Teidän lapset on puolikuolleita väsymyksestä ja silti pidätte huviksenne hoidossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lasten puolesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lasten puolesta

Vieras
Siinäpä se tulikin jo sanottua: Teidän lapset on puolikuolleita väsymyksestä ja silti pidätte huviksenne hoidossa jopa perjantaina. Ja tietenkin pitkälle iltapäivään vaikka itse olette kotona. Murrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Varsinkin tälläisillä ilmoilla ja yleensäkin kesäaikaan luulisi äitien ja isien jaksavan edes vähän ajatella, onko päiväkodin järkyttävän kuumat pihat lapsen eduksi.

Siinäpä se tulikin jo sanottua: Teidän lapset on puolikuolleita väsymyksestä ja silti pidätte huviksenne hoidossa jopa perjantaina. Ja tietenkin pitkälle iltapäivään vaikka itse olette kotona. Murrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Varsinkin tälläisillä ilmoilla ja yleensäkin kesäaikaan luulisi äitien ja isien jaksavan edes vähän ajatella, onko päiväkodin järkyttävän kuumat pihat lapsen eduksi.

Entäs jos isä ja äiti tekee töitä kotoa? Pitäisikö se lapsi silloinkin pitää kotona?

Meillä oli tänään tilanne että sekä minä että mies tehtiin etätöitä kotoa, ja vuoroteltiin sairaan lapsen hoidon kanssa. Toinen lapsi meni hoitoon, hain sen aiemmin pois. Tällä systeemillä saatiin molemmat miehen kanssa tehtyä työpäivä, sairas lapsi sai lepoa ja huomiota tarpeensa mukaan ja se terve lapsi leikkiä ja nähdä kavereita.

[QUOTE="vieraana";29940192]Entäs jos isä ja äiti tekee töitä kotoa? Pitäisikö se lapsi silloinkin pitää kotona?

Meillä oli tänään tilanne että sekä minä että mies tehtiin etätöitä kotoa, ja vuoroteltiin sairaan lapsen hoidon kanssa. Toinen lapsi meni hoitoon, hain sen aiemmin pois. Tällä systeemillä saatiin molemmat miehen kanssa tehtyä työpäivä, sairas lapsi sai lepoa ja huomiota tarpeensa mukaan ja se terve lapsi leikkiä ja nähdä kavereita.[/QUOTE]

Monille se aiemmin hakeminen on tuollaisissakin tilanteissa n. klo neljän aikoihin... Eikä luulisi hoitoon viedyn lapsen olevan niin surullisen työläs, että häntä ei kyetä siinä samalla hoitamaan kuin sairasta. Aivan kuin päiväkodeissa olisi sen parempaa hoitoa :D

[QUOTE="a p";29940201]Syitä on yleensä aivan liian monia.[/QUOTE]

Ei tuo vastannut kysymykseeni. Miksi et osaa siihen vastata?

Et voi tietää sitä miksi meidän lapset/lapsi on hoidossa et ylipäätään sitääkään missä he mahdollisesti ovat hoidossa... jos ovat hoidossa ollenkaan.

Totta syitä siihen miksi lapset on hoidossa on monia.

[QUOTE="a p";29940201]Syitä on yleensä aivan liian monia.

Kuinkahan ihmeessä vanhemmat ovat vielä jokin aika sitten selvinneet esim. siten, että uuden/uusien syntyessä on osattu myös hoitaa entinen/entiset lapset?[/QUOTE]

No esimerkiksi siten, että naiset kävivät paljon vähemmän töissä kodin ulkopuolella. Ja oikeasti, vähän kun mennään taaksepäin, niin siellä ne lapset vaan pyöri jaloissa kun töitä tehtiin. Osa kuoli sairauksiin ja onnettomuuksiin, moninkertaiset määrät nykypäivään verrattuna.

[QUOTE="eev";29940213]No esimerkiksi siten, että naiset kävivät paljon vähemmän töissä kodin ulkopuolella. Ja oikeasti, vähän kun mennään taaksepäin, niin siellä ne lapset vaan pyöri jaloissa kun töitä tehtiin. Osa kuoli sairauksiin ja onnettomuuksiin, moninkertaiset määrät nykypäivään verrattuna.[/QUOTE]

Puhun ajasta ennen subjektiivista hoito-oikeutta, jolloin ei paiserutto ym. enää vaivanneet. Vaan silloinkin lapset osattiin hoitaa itse, vaikka uusi syntyi. Kuolemantapauksia ei ollut sen kummemmin kuin nykyisin.

