Teille 40+ kysymys..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma jo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamma jo

Vieras
Olen pian 5-kymppinen,yhden melko pienen lapsen äiti ja nyt menkat viidettä päivää myöhässä..raskaana en voi olla.ainoa yhdyntä kahteen vuoteen n. 2 kk sitten ja sen jälkeen kuitenki tuli menkat normisti..Mitä ajatuksia tää teissä muissa,samanikäisissä mammoissa herättää..Mulla aina ennen ollu säännölliset menkat,kellon voinu niistä tarkistaa..Olen kyllä menossa gynelle ens viikolla,vapun jälkeen,saa tarkistaa ultralla ettei mitään oo siel kasvamassa...;) voiko olla jo mummutaudin meininkiä??Vai mitä tää on??Eilen tein negan kumminki...Jos oisin raskaana olisin vkolla 12 jo.;/

Eikä raskaus tule kysymykseenkään!

Ikää 44v. ja yhdet menkat jäi mullakin viime vuonna väliin. tein testinkin ja negaa oli. Muuten on taas menkkojen väli vain pienentynyt, joten epäilen olevani varhaisvaihdevuosissa :/ Pinna aina tosi kireä ennen menkkoja ja se haittaa jo perhe-elämääkin...

No mutta tuossa iässähän on ihan yleistä, että menkat lakavat heittelemään. Ensin tulee pitempia ja epäsäännöllisempiä kiertoja, sitten menkat saattavat jäädä aina silloin tällöin väliin ja lopulta jäävät kokonaan pois. Luonnollista siis.

Ei oo muita vaihdevuosioireita..ei siis unihäiriöitä,ei hikoilua,ei mitään,mut nyt tää..

Ja prkleen kiukkuinen oon ollut jo viikon verran ja ärisen täällä äijälle ja pojalle jo..;/

Lapsi ei olisi mun aviomiehen;/ Joten siksi raskaus ei tule kysymykseen...Kahdet menkat kummin tullu,vaiks olivatki aika niukat,kestivät hädin tuskin 4 pvää...En tiedä mitä tää on...noh lekurille meen ens viikol,vapun jälkeen...;)

Kiitos Teille,Kiltit vastauksista!

Ei kait mulla vastausta ole, haet raskaustestin ja teet sen. Gyneltä just edelliskäynnillä kysyin vaihdevuosista: suomalaisella naisella ne alkaa keskimäärin 48-vuotiaana.

No, olen 42, ja kyllä kai toi kierto on jo viime vuosina muuttunut, lyhentynyt jonnekin 21 vrk tienoille.
Että voi varmaankin olla esioireita mummutaudista. Mutta mulla on kyllä ollut myös vuotoa raskauksien aikana, joten sekin on mahdollista. Paitsi että teit tuon negan.. Kait se noilla viikoilla pitäis näyttää.. Ehkä sun pitäis tehdä toinen testi.

Olen pian 5-kymppinen,yhden melko pienen lapsen äiti ja nyt menkat viidettä päivää myöhässä..raskaana en voi olla.ainoa yhdyntä kahteen vuoteen n. 2 kk sitten ja sen jälkeen kuitenki tuli menkat normisti..Mitä ajatuksia tää teissä muissa,samanikäisissä mammoissa herättää..Mulla aina ennen ollu säännölliset menkat,kellon voinu niistä tarkistaa..Olen kyllä menossa gynelle ens viikolla,vapun jälkeen,saa tarkistaa ultralla ettei mitään oo siel kasvamassa...;) voiko olla jo mummutaudin meininkiä??Vai mitä tää on??Eilen tein negan kumminki...Jos oisin raskaana olisin vkolla 12 jo.;/

Eikä raskaus tule kysymykseenkään!

Vaikka en olekaan 40+ niin valitettavasti kuulostaa vaihdevuosilta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mun äiti oli päälle neljänkympin, kun hän luuli olevansa pitkästi raskaana. Muistan, kun hän sanoi, että ovat isän kanssa päättäneet, että vastaanotetaan mitä annetaan. Siihen aikaan oli vähempi yli 4-kymppisiä äitejä. Mutta ei hän mitään raskaana ollut, vaikka kuukautiset olivat olleet pitkään poissa ja vatsa kasvanut.

Yhteistyössä