Teidän perheen arkiaamurutiinit, jotka viette lapsenne hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirikirikiire
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun kaksi vanhinta oli päiväkodissa, heräsivät varttia vaille ennen seitsemää. Kävivät vessassa ja puettiin, siinä kesti aina 30-45 minsaa:kieh: Onneksi päiväkoti oli ihan naapurissa. Aamupalan söivät hoidossa. Sitten juoksin bussille ja olin aina 10 minuuttia myöhässä töistä:ashamed:

Nyt kuopuksen kanssa herätään 8:30-9:00 ja vien kymmeneksi eskariin - tällä hetkellä mulla ei ole työtä:|

5.45 herään, juon kahvin, aamupesut, puen, meikkaan, laitan hiukset, luen uutiset
6.45 herätän 6 v. ja 3 v. , muuten omatoimisia, mutta pienempi tarvitsee apua pukemisessa
7.00 herätän 1v5kk , teen aamupesut ja rasvaukset, puen
Sitten kerään tarhakamppeet,omat koulukamppeet, isommat valitsevat aamun mittaan tarhalelut yms.
7.30 Puetaan ulkovaatteet, keskimmäistä autettava, pienin puettava kokonaan
7.35 ollaan ovesta ulkona ja matkalla tarhaan, pulkalla ja rattailla kuljetaan, matkaan menee n. 20 min.
8.05 kaveri ottaa kyytiin tarhan pihalta ja 8.15 alkavat tunnit.

• Tykkää
Reactions: Kastanja
[QUOTE="hmm";25453634]5.45 herään, juon kahvin, aamupesut, puen, meikkaan, laitan hiukset, luen uutiset
6.45 herätän 6 v. ja 3 v. , muuten omatoimisia, mutta pienempi tarvitsee apua pukemisessa
7.00 herätän 1v5kk , teen aamupesut ja rasvaukset, puen
Sitten kerään tarhakamppeet,omat koulukamppeet, isommat valitsevat aamun mittaan tarhalelut yms.
7.30 Puetaan ulkovaatteet, keskimmäistä autettava, pienin puettava kokonaan
7.35 ollaan ovesta ulkona ja matkalla tarhaan, pulkalla ja rattailla kuljetaan, matkaan menee n. 20 min.
8.05 kaveri ottaa kyytiin tarhan pihalta ja 8.15 alkavat tunnit.[/QUOTE]

Aika ihailtavaa. Onnistuuko kaikki aina mukavasti, tuleeko koskaan kiukkua/aamuraivareita herättäessä? Nostan hattua! Mä en enää jaksaisi tuota....:ashamed:

Tällä hetkellä näin;
Kello soi 7:05, esikoinen jatkaa uniaan, kuopus pukeutuu, minä pukeudun, ovesta ulos, kuopus päiväkotiin ja mä ehdin 7:35 bussiin.

Tai sitten mies vie lapsen päiväkotiin, tai lapsi pitää vapaapäivän.

Aika ihailtavaa. Onnistuuko kaikki aina mukavasti, tuleeko koskaan kiukkua/aamuraivareita herättäessä? Nostan hattua! Mä en enää jaksaisi tuota....:ashamed:

Sellaista pientä kiukettelua, harvemmin kunnon raivareita. Mä aina ennakoin ja kerron muksuille jo illalla, jos aamulla on jotain ihmeellistä. Ei tarvii aamulla tapella, kun sovitaan asiat jo valmiiksi.
Esim. tuota isointa on paras varottaa jo illalla, jos aamulla tarvitsee laittaa villapuku.

[QUOTE="vieras";25453217]Kuinka pitkän kuluttua syövät varsinaisen aamupalan? D-vitamiini on rasvaliukoinen, joten sen syömisestä ei juuri ole apua jos ei mahassa ole myös sitä rasvaa.[/QUOTE]

Siksi syönkin D-vitamiinini öljykapseleina.

Herään itse 6.45-6.55, napsautan illalla valmiiksi ladatun kahvinkeittimen päälle, suihku, pukeutuminen, meikkaus, kahvi ja tupakka parvekkeella.

7.25 lasten herättely, vessassa käynnit, pyllypesut, hampaiden, naaman ja käsien pesut, pukeminen, ovesta ulos klo 7.45
(Lapset 2v ja 4v.)

Laitan kaikille vaatteet illalla valmiiksi pinoihin eteisen lipaston päälle ja pakkaan oman ja lasten tarhakassit valmiiksi. Helpottaa ihan hirveästi, ei tulis mitään meidän aamuista, jos en niin tekis.

