[QUOTE="vieraana";29940369]Olikoan silloin päiväkoteja ja mitä ajattelet että sä sitten tekisit työksesi jos kaikki vanhemmat pitäisi lapset kotona myös silloin kun tekevät töitään?
Ei jotenkin oikein mene järkeen se että ihminen kouluttautuu lastentarhanopettajaksi tai lastenhoitajaksi ja käyttää sitten aikansa valittamalla siitä että vanhemmat tuovat lapsensa hoitoon. Oli syy sitten ihan mikä tahansa.
Minä vakaasti uskon että ne vanhemmat jotka jaksaa ja pystyy hoitamaan lapsensa itse kotona niin tekevät. Jos lapsi viedään hoitoon ja vanhempi on kotona sille on varmaankin joku syy. Työttömyys ja työnhaku, opiskelu, mielenterveysongelmat, joku muu sairaus. Ihan kaikkea ei kerrota niille päiväkodin tädeille. Väitän että hyvin harvalla syy on oma mukavuudenhalu.[/QUOTE]
Minulle löytyy töitä, vaikkei päiväkoteja olisikaan. Enkä ihmettele sitä, jos työssä käyvät vievät lapsensa hoitoon, miten monta kertaa se pitää toistaa. Ja kotona olevat kertovat ihan avoimesti mitä kaikkea tekevät sillä aikaa kun lapsi on hoidossa. Mielenterveysongelmista ei onneksi ole kovin usein kyse. Kyllä hoitohenkilökunta sen huomaa ja tietää jos niin on.
Lastenne hoitajat ovat huolissaan lastenne jaksamisesta, siksi näistä asioista tekee mieli puhua!