teille eronneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
miten ootte sopineet joulut yms käytännöt? meillä erosta 3,5 vuotta ja sovittiin aikanaan että joulut menee vuorotellen. no elikkäs nyt olisi niin et lapsien vuoro olisi olla isällään joulu. mut minusta se on ihan väärin sekä lasten et minun kannalta. isänsä näkee lapsia vain joka toinenvkonloppu ja ei hoido mitään asioita. eli itse hoidan kaikki perusasiat ym niin minusta se on jotenkin outoa et lapset menisi jouluna isälleen koska itse koen et min se joulu kuuluu järjestää lapsille koska elän heidän kanssaan suurimman osan ajasta. ja todennäköisesti ne ei isälleen menkkään mut miten esitän asian sille ukolle. ja mitä mieltä ootte muuten asiasta? pitääkö teidän mielestä lapsien viettää isällääl joulu?

Kun eka liiton lapset olivat pieniä, meillä oli sopimus että lapset ovat joka toinen joulu, juhannus jne. isänsä luona. Siinä kävi kuitenkin niin että lapset olivat aina meillä; isänsä totesi että heillä on parempi joulu meillä ja juhannuksen hän halusi ryypätä.

Nyt kun ovat isoja haluavat myös mukaan meidän joulunviettoon ja sopiihan se.

Lapsilla on oikeus mennä isälleen jouluna ja jos on lastenvalvojan luona tehty ja vahvistettu sopimus, niin myös isällä on ihan lain mukaankin oikeus tavata lapsiaan jouluna/saada lapset jouluksi luokseen.

Muistan kun eron jälkeen jouluna lapset olivat isällään,meinas itku päästä,tuli jotenkin niin haikea olo.Meillä siis joka toinen joulu isällä ja nyt ei tunnu enää pahalta,jotenkin se eka kerta tuntu surulliselta.Pääasiahan on että isä on siis kunnollinen ja joulu tuntuu mukavalta ja turvalliselta.

Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Lapsilla on oikeus mennä isälleen jouluna ja jos on lastenvalvojan luona tehty ja vahvistettu sopimus, niin myös isällä on ihan lain mukaankin oikeus tavata lapsiaan jouluna/saada lapset jouluksi luokseen.

sopimus on suullinen. mun mielestä mulla taas ei ole pakko jouluksi antaa koska meillä on ainoastaan virallinen sopimus ollut kirjallisesti et isä näkee useemminkin vaan eipä ole hakenut kun ainostaan joka toinen vloppu. eli miksi minun pitää noudattaa jotakin suullista sopimusta jos isäkään ei noudata edees virallisita paperia?! lapsellista mut kuiteskin!

ja yksi lisäys vielä. lapset olivat toissajouluna isällään ja minä hommasin sinne joulupukin koska ukko ei ollut vielä 2 päivää ennekään sitä sinne järkännyt. minä vein suurimman osan lahjoista koska hänellä ei ollut kuulemma varaa ostaa niitä. ja koko joulukin oli siis ihan suunnilleen tavallinen päivä sielä. onneksi lapset olivat pieniä silloin et ei varmana muista mitään siitä. niin ei oikeen huvita nytkään antaa.

noh joululomahan on sen verta pitkä kuitenkin että joulua ehtisi viettää halutessaan kummankin vanhemman luona.Mä en ole eronnut mutta voisin kuvitella että en silti lapsilta haluisi viedä pois muistoja isästä ja joulusta yhdessä jos ei asuttais yhdessä.Varmaan lapset viettäis joulua kummankin kotona erikseen.

näinhän sen pitäisi mennä,mut harvoilla menee,varsinkin jos mies on täys kp. tyttö pysyy kaikki juhlapyhät mun tykönä,en ees kysy enää. joulupäivänä vien sen sitten isän vanhemmille ja kaipa se iskäkin siä on. mukamas hirveesti haluaa olla tytön elämässä mut käytännössä on aina juomassa kun tytöö siä on ollu. hyvä esimerkki oli isänpäivä...vein edellisenä päivänä tytön sinne,niinkun oltiin sovittu. ilmoitin että haen tytön sitten isänpäivänä kello 15.00 kun menemme mun isälle. mies soitti isänpäivänä kuudelta illalla et kun oli kova kanuuna ni ei sit kerenny lasta nähdä ja plaa plaa. ryypääkköön ny kun haluaa,mä pidän huolen siitä että tyttö näkee ainakin rakkaita isovanhempiaan. toivottavasti mies ymmärtää et lapsi tarvii sitäkin.

mutta tosissaan mitä jos joulu isän luona olis vaan tavallinen päivä, ehkä joku kaupan laatikko pöytään ja yks paketti ja lasp tottunut sellaseen "oikeaan" jouluun...?
siis tuli vaan mieleen että onko isän sitte pakko tavallaan tehdä joulusta sellanen mihin lapsi tottunut vai riittääkö ihan normi päivä...?

Alkuperäinen kirjoittaja kaamea-akka:
mutta tosissaan mitä jos joulu isän luona olis vaan tavallinen päivä, ehkä joku kaupan laatikko pöytään ja yks paketti ja lasp tottunut sellaseen "oikeaan" jouluun...?
siis tuli vaan mieleen että onko isän sitte pakko tavallaan tehdä joulusta sellanen mihin lapsi tottunut vai riittääkö ihan normi päivä...?

Mun mielestäni jos isä lapset välttämättä haluaa jouluksi luokseen sieltä "yltäkylläisen" joulutunnelman äärestä, niin isä on myöskin velvollinen järjestämään lapsilleen edes jonkinlaisen joulun. Kelmeän kattovalon ääressä nautittu uunimakkara ei ihan luo vielä lapselle joulutunnelmaa. Näin kärjistetysti esitettynä.

Mutta se ei kuitenkaan tarkoita sitäkään, että kaiken täytyy mennä äidin kaavojen mukaan. =)

meille pitäisi juhlapyhät vuorotella, mutta ainoa juhlapyhä minä isä on lapsia nähnyt on viime joulu. lapset menivät aaton aattona isälle ja tulivat joulu aattona iltapäivällä mun luo. siellä oli lahjat ollut jo aamulla kuusen alla yms.

Yhteistyössä