Teillä joilla miehelle tehty vasektomia

• Viestiketjun aloittaja Ihmeissään toisesta ketjusta
  • Ensimmäinen viesti
Ihmeissään toisesta ketjusta
Onko itsellänne tehty myös sterilointi "varmuuden vuoksi" tai käytättekö lisänä kondomia, hormonaalista ehkäisyä vai kenties selibaattia?Me olemme luottaneet vasektomiaan eikä muuta ehkäisyä ole. Pitäisikö olla?

kokenut
No suosittelen, että oman mielenrauhan vuoksi käytte miehesi kanssa tutkituttamassa sperman aika-ajoin. Jos siihen ilmestyy siittiövasta-ainetta, niin ei hätäpäivää ole. Siittiövasta-aine on tehokas ehkäisykeino myös vasektoimattomalle miehelle.

Tintti
Ei ole muuta käytetty koska tuohon päädyttiin juuri muiden vaihtoehtojen sijasta. Jos lapsi kuitenkin tulisi kaikesta huolimatta niin kyllä se olis sit niin tarkoitettu ja olis silloin tervetullut maailmaan.

vieras
Ainakin meillä mieheltä pätkästiin siemenjohtimista pakla pois, sekä poltettiin siemenjohtimen päät tukkoon. Sen jälkeen kävi testeissä 3kk päästä ja ei enää siittiöitä näkynyt. EI käytetä/tarvita mitään muuta ehkäisyä

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainakin meillä mieheltä pätkästiin siemenjohtimista pakla pois, sekä poltettiin siemenjohtimen päät tukkoon. Sen jälkeen kävi testeissä 3kk päästä ja ei enää siittiöitä näkynyt. EI käytetä/tarvita mitään muuta ehkäisyä
No näin meilläkin. Olen siis allerginen kondomille (todettu lääkärissä - en muuten itse edes huomannut asiaa ), hormonaalinen ehkäisy on terveyssyistä poissuljettu enkä ole innostunut menemään steriloitavaksi (iso "turha" toimenpide).

ketjuni syy oli tuo toinen ketju, jossa naista syyllistetään, kun tuli raskaaksi miehelle tehdystä vasektomiasta huolimatta, huh!

Ap
Todella rupesi mietityttämään edelleen tuon toisen ketjun pohjalta, että täytyisikö miehen vielä viedä jokin näyte, ettei tuollaista vahinkoa pääse tapahtumaan. Omalla kohdallani voisi vielä raskaus päästä pitkällekin, kun kuukautiset tulevat miten sattuu muutenkin.

junnu
Saisko 19-vuotias mies mitenkään vasektomiaa yksityiseltä/kunnalliselta terveydenhuollolta? Tiedetään, mieli voi muuttua, mussun mussun. Ei pidä minun osaltani paikkaansa. Olen elämää nähnyt ja kokenut enemmän kuin 30-vuotias kolmen lapsen isukki ja tiedän jo nyt, että en tule koskaan haluamaan lasta. Haluan vain vastauksen kysymykseeni, en mitään muuta turhia kommentteja jne. Kiitos. Eli saako 19-vuotiaana vasektomiaa?

Alkuperäinen kirjoittaja junnu:
Saisko 19-vuotias mies mitenkään vasektomiaa yksityiseltä/kunnalliselta terveydenhuollolta? Tiedetään, mieli voi muuttua, mussun mussun. Ei pidä minun osaltani paikkaansa. Olen elämää nähnyt ja kokenut enemmän kuin 30-vuotias kolmen lapsen isukki ja tiedän jo nyt, että en tule koskaan haluamaan lasta. Haluan vain vastauksen kysymykseeni, en mitään muuta turhia kommentteja jne. Kiitos. Eli saako 19-vuotiaana vasektomiaa?
En usko, että saa, ellei ole muita kriteerejä kuin, ettei tunne haluavansa lapsia.

jh
Meillä mies kävi 3kk päästä vasektomiasta niissä testeissä ja kaikki oli ok, ei siis siittiöitä näytteessä. Eikä me olla käytetty lisäehkäisyjä sen ekan kolmen kuukauden jälkeen, kun tuo näytteen siittiöttömyys selvisi. Ei ole vahinkoja sattunut nyt ainakaan ensimmäiseen kolmeen vuoteen...
Ja jos sattuisimme joskus eroamaan, niin silloin kävisin sterilisaatiossa itsekin, nyt ei ole tarvetta.

vieras
Meillä mies myös leikattu. Aikaa tosta jo 1½v. Kaikinpuolin nahjus mies, eli ei saanut toimeksi edes käydä tarkistuttamassa siittiötilannetta jälkeenpäin. Mutta tilanne lienee siltä osin kunnossa, koska raskaaksi en ole tullut. Lapset tärpänneet kuitenkin helposti.

mies
19 mies, pääset kyllä, itseltäni vaadittiin kolmen lapsen lisäksi vaimon kirjallinen suostumus toimenpiteeseen lääkärille, jotta vältytään laittomuuksilta kun kuulemma on laissa siinä kohtaa tulkinnan varaa...

Yhteistyössä