Ei tuo vastannut kysymykseeni. Miksi et osaa siihen vastata?

Et voi tietää sitä miksi meidän lapset/lapsi on hoidossa et ylipäätään sitääkään missä he mahdollisesti ovat hoidossa... jos ovat hoidossa ollenkaan.

Totta syitä siihen miksi lapset on hoidossa on monia.

Vastaukseni oli tarkoitus osoittaa, että oikeastaan mikään syy ei ole tarpeeksi hyvä laittaa lasta hoitoon silloin kun itse on kotona selväjärkisen kirjoissa. Varsinkaan rankan viikon jälkeen perjantaina. Etätyö nyt voisi olla yksi sellainen, jos oikeasti tekee yhtä tehokkaasti töitä kuin työpaikalla. Harva tekee.

[QUOTE="a p";29940238]Vastaukseni oli tarkoitus osoittaa, että oikeastaan mikään syy ei ole tarpeeksi hyvä laittaa lasta hoitoon silloin kun itse on kotona selväjärkisen kirjoissa.[/QUOTE]

Hmm... hyvä tarkoitus menee usein hukkaan huonosti muotoillulla aloituksella... jonka tarkoitus ilmeisesti on olla kovinkin provosoiva. Aloituksessa ei puhuttu kotona olemisesta. Miksi oletat että me olemme kotona?

Hmm... hyvä tarkoitus menee usein hukkaan huonosti muotoillulla aloituksella... jonka tarkoitus ilmeisesti on olla kovinkin provosoiva. Aloituksessa ei puhuttu kotona olemisesta. Miksi oletat että me olemme kotona?

Et lukenut tarpeeksi tarkasti aloitusta, koska kyllä mainitsen kotona olemisen. Tarkoitan pitkän kotonaolojakson lisäksi myös satunnaista vapaapäivää, jota ei haluta käyttää oman lapsen kanssa. Ja aina, kun kotona oleva viivyttelee hakemista yli päiväuniajan, pidän sitä tökerönä.

No, vaikka siksi, että kahden vuorotyöläisen perheessä on joskus kiva olla ihan vaan itsekseen ja hoidella asioita. Lapset max 15 päivää/kk hoidossa (ei vuorohoidossa) 6-7 h. kerrallaan. En koe tekeväni väärin.

[QUOTE="a p";29940230]Puhun ajasta ennen subjektiivista hoito-oikeutta, jolloin ei paiserutto ym. enää vaivanneet. Vaan silloinkin lapset osattiin hoitaa itse, vaikka uusi syntyi. Kuolemantapauksia ei ollut sen kummemmin kuin nykyisin.[/QUOTE]

Olikoan silloin päiväkoteja ja mitä ajattelet että sä sitten tekisit työksesi jos kaikki vanhemmat pitäisi lapset kotona myös silloin kun tekevät töitään?

Ei jotenkin oikein mene järkeen se että ihminen kouluttautuu lastentarhanopettajaksi tai lastenhoitajaksi ja käyttää sitten aikansa valittamalla siitä että vanhemmat tuovat lapsensa hoitoon. Oli syy sitten ihan mikä tahansa.

Minä vakaasti uskon että ne vanhemmat jotka jaksaa ja pystyy hoitamaan lapsensa itse kotona niin tekevät. Jos lapsi viedään hoitoon ja vanhempi on kotona sille on varmaankin joku syy. Työttömyys ja työnhaku, opiskelu, mielenterveysongelmat, joku muu sairaus. Ihan kaikkea ei kerrota niille päiväkodin tädeille. Väitän että hyvin harvalla syy on oma mukavuudenhalu.

Mun lapsi ei ole hoidossa ollenkaan, mutta vähän harmittaa kun otin kokonaan pois sieltä. On nimittäin vähän tylsistynyt kotona. Itse olen viimeisilläni raskaana, ja kunto ei niin loistava että jaksaisin kauheesti touhuta lapsen kanssa.

[QUOTE="vieraana";29940369]Olikoan silloin päiväkoteja ja mitä ajattelet että sä sitten tekisit työksesi jos kaikki vanhemmat pitäisi lapset kotona myös silloin kun tekevät töitään?

