Teidän lapset on puolikuolleita väsymyksestä ja silti pidätte huviksenne hoidossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lasten puolesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";29940238]Vastaukseni oli tarkoitus osoittaa, että oikeastaan mikään syy ei ole tarpeeksi hyvä laittaa lasta hoitoon silloin kun itse on kotona selväjärkisen kirjoissa. Varsinkaan rankan viikon jälkeen perjantaina. Etätyö nyt voisi olla yksi sellainen, jos oikeasti tekee yhtä tehokkaasti töitä kuin työpaikalla. Harva tekee.[/QUOTE]

Kyllä mulla työnteko etänä tai tyhjässä konttorissa on paljon tehokkaampaa kuin työpaikalla. Etänä silloin siis, kun saan olla yksin. Jos pitäisi samalla katsoa lapsen perään, laittaa ruokaa tai keksiä viihdykettä niin.... no työteho olisi puolet siitä mitä työpaikalla normaalisti.

[QUOTE="a p";29940238]Vastaukseni oli tarkoitus osoittaa, että oikeastaan mikään syy ei ole tarpeeksi hyvä laittaa lasta hoitoon silloin kun itse on kotona selväjärkisen kirjoissa. Varsinkaan rankan viikon jälkeen perjantaina. Etätyö nyt voisi olla yksi sellainen, jos oikeasti tekee yhtä tehokkaasti töitä kuin työpaikalla. Harva tekee.[/QUOTE]

Ihan oikeesti se, mitä kukakin milloinkin tekee, ei kuulu sulle! Sun tehtävä on hoitaa lapsia. Jos lapsi oireilee, puhut asiasta kollegoiden, johtajan ja vanhempien kanssa. Mutta siltikään se mitä lapsen vanhemmat tekee EI VAAN KUULU SULLE. Hoida se työ mihin olet hakenut.

Meillä on nyt ollut sellainen tilanne että lapsi ei saa unta nukkumaanmenoaikaan. On kokeiltu sitä sun tätä mutta ei auta. On aamulla sitten todella väsynyt. Päästäänkin ongelmaan eli päiväuniin. Päiväkodissa nukuttavat lasta joka päivä ja nukkuu tottakai väsymyksensä pois. Samalla se sotkee iltarytmin (juu kyllä johtuu juuri päikkäreistä, sillä viikonloppuna tätä ongelmaa ei ole kun ei päivällä nukuta). Taas lapsi valvoo ja on "puolikuollut" aamuisin. Asiasta on keskusteltu päiväkodissa ja heidän mielestään lapsen täytyy nukkua päikkärit, sillä se on hoitajien tauon aikaa. Kierre jatkuu ja kyllä, perjantaisin saattaa olla tällainen puolikuolleen näköinen sillä ei saa viikolla kunnon yöunia ja korvaa ne sitten päiväunilla.

En minä voi tässä tilanteessa asialle mitään (muuta kun odottaa kesälomaa). Teen kotona töitä (asiakkaat käyvät myös kotonani) jolloin ei ole mielestäni ammattimaista hoitaa yrityksen asiakassuhteita ja lasta samaan aikaan. (Koita vaikka itse. Ota lapsi mukaan töihin niin huomaat!) Kotini on siis myös työpaikkani. Ja se on tasan niin, että sinulle ei minun työasiani kuulu pätkääkään!!!

Ymmärrän aapeen pointin. Hän tarkoittaa sitä miksi joidenkin lapset ovat juurikin vaikka perjantaisin pisimmän päivän (vanhemmat käyvät rauhassa kaupassa;) ). Miksi vanhemmat eivät ymmärrä että jani-peran on pakko nukkua päiväunet niin kuin muutkin ryhmän 16 lasta.koska jani-pera ei nuku ei nuku muutkaan 16 lasta. Ei lapset hoitajien tauon takia nuku. Vaan siksi että ovat väsyneitä, tarvitsevat pikku lepohetken.

mun mielestä pkoo on lapsille tarkoitettu kun vanhemmat käyvät töissä. Toki joskus voi käydä kaupassa tai vaikka salilla. Mut en aina ymmärrä tätä ideaa että kakrut hoitoon vaan ja ite touhutaan päivät pitkät mitä vaan. Varsinkin mitä pienemmästä lapsesta kyse.

No onneks mun ei tarttekkaan ymmärtää.hoidan vaan omat lapseni hyvin ihan itte ja kun tarviivat hoitoa ni sitten menevät. Onneks meillä kaikilla subjektiivinen päivähoito -oikeus ,niin kun tähän ketjuun joku tulee kohta parkumaan.

