Teidän lempisatuja lapsuudessa?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Yksi todellinen suosikki on Tilli Mössönpoika ja kirja on edelleen tallessa. Sitten tykkäsin Jokilaivan tarinoista, sekin on tallessa. Pitääskin ruveta lukemaan likalle niitä tarinoita kun niin kiinnostuneena on sitä kirjaa selannu.

Heleriina-nimisestä tytöstä kertovasta kirjasta tykkäsin myös. Ikävä kyllä tuota kirjaa ei taida enää olla tallessa ja mietin, että saakohan sitä enää mistään.

Peppi Pitkätassun tarinoita tuli luettua kirjasta jonka äitini on saanut lapsena. :)

Sisko sai lapsena paksun kirjan jossa eri tarinoita ja yksi suosikkini oli Koivu ja tähti. Myös Adalmiinan helmestä tykkäsin.

Tässä nyt ainakin jotakin mitä tuli mieleen.

Adalmiinan helmi on ollu aina mun lemppari satu :heart: ja tykkäsin myös prinsessa ruususesta, mulle on luettu paljon pienenä ja opin melko aikaisin itse lukemaan ja luin satukirjoja vielä teini-ikäisenäkin :D

Mun suosikki oli kans Tilli Mössönpoika, haluaisin joskus saada kirjasarjan ekankin osan mut ei sit taida mistään saada. Toinen suosikki oli Lumivalko ja Ruusunpuna. En tykänny yhtään Punahilkasta.

Mulla ei ollut lempparisatuja, mutta kaikkein eniten tykkäsin siitä, kun ukkivainaani kertoi sotakokemuksistaan.

Kumpikaan isoisistä ei ole ikinä puhunut mitään sodasta. Äitinisä elää vielä, mutta en tuollaasista asioista mennä noin vain kysymään kun ei tähänkään mennessä ole niistä puhunut.

[QUOTE="mii";21957175]Äidin keksimä kertomus siitä miten lempileluni (silja line pehmo-hylje) muutti meille asuun äitin mukana laivalta. Se halus just meille :D[/QUOTE]

:D Ihana. Tuli omat muistot mieleen, kun sain Siljalta niiskuneitipehmon... Oon ollu tarhaiässä, varmaan neljä tai viis.

Lempparisatuja oli prinsessajutut ja lorut ja runot.

[QUOTE="hankey";21957125]Andersenin sadut. Nyt ihmettelen miksi, nehän ovat ihan hirveän surullisia.[/QUOTE]

minun myös.
Lisäksi pidin näistä perinteisistä prinsessaduista ja Anni Swanin saduista. Tyttö ja kuolema oli suosikkisatuni.

Ei tule mieleen juuri mitään paitsi jotain isän/äitin omakertomia juttuja, mut yks siskon "lukema"(ei osannu lukea mut kertoi silti) oli Leevi lauhkea leijona ja meil on viel kuva siitä kun sisko lukee sitä mulle. Oli pakko ostaa kirpparilta se kirja kun tuli vastaan ja nyt luen sitä omilleni.

Mä en muista että mulle olisi luettu kovinkaan paljon lapsena...
Mutta Hanhi emon satuaarteissa on se Pikku pikku muija, joka asui pikku pikku mökissään jne. Se oli jossain viaheessa mun jonkin asteinen suosikki satu... Ja ei en edes tiedä miksi... Osasin sen ulkoa jossain vaiheessa.

Sitten myös Pupu Tupuna kirjoista oon tykännyt tosi paljon.

Mä tykkäsin Pupu Tupunasta ja lisäks Millimollista.Isä luki iltasaduiks Asterixeja ne oli kans mahtavia.Tuli aina nälkä viimosen ruudun kohdalla kun niillä oli järjettömät grillibileet. 8)

Ja lisäks oli yks prinsessa-juttu,jonka nimeä en muista.Ja tietenkin Kenraali "jokujoku" ja pudonnut pilvi.