Kello soi 4.45. Kahvin keitän, meen koneelle sitä juomaan. Sit uihku, mekit ja tuka. Lapset herätän klo 6 ja sit aamupesut ja vaatteet päälle, tytöt päiväkotiin 6.30, pojan heitän mutsille matkalla töihin. Ite oon duunissa 6.45 ni ehin viel vaihtaa kamat ennen ku vuoro alkaa :) Hyvin sujuu aamut, vaatteet on valmiiks etitty ja reput pakattu :)

No meillä ei tartte yleensä mennä kun vasta klo 9 hoitoon, joskus klo 8, sillon vain aikaistetaan tunnilla, tai oikeastaan ei edes tunnilla, koska jos menee kahdeksaksi hoitoon niin syö myös aamupalan siellä. Mutta normaalisti siis 3-vuotiaan kanssa herätään klo 8, syödään aamupala joskus 8.15-8.30. Puetaan päälle 8.30-8.45 ja sit matkaan. Itse teen samat jutut samaan aikaan, lisänä meikkaan, jossa menee minuutti :) Vaatteet on jo katottu edellisenä iltana ja ne on valmiina tuolilla. Meillä ei aamuisin pestä mitään...

5:30 minä herään, napsautan kahvinkeittimen päälle, sit suihkuun
5:45 suihkusta, haen lehden, teen aamupalan, juon kahvit aamupalan ja lehden kanssa. Rauhassa. Tästä en tingi, nukun mieluummin vartin vähämmän kuin kiirehdin aamupalan ja lehden kanssa.
6:20 siirryn kylppäriin, meikkaan, kuivaan hiukset ja laitan ponnarin.
6:35 herätän kuopuksen 5v. Pisut, pesut, vaatteet. Tyttö ON hidas aamulla, joten on valmis klo 7 aikoihin
6:45 tai 7:00 mies herää. Jos mennään yhdessä autolla, niin aikaisemmin, jos minä menen pyörällä, niin myöhemmin
7:00 lähden töihin (eli kun olen saanut lapsen valmiiksi) pyörällä, työmatkaan menee puolisen tuntia. Jos ei ole pyöräilykeli, niin lähdemme kaikki kolme klo 7:15.

Klo 7:45 herättää tokaluokkalaisen kello, kouluun lähtee klo 8:30 ja osaa hoitaa itsensä valmiiksi.

herätään 5-7 välillä, miten muksuja nukuttaa.
syövät aamupalan 7-8 välillä, otetaan lääkkeet, puetaan ja menossa pitäs olla viimestään 8.15.
hoidossa 8.30 ja mun työt alkaa 8.45.
lapset on 2v ja 4v.

eli rauhassa hoidetaan aamu ilman kiirettä.

[QUOTE="Mari";25453534]Herätään seiskalta, hypätään vaatteisiin ja lähdetään :) Herätyksestä siihen että ollaan autossa menee 10-15 min.[/QUOTE]

Peesi, näin meilläkin. Tosin aamun voi sekoittaa pahasti, jos lapsella tulee aamukakka kun sit istutaan toi aika jo potalla :) Nykyään ollaan otettu 30 min aikaa ettei tarvi hermoilla ja äiti ehtii juoda kupin kahvia.

Herään itse 5.30. Juon kahvia ja meikkaan jne. tunnin ja herätän lapset 6.30 kun oon itse valmis. Köllötellään sängyssä porukalla kymmenisen minuuttia ja venytellään. Vaatteet katson valmiiksi ennen herätystä. Pissille,hampaat ja pukemaan. Autolla ollaan 7.15 ja tarhassa ennen puol kasia. Omat tytö alkaa kahdeksalta. Lapsilla on aikaa herätä ja pukea jne. 45min. Ei tarvi hoputtaa ja kakka hätä ei aiheuta paniikkia,vaan on aikaa tehä mitä tarvii..

Klo 6.00 herätys ja vaatteet niskaan mulle.
Kahvi tippumaan, aamupesut ja -pisut.
Lastenohjelmat pyörimään hetkeksi, samalla hörpin kahvia ja lapset syövät aamupalaansa. Rauhassa ollaan siis, ei kiirettä.
Muksuille vaatteet päälle ja menoksi klo 6.50. Muksut nakkaan hoitoon klo 7.00, josta ajan puol kahdeksaksi töihin.

Muksujen vaatteet, hoitokassit ym. laitan illalla valmiiksi.

aamuvuoro: 5.20 herään itse ja nousen omille aamutoimilleni. Klo 6.00 herää mies ja lapset kuuden jälkeen. Jos ehdin, laitan tytön tukan kiinni. Minä lähden ajelemaan töihin 6.20 ja mies laittelee lapset kondikseen(pisut, pyllypesut, vaatteet) ja ittensä, vie lapset hoitoon 6.45 ja lähtee ajelee töihin. Minä laitan lasten kamat illalla valmiiksi. Miehen mukaan aamuisin lasten kanssa ei ole kiire ja härdelli.

iltavuoro: mies herää 6.00 ja lähtee töihin 7.00. Minä herään lasten kanssa 7.00 ja alan aamutouhuille, ulkoillaan jne normiaamu, lapset vien hoitoon n.11sta lounaalle, ja itse lähden töihin 12.20.

herään itse 7.00. 2-vuotias yleensä myös silloin Sitten istutaan hetki sylikkäin ja 4-vuotias tulee yleensä ennen puolta kasia luonnollisen heräämisen takia sohvalle. Siitä lähden laittamaan itseäni ja puetaan lapset. Hoitoon lähetään 8 maissa ja kaikki syömme vasta hoidossa/töissä.