Kyllä mulla työnteko etänä tai tyhjässä konttorissa on paljon tehokkaampaa kuin työpaikalla. Etänä silloin siis, kun saan olla yksin. Jos pitäisi samalla katsoa lapsen perään, laittaa ruokaa tai keksiä viihdykettä niin.... no työteho olisi puolet siitä mitä työpaikalla normaalisti.

Ei ole tainnut ketjun aloittaja koskaan tehdä etätöitä, jos käsitys asiasta on se että silloin ainoastaan lorvitaan. Olen työajastani tilivelvollinen työnantajalle enkä usko että kovin hyvällä katsottaisiin sitä jos lapset kiljuisivat täällä taustalla silloin kun puhun luureihin tai puhelimeen palaverissa. Meillä lähes kaikki palaverit ovat nykyisin etänä Lyncin kautta tai videoneuvotteluina.

Joka on sitä mieltä että lasta voi hyvin hoitaa työpäivän ajan samalla kun tekee töitä ei taida olla lasten kanssa paljoa ollut tekemisissä.

Jos joskus onkin löysempi päivä niin työhommia saattaa silti tulla kesken päivän ja sitten sitä vasta pulassa onkin kun ei lasta oikein kesken päivänkään pysty töihin viemään.

Meillä on nyt ollut sellainen tilanne että lapsi ei saa unta nukkumaanmenoaikaan. On kokeiltu sitä sun tätä mutta ei auta. On aamulla sitten todella väsynyt. Päästäänkin ongelmaan eli päiväuniin. Päiväkodissa nukuttavat lasta joka päivä ja nukkuu tottakai väsymyksensä pois. Samalla se sotkee iltarytmin (juu kyllä johtuu juuri päikkäreistä, sillä viikonloppuna tätä ongelmaa ei ole kun ei päivällä nukuta). Taas lapsi valvoo ja on "puolikuollut" aamuisin. Asiasta on keskusteltu päiväkodissa ja heidän mielestään lapsen täytyy nukkua päikkärit, sillä se on hoitajien tauon aikaa. Kierre jatkuu ja kyllä, perjantaisin saattaa olla tällainen puolikuolleen näköinen sillä ei saa viikolla kunnon yöunia ja korvaa ne sitten päiväunilla.

En minä voi tässä tilanteessa asialle mitään (muuta kun odottaa kesälomaa). Teen kotona töitä (asiakkaat käyvät myös kotonani) jolloin ei ole mielestäni ammattimaista hoitaa yrityksen asiakassuhteita ja lasta samaan aikaan. (Koita vaikka itse. Ota lapsi mukaan töihin niin huomaat!) Kotini on siis myös työpaikkani. Ja se on tasan niin, että sinulle ei minun työasiani kuulu pätkääkään!!!

Hih. Aloittajan ongelma on se, että lapset ovat hoidossa puolikuolleita väsymyksestä, ja sun ongelma on se, että lapsi pistetään hoidossa nukkumaan sitä väsymystään pois. Mitähän niille kullannupuille pitäisi tehdä?

Hih. Aloittajan ongelma on se, että lapset ovat hoidossa puolikuolleita väsymyksestä, ja sun ongelma on se, että lapsi pistetään hoidossa nukkumaan sitä väsymystään pois. Mitähän niille kullannupuille pitäisi tehdä?

Niin eli meidän ongelma on se, että lapsen täytyy nukkua päikkärit. Kun nukkuu, ei uni tule illalla. Sitten on aamulla väsynyt ja taas päikkäreille jne. Jos lapsi saisi untä järkevään aikaan illalla, nukkuisi hyvät pitkät yöunet, ei olisi väsynyt aamulla/ päivällä. Kyllä mun mielestä kunnon yöunet on kaiken a ja o.

Ja kyllä, hoitaja sanoi minulle henkilökohtaisesti että kaikkien lasten täytyy nukkua jotta he saavat pitää tauon. Ja tuskin olen ainoa jonka 5- vuotias ei nuku päikkäreitä...

Siis pointtina tässä näytti olevan, että lapsia ei jumalauta viedä hoitoon oli mikä oli. Ja ihan turha selitellä, ap ampuu sen alas. Onneks ei ihan vielä tarvitse olla tekemisissä näiden ammattikasvattajien kanssa.

Ja kyllä, hoitaja sanoi minulle henkilökohtaisesti että kaikkien lasten täytyy nukkua jotta he saavat pitää tauon. Ja tuskin olen ainoa jonka 5- vuotias ei nuku päikkäreitä...

Ymmärrän sun tuskan. Mullakin on 5-vuotias, eikä hän ole vuoteen päikkäreitä nukkunut. On siis kotihoidossa. Jos nukkuisi, niin sehän valvoisi varmaan keskiyöhön asti.

Yhteistyössä