Teidän joulupöytä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huithapeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huithapeli

Aktiivinen jäsen
27.04.2005
1 322
1
36
Täällä kun arvostellaan mitä kenenkin joulupöydässä on niin mitäs sieltä löytyy...

Meillä on kinkkua, kalkkunaa, lanttu,-porkkana- ja maksalaatikkoa, perunaa, graavilohta, rosollia ja jälkkäriksi valkosuklaavaahtoa. :p

Eilen tein lasimestarinsilliä,jääkellarin lohta,chilisilakoita.Lohi pitää vielä graavata ja kinkku paistaa.Myös laatikot ja karjalanpaisti pitää vielä tehdä.

Kinkkua, hirvikäristystä, porkkana- ja maksalaatikkoa, sit sellanen lautanen, jossa rosollia, porkkanaraastetta ja kananmuna"veneitä". Toi kananmuna on peräisin kotoani kun sen seassa oli silliä ja majoneesia, mutta mä en tykkää sillistä niin meil pelkkää kananmunaa :D sit tietty perunoita kans.

Kinkku, kalkkuna, lanttu,- porkkana,- peruna- ja maksalaatikkoa, keitettyjä perunoita, kylmäsavulohta ja graavia lohta, rosollia, herneitä, herkkusienisalaattia :whistle: , lihapullista en ole vielä varma, jos viittin tehä ni niit sit kans, ym

Nää on jo monesti laitettu... :xmas:
Sinappisilli, graavilohi, lohirullat, savustettu lohi, mädit, blinit, smetana -nämä kalapöydässä.
Sitten peruna, porkkana ja lanttulaatikko, kinkku, rosolli, kastike, sienisalaatti, perunat. Tänä vuonna lapsille lihapullia.
Jälkiruoaksi luumurahkaa, konvehteja...

Kinkkua, peruna-, porkkana-, lanttu-, maksalaatikkoa, rosollia, graavilohta, aurajuustoa, perunoita, kastiketta niin perunoille kuin rosollillekkin, vihersalaattia. Meilläkään ei ole jälkiruokaa tarjolla.

Meillä on vaan kinkku, laatikoita (peruna, porkkana, lanttu, maksa), perunamuussia mulle (en tykkää perunalaatikosta), rosollia, sienisalaattia, punajuurisalaattia, karjalanpiirakoita... siinä ne tais ollakki... eipä sitä enempää jaksaskaan kun suklaatakin pitää mahtua.

Mä vaan ihmettelen että mihin mahaan te tungette vielä kinkun ja laatikoiden lisäks kaikkea kalkkunaa ja karjalanpaistia????

Kinkkua, karjalanpaistia, laatikoita, perunoita, rosollia, vihreää salaattia, maksapasteijaa, pikkelssiä, suutarinlohta, graavikalaa, kylmäsavulohta, savukalaa, juustoja, no tuossa pääpiirteittäin :xmas:
Jälkkäriä en tee kun sitä ei kukaan enää tuon syömisen jälkeen jaksa syödä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on vaan kinkku, laatikoita (peruna, porkkana, lanttu, maksa), perunamuussia mulle (en tykkää perunalaatikosta), rosollia, sienisalaattia, punajuurisalaattia, karjalanpiirakoita... siinä ne tais ollakki... eipä sitä enempää jaksaskaan kun suklaatakin pitää mahtua.

Mä vaan ihmettelen että mihin mahaan te tungette vielä kinkun ja laatikoiden lisäks kaikkea kalkkunaa ja karjalanpaistia????

Me syödään eri aikaan kalapöytä ja sitten toi "kinkkupöytä" just siks, että mahtuis. :D

Meillä pöydästä löytyy ainaskin laatikot, kinkku, jotain kalkkunasysteemiä, sienisalaatti, tavallinen salaatti, ehkä peruna-, punajuuri- ja italiansalaatti, rosolli, kylmäsavulohi ja graavilohi...

Jälkkäriksi tänä vuonna teen iiiiiisot jäätelöannokset (suklaakastiketta ja paljon karkkia&suklaata)...ja tietty sit suklaata ihan muuten vaan :p

Yhteistyössä