Teille, jotka ette ole koskaan olleet ylipainoisia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 174/67
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

174/67

Vieras
Voisitteko kertoa tärkeimmät "niksinne" siihen, että pysytte normaalipainoisina. Tarkkailetteko painoanne, liikutteko paljon, tasaatteko syömisiänne heti (eilen meni överiksi, tänään syön vähemmän), vai sujuuko kaikki ikäänkuin luonnostaan?
Olen viimeisen kerran pudottanut ylimääräiset kiloni!! Nyt haluaisin vinkkejä siihen, että kerta OIKEASTI jää viimeiseksi....

Uskon fysiikan lakeihin ja siihen, että kun kuluttaa sen mitä syö, ei liho. Yksinkertaista.

Ja tosiaan, uskallan myös herkutella ja toisinaan syön ei-niin-terveellisesti-ja-kohtuullisesti, korjailen sitten vähentämällä määrää piakkoin. BMI 19, aina ollut alle 21.

Syön paljon ja herkuttelen melko usein, mutta vastapainoksi harrastan raskasta hikiliikuntaa useamman kerran viikossa. Käyn sellaisella salilla, jossa asiakkaista suurin osa nuoria, kauniita ja timmejä, joten siinä tulee mukavasti "paineita" pysyä hyvässä kuosissa. Joskus jos alkaa housut kiristämään, pidän viikon parin "kuurin", jolloin tarkemmin katson syömisiäni. Koskaan en anna painon karata käsistä.

mä ainakin liikun reippaasti jokapaikkaan, ts. ei tarvi aina vetää autolla oven eteen. meillä on myös usein auto muutenki seisonnassa, ettei juuri vaihtoehtoja olekaan, kun kävellen mennä jos johkuu haluu.

Harvoin syön mitään herkkuja esm. suklaata tai muutenkaan ruokaile ulkona (pizzat, mäkkärit jne)

Muuten syön ihan "normaalisti" enkä laske syömisiä.

Mä en ole ikinä tarkkaillut mitään. Syö mitä lystään mutta harvoin tulee syötyä kauheita määriä että siinä kai syy. Olen aina ollut alipainoinen tai siinä rajoilla.

Mä oon aina ollut normaalipainoinen enkä oo ikinä kauheesti miettinyt ruokavaliota. Syön vähän liian usein herkkuja mutta määrät on ihan kohtuullisia. En harrasta mitään liikuntaa mutta hyötyliikuntaa kahden pienen äidille tulee kyllä kiitettävästi.

en oo ikinä ollu ylipainonen, enkä oo ikinä harrastanu liikuntaa, syön ihan mitä sattuu ja PALJON suklaata yms...vasta nyt raskaudesta jäi kiloja jotka vaivaa ja tuntuu että nyt vaikuttaa jo vähän sekin mitä syö...

mä olen aiemmin voinut syödä mitä vaan vaikken liikkuisi yhtään. Nyt kahden lapsen jälkeen oon huomannut että paino nouseekin helposti. Mä koitan nyt pysyä karppilinjalla, hiilarit ne on mitkä lihottaa. Muutenkin olo pysyy parempana yms. Kyllä mä välillä annan itteni lipsua, mutta jos vaaka alkaa näyttämään lähemmäs kuuttakymppiä niin otan tiukan linjan. Siitä en ikimaailmassa anna itteni mennä yli!

Vaihtelevasti syön ja se tulee minulta luonnostaan. Välillä mässäilen ja syön enemmän, toisinaan vähemmän, lähes paastoten. Liikun myöskin töissä sekä vapaa-ajalla. Mutta koskaan en jätä syömättä siksi, että ajattelisin linjojani.. Hyvät geenit..

En ole koskaan mitään tarkkaillut. Oikeastaan en edes tiedä mitä nykyään painan. Yläasteen jälkeen kävin ekan kerran puntarilla äitiysneuvolassa ja viimeksi taisin käydä kolme vuotta sitten jälkitarkastuksessa. En tiedä mitkä on niitä kaloripommi ruokia ja mitkä ei. Ei ole ollut tarvetta selvittää :)

Syön sen verran kuin hyvältä tuntuu ja tykkään liikkua paljon. Minä olen niitä tyyppejä, jotka menee enemmin portaista kuin hissillä. Hississä on niin tympeää seistä paikoillaan. Samaten kaikki alle 10km matkat kuljen mieluummin jollain muulla kuin autolla. Koen auton/bussin lyhyillä matkoilla jopa hankalammaksi vaihtoehdoksi kuin jalat/pyörän.