Ei jotenkin oikein mene järkeen se että ihminen kouluttautuu lastentarhanopettajaksi tai lastenhoitajaksi ja käyttää sitten aikansa valittamalla siitä että vanhemmat tuovat lapsensa hoitoon. Oli syy sitten ihan mikä tahansa.

Minä vakaasti uskon että ne vanhemmat jotka jaksaa ja pystyy hoitamaan lapsensa itse kotona niin tekevät. Jos lapsi viedään hoitoon ja vanhempi on kotona sille on varmaankin joku syy. Työttömyys ja työnhaku, opiskelu, mielenterveysongelmat, joku muu sairaus. Ihan kaikkea ei kerrota niille päiväkodin tädeille. Väitän että hyvin harvalla syy on oma mukavuudenhalu.[/QUOTE]

Minulle löytyy töitä, vaikkei päiväkoteja olisikaan. Enkä ihmettele sitä, jos työssä käyvät vievät lapsensa hoitoon, miten monta kertaa se pitää toistaa. Ja kotona olevat kertovat ihan avoimesti mitä kaikkea tekevät sillä aikaa kun lapsi on hoidossa. Mielenterveysongelmista ei onneksi ole kovin usein kyse. Kyllä hoitohenkilökunta sen huomaa ja tietää jos niin on.

Lastenne hoitajat ovat huolissaan lastenne jaksamisesta, siksi näistä asioista tekee mieli puhua!

[QUOTE="a p";29940470]Lastenne hoitajat ovat huolissaan lastenne jaksamisesta, siksi näistä asioista tekee mieli puhua![/QUOTE]

Miksi sitten kirjoitat niistä asioista yleiselle keskustelu palstalle jossa et voi tietää ketä TE (tai ME) olemme. Puhu (tai kirjoita) niille jotaka huvikseen lapsen hoitoon tuovat. Te, jotka... esim. kasvokkain Pekka on tänään ollut todella väsynyt, hänen on varmasti parempi olla kotona silloinkun te vanhemmatkin olette kotona jne.

[QUOTE="a p";29940267]Ja aina, kun kotona oleva viivyttelee hakemista yli päiväuniajan, pidän sitä tökerönä.[/QUOTE]

Et pidä tökerönä että lapsi/lapset haetaan kesken päiväunien?

[QUOTE="a p";29940470]Minulle löytyy töitä, vaikkei päiväkoteja olisikaan. Enkä ihmettele sitä, jos työssä käyvät vievät lapsensa hoitoon, miten monta kertaa se pitää toistaa. Ja kotona olevat kertovat ihan avoimesti mitä kaikkea tekevät sillä aikaa kun lapsi on hoidossa. Mielenterveysongelmista ei onneksi ole kovin usein kyse. Kyllä hoitohenkilökunta sen huomaa ja tietää jos niin on.

Lastenne hoitajat ovat huolissaan lastenne jaksamisesta, siksi näistä asioista tekee mieli puhua![/QUOTE]

En nyt sitten tiedä kuinka moni kertoo teille lorvivansa kotona kun tulee lastaan hakemaan. On silti paljon syitä miksi lapsi voi olla hoidossa. Aikamoinen selvännäkijä saat olla että tiedät mitä ihmiset hoitoajalla tekevät. Minä väitän että sulla ei ole kun oma, hyvin värittynyt, käsityksesi asiakkaidesi asioista. Uskon myös että sulla ei oikeasti ole pienintäkään aavistusta mistään. Ei teille kukaan halua kertoa mitään kun olette melkosia juoruilemaan.

Ja jos sä olet huolissasi jonkun lapsen terveydentilasta niin älä nyt tänne tule sitä nillittämään vaan puhu vanhemmille!!! Lapsella voi olla vaikka joku puutostila tms. ja sä vaan päässäsi kiukuttelet vanhempien toimia etkä itse tee mitään. Näistähän se koko luottamussuhde asiakkaan ja teidän välillä koostuu!!!

Ei muuten kuulu päiväkodintädeille pätkän vertaa, mitä vanhemmat tekevät silloin, kun lapsi on hoidossa sovitusti. Joskus haetaan aiemmin ja joskus myöhemmin, mutta jos jotakin asiaa lapsen vanhemmille on, niin ei kannata yleisesti vinkua keskustelupalstalla vaan sanoa vanhemmille, joiden lasta asia koskee, suoraan.

Yhteistyössä