Teijän jouluruuat ?

"Emppu"
Meillä graavilohi, (graavisiika) sillejä/silakoita paria erilaista, itse savustettua lohta, mätiä+smetanaa+punasipulia, maksapasteijaa, vihersalaattia, sienisalaattia, kananmunia, rosollia, lisukkeet "tietenkin" (sinappikastike kaloille, rosollille kermakastike, maksapasteijan kanssa joku marjahyytelö jne), peruna-,porkkana- , lanttu-, maksa- ja makaronilaatikko, keitinperunoita, kinkkua+kastiketta, luumuja ja herneitä, karjalanpaistia. Joululeipää, itse tehtyä ruisleipää, itse tehtyä hiivaleipää, saaristolaislimppua, karjalanpiirakoita. HUH! Unohdinkohan jotain?!? Juomina vesi, maito, vichy, olut, puna- ja valkoviini, kotikalja, limppareita.

Itse voisin jättää noista 2/3 pois, mutta meillä on iso porukka ja sukuun tulleita on eri puolelta Suomea. Jokaisella on oma lempparinsa mikä kuuluu ehdottomasti joulupöytään. Jälkkäriä meillä ei sitten syödäkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Spencer Hastings
Enpä tiedä. Mies haluaa kinkun ja itselleni voisin kinkun tilalle tehdä Kahvikirahvilta saadulla ohjeella sellaisen punajuuri-kylmäsavulohikääretortun. Sitten perus salaatti, uunikasvislisuke, paljon juustoja ja keksejä ja luumurahkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Eräs keravalainen
Melkoisen samaa kuin viime vuonna:
*Rosolli
*Kinkku
*Kasvisgratiinia
*Käristystä
*Kermaperunoita
*Laatikot, kaikki paitsi maksalaatikko
*Fetasalaattia
*Graavilohta

Ja juomaksi joulun kunniaksi limpparia koko porukalle :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Vieraileva
Haluaisin nyt vihdoinkin tänä jouluna jotain pelkästään kasvisruokaa. En pidä ajatuksesta, että jouluna lahdataan mitään eläimiä jonkun tietyn karnevaalin takia, jos minkään. Ja varsinkin jouluna.
 
"Heli"
- Vihreäsalaatti
- Pähkinäsalaatti
- Rosolli
- Porkkanalaatikko
- Perunalaatikko
- Lanttulaatikko
- Punajuurilaatikko
- Bataattilaatikko
- Perunat
- Lämminsavulohi
- Graavilohi
-Silli
- Tofupyörykät
- Soijanakkeja

Tämmöstä meillä kasvisruokaperheessä
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Kinkkua, lanttulaatikoka, italiansalattia, pubajuurisalattia, perunoita, kinkunlientä, piirakoita ja munavoita. jos viittin teen pipareita ja torttuja. Teen kaiken itse ja myöskin syön ne yksin (okei, koirat saa myös jotain)
Olen joulun yksin ni ei viiti paljo panostaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Hedelmäinen salaatti
Talvinen salaatti
Rosolli

Imelletty perunalaatikko
Porkkanalaatikko
Lanttulaatikko
Maksalaatikko
Bataattilaatikko
Aurajuusto-Punajuurilaatikko
Keitetyt perunat

Kinkku
Lihapullat
Lämminsavulohi
Graavilohi
Lohirullat tuorejuusto täytteellä
Mätiä

Juomana: Vesi, maito, piimä,viccy ja kotikalja

Tiramisu-juustokakku
Valkosuklaa-piparkakku juustokakku
Taatelikakku.
Piparit ja joulutortut

Juomana: Kahvi, Glögi, Puna- ja valkoviini, mehu

Meillä myöskin iso porukka koossa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kais
[QUOTE="Heli";30468330]- Vihreäsalaatti
- Pähkinäsalaatti
- Rosolli
- Porkkanalaatikko
- Perunalaatikko
- Lanttulaatikko
- Punajuurilaatikko
- Bataattilaatikko
- Perunat
- Lämminsavulohi
- Graavilohi
-Silli
- Tofupyörykät
- Soijanakkeja

Tämmöstä meillä kasvisruokaperheessä[/QUOTE]

Onko noi tofupyörykät kaupasta ostettuja vai teetkö itse ?
 
Nap
Eilen illalla anopin kanssa juttelin, ja lyötiin varmuudella lukkoon että he tulee tänne meille. Pääsen siis laittaan ihan ite jouluruokia, kerrankin ettei mennä valmiiseen pöytään :p :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Ai niin unohdin luumurahkan :p luumuhilloa jää yleensä tähteeksi, joten siitä on hyvä tehdä rahkaa jälkiruuaksi.
 

Yhteistyössä