teille pikasynnyttäjät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti jo kerran
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti jo kerran

Vieras
Alkoko teillä heti toosii kipeillä ja tiheillä supistuksilla synnytys?vai millä tavalla?itellä kokoajan pelko et jospa en kerkeekkään sairaalaan asti!!ku pitää kuitenki odottaa ensin hoitaja esikolle ja kaiken huipuksi mieski on nyt töissä 1,5h ajomatkan päässä!!Ja mullaku on tullu kipeitä supistuksia n.viikon verran välillä ihan säännöllisestikkin..

Mulla alko toinen synnytys heti täysillä.Eka supistus oli jo niin kipeä et tiesin heti et täytyy lähtä. Eka synnytyksessä oli vasta aika lopussa niin kipeitä. Ja kun lapsiveet meni 10min päästä ja supistuksia tuli min välein niin tilattiin ambulanssi.Vauva syntykin sitte matkalla.Synnytyksen kesto eka supistuksesta 1h.

mulla viimeksi raskaudessa oli kuukauden ennakoivia suppareita ja sit ku koitti aika tuliki neiti rytinäl maailmaan.sinä päivänä ei sit ollukaa minkäänlaisia suppareita,lapsivesi vaan lurahti puol kymmenen jälkeen illal ja kahta vaille jo syntyi...me lähettiin varttia vaille kotoa ja silloin alkoi vasta kipeet supparit ja neiti lensi maailmaan juuri ku housut saatiin pois jalasta...nyt jännittää tosi paljo kuinka pian tää sit syntyy

Oma synnytykseni alkoi ilman supistuksia, yksinkertaisesti niin että alkoi ponnistuttamaan. Kalvot puhkesivat siinä vaiheessa kun pää tuli ulos. Eli mitään "ennusmerkkejä" ei ollut.

eka syntyi reilussa kolmessa tunnissa kipeiden supistusten jälkeen ja toinen syntyi keskosena vesienmenosta tunnin päästä(muutamilla helpohkoilla supistuksilla)

Ekasta supistukset olivat ensin samanlaisia kun ennakoivat ja vasta lopussa kipeitä. Toisesta heti kovat...ja kipeet. Lisäksi tuli verta housuihin, joten oli pakkokin lähtee heti. Ja onneks lähdetiin, että ehdittiin. Meillä noin vartin matka, joten aika pian pitäs päästä 3:nestakin lähtee. :flower:

mulla ei mitään ennakoivia supistuksia... rv39+3 aamulla neuvola ja kaikki ok,vauva ei ollut laskeutunut eikä kiinnittynyt,veikkasi täti et menee yli :/ samana iltana tyttö syntyi :heart: heti eka supistus vei jalat alta,niin kävi kipeää :o sairaalaan päästiin ja kätilö kuikkasi alakertaan ja sanoi "aletaan ponnistaa"

vauva ei varoitellut yhtään...

Mulla taas ei kahdessa viimesessä synnytyksessä supistukset ollut kipeitä ollenkaan ja tulivat miten sattui, vasta kun ponnistusvaihe alkoi niin tuli kipeät supistukset.

Molemmilla kerroilla alkoi ykskaks tosi kipeät supistukset, esikkoa odottaessa alkoi tulla 5 min välein ja kuopusta odottaessa 3min välein.
esikko syntyi 3 tunnissa ja kuopus tuli maailmaan 1.5 tunnin kuluttua supistusten alkamisesta.
arvaa, meinasko tulla kiirus... :whistle: :D

Mulla alkoi toinen synnytys silleen, että lapsivedet meni poksahtaen ja heti alkoi tosi kivuliaat ja tiheät supparit 3minuutin välein.Matkaa sairaalaan ole 60 kilsaa,joten ambulanssilla mentiin...juuri sairaalaan ehditiiin,vaikka matklla tuli jo ponnistamisen tarve.Lapsiveden menosta syntymään kului aikaa noin 2 tuntia. :)

Yhteistyössä