Kai se on vain luontevaa minulle liikkua ja syödä sopivassa suhteessa.

Syömisiä en vahdi ollenkaan, mutta liikuttua tulee paljon, että kyllä siinä energiaa kuluu kun on "koko ajan" liikkeessä, ja ennenkaikkea hyötyliikunta: hissin sijasta portaat jne.

Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
en oo ikinä ollu ylipainonen, enkä oo ikinä harrastanu liikuntaa, syön ihan mitä sattuu ja PALJON suklaata yms...vasta nyt raskaudesta jäi kiloja jotka vaivaa ja tuntuu että nyt vaikuttaa jo vähän sekin mitä syö...

Peesiii tähän, tosin raskauksien kilot sain kokonaan pois kun liikuin enemmän ja söin vähemmän reilun kuukauden ja siitä on aikaa 6 vuotta, ei oo sen jälkeen paino noussu yli 60 kg (nyt 58)

Syön paljon, koko ajan, ja ihan järjettömiä määriä herkkuja...:D Mutta myös liikun tosi paljon.. Raskasta hikiliikuntaa vähintään se tunti päivässä, ja sitten mm. työmatkat pyöräillen 35km päivässä yms... Paino indeksi 18.

Vaikka moni taitaa toisin luulla, nuo näsäviisaat kommentit "kuluta enemmän kuin syöt" yms. ei anna kovin fiksua vaikutelmaa.

Mä olen aina, ihan pienestä pitäen lihonut herkästi ja sillaisena tulen taatusti aina pysymään. Teini-iässä sairastinkin sitten pitkällisen syömishäiriöputken ja laihduin lähes nälkiintyneeksi. Se sai miettimään, että minkälaisen hinnan olen valmis hoikkuudesta maksamaan. Nykyään olen ylipainoinen ja olen onnellinen, ettei vartaloni aiheuta enää yhtä pahoja henkisiä helvettejä kuin aikoinaan, olen hyväksynyt itseni.

En ole koskaan ollut ylipainoinen...raskaudessakin kiloja kertyi 21kg, 9kg jäi synnärille, loput karisi 2 viikossa. Herkuttelen, syön epäsäännöllisesti. Joskus unohdan syödä koko päivänä ja joskus syön koko päivän. Liikun paljon. Juon väh. 3 litraa vettä päivässä.

En ole koskaan syönyt aamupalaa, mutta liikun aamulla eniten....kai se sit polttaa sitä kropan rasvaa, eikä niitä aamupalan kaloreita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikka moni taitaa toisin luulla, nuo näsäviisaat kommentit "kuluta enemmän kuin syöt" yms. ei anna kovin fiksua vaikutelmaa.

Mä olen aina, ihan pienestä pitäen lihonut herkästi ja sillaisena tulen taatusti aina pysymään. Teini-iässä sairastinkin sitten pitkällisen syömishäiriöputken ja laihduin lähes nälkiintyneeksi. Se sai miettimään, että minkälaisen hinnan olen valmis hoikkuudesta maksamaan. Nykyään olen ylipainoinen ja olen onnellinen, ettei vartaloni aiheuta enää yhtä pahoja henkisiä helvettejä kuin aikoinaan, olen hyväksynyt itseni.

Oletko kokeillut karppausta? Autto mulla kun lihoon helposti, mut nyt en lihoo sitten millään!

Tää sujuu aika luonnostaan, siksi en koskaan edes yritä neuvoa ylipainoisia. Toki yritän liikkua ja syödä järkevästi, mutta luulenpa, että jos tämä olisi näin helppoa kaikille, ei ylipainoisia pahemmin olisi. En siis neuvo, koska epäilen, että kaikille normaalipainossa pysyminen ei ole näin helppoa. Joko jostain fyysisestä, opitusta tai psyykkisestä syystä tai niiden yhdistelmästä, josta en ole edes tietoinen. Minulle on sattunut tältä osin hyvät kortit.

Syön paljon, koko ajan, ja ihan järjettömiä määriä herkkuja...:D Mutta myös liikun tosi paljon.. Raskasta hikiliikuntaa vähintään se tunti päivässä, ja sitten mm. työmatkat pyöräillen 35km päivässä yms... Paino indeksi 18.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sairasta :(

Yhteistyössä