan että saattaisi pysyä hengissä, ei aborttia tehdä. tää rajapyykki on joain 24 rv.

Yhteistyössä