Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja sef:Ei se pakollinen ole, mutta mielestäni se on niin mahtava etuoikeus etten sitä käyttämättä jättäisi.
Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:Se, kuinka hyvä juttu eskari on, on erittäin riippuvainen eskarista. Meidän eskari on koulun yhteydessä ja pienet eskarit ulkoilevat samoin kuin isot koululaiset, eli lähes ilman valvontaa. Ryhmässä on 20 lasta ja 2 aikuista, ja muutenkin todella koulumaista menoa.
Olenkin seuraavan lapsen kohdalla harkinnu, josko hän ei eskariin menisikkään. Mielestäni ei ole mitään syytä kiirehtiä koulumaailmaan, se on aika raaka maailma. Enkä usko, että eskarissa oppii mitään sellaista, mitä ei voisi muuallakin oppia.
Onneksi ei ole pakollinen. Kun laatu on tätä.
Päiväkodissa eskari voisikin olla ihan kiva.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Kun oppivelvollisuusiän alentamisesta on ollut puhetta, monet vanhemmat vastustavat sitä. Juuri siksi, että lapsen halutaan olevan lapsia ja 7 vuoden ikä on ihan riittävän aikainen koulun aloittamiseen. Jos eskari olisipakollinen, kyse olisi käytännössä samasta asiasta kuin oppivelvollisuusiän alentaminen. Mun mielestäni oppivelvollisuus voisi alkaa vasta 8-vuotiaana...lapsuus kun on mun mielestäni aivan liian lyhyt ja tuntuu lyhenevän jatkuvasti.Alkuperäinen kirjoittaja monen mamma:"tarvitsee yhä enemmän ja nuorempia ihmisiä"...juu, totta, mutta oksettaa tämä supertehokkuus, nykyään ei mikään tunnu riittävän...lapsilta (ja aikuisilta) vaaditaan kokoajan enemmän ja enemmän, joskus tämä kaikki romahtaa ja sitten tullaan varmaan kovaa ja korkealta. Sitä odotellessa.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Tätähän voisi jatkaa vaikka näin: Luuleeko joku että kouluun meno on jotenkin pakollista suomessa?
Alkuperäinen kirjoittaja piina:Alkuperäinen kirjoittaja joo:Tätähän voisi jatkaa vaikka näin: Luuleeko joku että kouluun meno on jotenkin pakollista suomessa?
Meidän lapsille ainakin. Ei musta olisi kotiopettajaksi eikä mulla olisi ketään varaa palkatakaan, joten KYLLÄ kouluunmeno on pakollista.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja piina:Alkuperäinen kirjoittaja joo:Tätähän voisi jatkaa vaikka näin: Luuleeko joku että kouluun meno on jotenkin pakollista suomessa?
Meidän lapsille ainakin. Ei musta olisi kotiopettajaksi eikä mulla olisi ketään varaa palkatakaan, joten KYLLÄ kouluunmeno on pakollista.
Ei mustakaan kotiopettajaksi olisi, pointti olikin ettei koulu ole pakollinen suomessa. Niin kuin ei eskarikaan ole![]()
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Ei mustakaan kotiopettajaksi olisi, pointti olikin ettei koulu ole pakollinen suomessa. Niin kuin ei eskarikaan ole![]()
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:kyllä mä pidän sitä ns. " suotavana käydä" eli meille itsestäänselvyys et sinne mennään ja siellä käydään ns. koulumaisesti eli pois ei olla kuin sairauden tms. pakottavan tarpeen vaatiessa.
koska koulusta ei olla pois kun ei huvita mennä.