TEHY:stä taas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mariaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vierailijatar:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
En mäkään vittuile.

Mutta vihaksi mulla pistää sairaanhoitajien omaan napaan tuijottaminen. Se on mun mielipide ja siihen mulla on oikeus (varmaan ei sua haittais, jos mun mielipide ois teidän puolella. ...mutta valitan. Ei ole).

Sitä mä ihmettelen, mistä hitosta uutisiin vedetään nämä: suurin osa kansasta kannattaa sairaanhoitajia? En ole tavannut vielä ketään, joka ei joko itse olisi tai jonka vaimo/mies ei olisi sairaanhoitaja, joka niitä kannattais.. Tunnen aika paljon hoitoalan henkilökuntaa (lääkäreitä ja terveydenhoitajia) ja mielenkiintoista on, että nekään ei kannata tota Tehyä tässä. Joten missä ne on ne lehtien ja uutisten mainostamat kannattajat (muualla kuin Tehyn riveissä?)?

Tätä samaa olen itsekin miettinyt. Lehdissä ja tv:ssä toitotetaan, että tehyllä on kansantuki, ja itse en ole tavannut yhtään ihmistä (paitsi tehyläiset ja heidän miehensä) joka tukisi näitä tehyn uhkailuja/kiristyksiä. Tiedän monia terveydenhoitajia, sairaanhoitajia, lähi-/perushoitajia ja lääkäreitä jotka eivät todellakaan tuo näitä tehyn toimia.

Ei tätä maailmaa uhkailulla ja kiristyksellä rakenneta :/

Itse asiassa minä taas tunnen moniakin lääkäreitä, jotka tukevat hoitajia tässä jupakassa. Eräilläkin paikkakunnilla hoitajia on pakkolain voimaantulon selvittyä jäänyt paljon pitkille sairaslomille. Ketkäpä ne kirjoittavat ne sairaslomat? Nimenomaan lääkärit.

Ja tosiasia on se, että milloinkaan KAIKKIA ihmisiä ei saada yhden asian taakse, ei edes omassa ammattiryhmässä. Aina löytyy toisinajattelijoita. Ja sitä paitsi (mitenkään Tehyä puolustamatta) kaikki eri työtaistelun muodot keinoista riippumatta pohjautuvat loppujen lopuksi uhkailuun ja kiristykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
Itse asiassa minä taas tunnen moniakin lääkäreitä, jotka tukevat hoitajia tässä jupakassa. Eräilläkin paikkakunnilla hoitajia on pakkolain voimaantulon selvittyä jäänyt paljon pitkille sairaslomille. Ketkäpä ne kirjoittavat ne sairaslomat? Nimenomaan lääkärit.

Totta kai lääkäri kirjoittaa sairasloman sitä tarvitsevalle, oli hän työtaistelusta mitä mieltä tahansa. Jos taas hoitaja käyttää sairaslomaa lakkona eikä oikeaan tarpeeseen on se laiton työtaistelumuoto ja sitä kautta rangaistava teko. Ja jos lääkäri on saikkua kirjoittaessaan tiennyt, ettei kyse on sairaudesta vaan työtaistelusta, on hän toiminut ainakin epäeettisesti ja mutuna sanoisin myös laittomasti.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
No nyt sitten vapautuu hoitoalalta niitä työpaikkoja niin täältäkin voi "kyllä niillon hyvät palkat", "viddu kun ei saa missään kunnon palvelua", "kyllä mä olisin tohon ollu tyytyväinen" -puheenvuoroja laukovat mammat painua hakeutumaan hoitoalojen koulutukseen ja tekevät sit työnsä tyytyväisinä, eivät valita työn raskaudesta, koulutuksen pituudesta eivätkä varsinkaan palkoista. Muutaman vuoden päästä saa porukka täällä plussalla vaan kiitellä ku on niin hyvät, kohteliaat ja pieneen palkkaan tyytyväiset hoitajat joka paikassa..

:laugh: :laugh:

just näin :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja sivustahuutelija:

Totta kai lääkäri kirjoittaa sairasloman sitä tarvitsevalle, oli hän työtaistelusta mitä mieltä tahansa. Jos taas hoitaja käyttää sairaslomaa lakkona eikä oikeaan tarpeeseen on se laiton työtaistelumuoto ja sitä kautta rangaistava teko. Ja jos lääkäri on saikkua kirjoittaessaan tiennyt, ettei kyse on sairaudesta vaan työtaistelusta, on hän toiminut ainakin epäeettisesti ja mutuna sanoisin myös laittomasti.