Herätään viimeistään 1h45min ennen mun tuntien alkua. Jos alkaa 8.15, herätään viim. 6.30, jos 9.00, niin herätys on klo 7.15. Tosin lapsi herää usein isänsä kanssa jo siinä 5.30-6.00, jolloin ehtii syödä aamupalan ennen mun heräämistä.

Herättyämme laitan lapselle aamupalan eteen ja menen vessaan&pukemaan. Katson lapselle vaatteet esille. Menen syömään. Kun saadaan syötyä, lapsi käy vessassa ja menee pukemaan. Mä menen tässä välissä ulkoiluttamaan koiran ja hoitamaan lampaille aamurehut, jos mies ei ole tehnyt sitä. Käynnistän samalla auton. Palaan sisälle ja hoputan lapsen ulkovaatteisiin, vaihdan pihatakin ja -kengät siistimpiin. Pakkaudutaan autoon kimpsuinemme ja lähdetään pihasta tuntia ennen koulun alkua.

Hoitoon ajaa semmoisen 40min, jolloin lapsi saattaa ottaa pienet aamutorkut, jos on herännyt ennen kuutta.

herätyskello soi 6.30.. loikoilen sängyssä keitän kahvit, käyn mahdollisesti suihkussa, avaan koneen, syön siinä aamupalaa kaikessa rauhassa ja surffailen netissä, herättelen lapsn ja laitan pikkukakkosen päälle,käytän vessassa ja hammaspesulla sekä annan lääkkeet meikkailen ja laitan hiukset siinä vaatteiden valikoimisen ja tavaroiden kattelemisen lomassa. siinä kestää. :D sitten huomaan että kello on 7.45 ja äkkiä 4-vuotiaalle vaatteet olkkariin että pue pue miksi hidastelet nyt on kiire. oleppas nyt reipas tyttö ja pue itse kun äitillä täytyy katella kaikki kamppeet ja pukea ja ja :D ennen 8 ollaan yleensä pihalla rynnimässä päiväkotiin joka on tien toisella puolen ja siitä juoksen kouluun 500m jossa tunnit alkaa 8.15

klo 04.45-05 herään itse, riippuen siitä käynkö aamulla suihkussa vai olenko käynyt illalla, vähän vaihtelee. Ihan ekana kahvit tippumaan (pannullinen), sitten se suihku/pikkupesut. Juon kahvia paljon ja luen aamun lehden ja selaan netistä uutisia. Meikkaus ja tukan laitto (näissä menee vartti yht.). Mies herää 6:45, tulee kahville myös. Lapsi herätetään n. 6:15, sitten pisut ja pesut, vaatteet päälle. Yleensä oon ite pukenut ennen lapsen heräämistä, mutta toisinaan puen sitten siinä samalla kun mieskin auttelee lapsen kanssa. Autossa 6:35, päiväkodilla viim 6:45, siitä sitten itse töihin seitsemäksi. Mies menee toiseen suuntaan päiväkodista, joten mulla on kuskaushukit oikeastaan aina.

Niin ja lapsi kohta 2v.

[QUOTE="xXx";25456197]klo 04.45-05 herään itse, riippuen siitä käynkö aamulla suihkussa vai olenko käynyt illalla, vähän vaihtelee. Ihan ekana kahvit tippumaan (pannullinen), sitten se suihku/pikkupesut. Juon kahvia paljon ja luen aamun lehden ja selaan netistä uutisia. Meikkaus ja tukan laitto (näissä menee vartti yht.). Mies herää 6:45, tulee kahville myös. Lapsi herätetään n. 6:15, sitten pisut ja pesut, vaatteet päälle. Yleensä oon ite pukenut ennen lapsen heräämistä, mutta toisinaan puen sitten siinä samalla kun mieskin auttelee lapsen kanssa. Autossa 6:35, päiväkodilla viim 6:45, siitä sitten itse töihin seitsemäksi. Mies menee toiseen suuntaan päiväkodista, joten mulla on kuskaushukit oikeastaan aina.

Niin ja lapsi kohta 2v.[/QUOTE]

Siis mies herää 5:45...

Herään itse 6.45-6.55, napsautan illalla valmiiksi ladatun kahvinkeittimen päälle, suihku, pukeutuminen, meikkaus, kahvi ja tupakka parvekkeella.

7.25 lasten herättely, vessassa käynnit, pyllypesut, hampaiden, naaman ja käsien pesut, pukeminen, ovesta ulos klo 7.45
(Lapset 2v ja 4v.)

Laitan kaikille vaatteet illalla valmiiksi pinoihin eteisen lipaston päälle ja pakkaan oman ja lasten tarhakassit valmiiksi. Helpottaa ihan hirveästi, ei tulis mitään meidän aamuista, jos en niin tekis.

Ihailtavaa! Täällä mulla yksi eskarilainen joka on niin aamu-uninen ja hidas syömään ja yleensäkin käynnistymään että aamutoimiin menee vähintään se tunti ja 15 min. Yleensä enemmänkin. Kokoajan saa olla hoputtamassa. Onneksi mies vie tytön tarhaan ja minä saan jäädä kotiin hengähtämään kahden pienemmän kanssa kun lähtevät.

Yhteistyössä