Teidän perheen viikon ruokalista

  • Viestiketjun aloittaja Ruokailija
  • Ensimmäinen viesti
"minde"
Oho, onko teillä niin monta ruokailijaa ettei kattilat riitä kahden päivän annokseen vai miten jaksatte tehdä joka aterialle oman ruokansa?
Löytyy meiltä isojakin kattiloita :) Kolme alle kouluikäistä, 4 koululaista sekä minä ja mies. Mies ottaa "jämiä" aina töihin lounaaksi, mutta muuten kyllä jokaiselle aterialle teen oman ruokansa. Olen ammatiltani kokki jos sillä on merkitystä siihen että ruoanlaitto on minusta mukavaa, helppoa ja nopeaa.
 
apua...
[QUOTE="minde";30457304]Löytyy meiltä isojakin kattiloita :) Kolme alle kouluikäistä, 4 koululaista sekä minä ja mies. Mies ottaa "jämiä" aina töihin lounaaksi, mutta muuten kyllä jokaiselle aterialle teen oman ruokansa. Olen ammatiltani kokki jos sillä on merkitystä siihen että ruoanlaitto on minusta mukavaa, helppoa ja nopeaa.[/QUOTE]

Pakko udella... siis onko teillä 7 lasta ???? :0
 
meillä näin
Pe: lasagne
La: makkarakeitto ja sämpylät
Su: lihapullat (kotitekoiset) ja makarooni, porkkanaraaste
Lohikiusaus maanantaina
kanaa ja riisiä tiistaina,
loput päätetään seuraavalla kauppareissulla.
 
"..."
Sama ongelma monesti... samat ruuat kiertää ja kiertää... Olen kotona hoitovapaalla joten 2 lämmintä ateriaa pitää saada päivisin pöytään. Yleensä koitan tehdä sellaisia satseja että niistä ruokailee kahteen kertaan. Joka aterialle meillä kuuluu myös salaatti tai vihanneshöystö + esim. raejuusto, suolakurkku, punajuuri tms.

Ma
Lounas nakkisoppa
Päivällinen makarooniloota

Ti
Lounas nakkisoppa
Päivällinen makarooniloota

Ke
Lounas hernesoppa
Päivällinen jauheliharisotto

To
Lounas jauheliharisotto
Päivällinen riisi ja hunajakermakanakastike

Pe
Lounas tonnikalasalaatti
Päivällinen tortillat

La
Lounas peruna ja uunikala
Päivällinen pitsa (omatekoinen)

Su
Lounas peruna ja uunikala
Päivällinen kinkkukiusaus
 
viimeviikolla syötiin:
italialaisittain maustettua possusuikalekastiketta+riisiä
pinaattikeitto+kananmuna
jauhelihaperunalaatikkoa
uunileipiä
itsetehtyä pizzaa
possupaisti+kermakastike+röstiperunat
pastaa basilikatomaattikastikkeella
 

Yhteistyössä