Kyllä se on ihan yleisessä tiedossa täällä päin, miksi sitä sairaslomaa on haettu ja kirjoitettu....ja lääkärit ovat ihan avoimesti tukeneet hoitajia (mm. pääsanomalehtien mielipideosastoilla). Tuosta laittomuudesta en tiedä sitten, mutta eivätköhän jotenkin ole selustansa varmistaneet.

Mää oon ilmeisesti hieman outo,kun mua toi ei pelota ensinkään!
Sympatiat on kyllä hoitsujen puolella enkä ala sitä tän kummemmin perustelemaan,kun joka toisessa ketjussa hirvittävä tappelu aina.Ite olen perushoitaja,vaikkakin pitkään kotona ollut.
Jos lapset tulee kipeeksi,vien yksityiselle,kuten useasti nytkin vaikkei meillä vakuutusta.
Mulla on laskettu aika helmikuussa ja Taysissa synnytys.Mikäli siellä ei hoitsuja näy niin pyydän jonkun auttaa käynnistystipan laitossa (kaikki aiemmat käynnistetty).Sitte yritän löytää jonkun lääkärin jostain kulman takaa pistämään mulle spinaalin ja voin sitten hoitaa miehen kanssa keskenäni loput!! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja sivustahuutelija:

Kyllä se on ihan yleisessä tiedossa täällä päin, miksi sitä sairaslomaa on haettu ja kirjoitettu....ja lääkärit ovat ihan avoimesti tukeneet hoitajia (mm. pääsanomalehtien mielipideosastoilla). Tuosta laittomuudesta en tiedä sitten, mutta eivätköhän jotenkin ole selustansa varmistaneet.

Jos tuo on ihan yleinen käytäntö niin eivät ne lääkärit kauaa töitä tee, mutulla samoin minäkin liikkeellä mutta mun mielestä jos väärin perustein tekee tuollaista niin menettää työnsä.

Joten missä ne on ne lehtien ja uutisten mainostamat kannattajat (muualla kuin Tehyn riveissä?)?

Tätä samaa olen itsekin miettinyt. Lehdissä ja tv:ssä toitotetaan, että tehyllä on kansantuki, ja itse en ole tavannut yhtään ihmistä (paitsi tehyläiset ja heidän miehensä) joka tukisi näitä tehyn uhkailuja/kiristyksiä. Tiedän monia terveydenhoitajia, sairaanhoitajia, l[/quote]

Minä taas tunnen monta terveydenhoitajaa ja lastenhoitajaa jotka kuuluvat Tehyyn ja ovat mukana tässä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Joten missä ne on ne lehtien ja uutisten mainostamat kannattajat (muualla kuin Tehyn riveissä?)?

Tätä samaa olen itsekin miettinyt. Lehdissä ja tv:ssä toitotetaan, että tehyllä on kansantuki, ja itse en ole tavannut yhtään ihmistä (paitsi tehyläiset ja heidän miehensä) joka tukisi näitä tehyn uhkailuja/kiristyksiä. Tiedän monia terveydenhoitajia, sairaanhoitajia, l

Minä taas tunnen monta terveydenhoitajaa ja lastenhoitajaa jotka kuuluvat Tehyyn ja ovat mukana tässä :)
[/quote]

Mutta entä EI tehyläisiä (ei sukulaisia ) jotka kannattavat täysillä, taitaapi olla aika vähissä

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
niin mut pelkästään et on tällänen kouluts joten tällanen palkka. Ei sitä pelkästään voi verrata. Sitä tarkotin kun tuossa oli suora vertaus. Kun sairaanhoitaja tekee pikkasen eri työtä kun insinööri.

kyllä mä pärjään elämässä ilman insinööriä mutta en varmaankaan sairaanhoitajaa. Toki en väitä etteikö insinööreistä paljon hyötyä olisi =)

mutta noin raakasti kun vertaa mikä on oikeesti se "tärkein" työ.

Sen enempää teän keskusteluun puuttumatta sanon, että tarvitsemme ihan joka ikistä ammattia. Jollemme muuhun niin tuottamaan verorahoja, joiden avulla kustannetaan sitten tiet, rautatiet, koulut, päivähoito, kotihoidontuet, sosiaali- ja terveyspalvelut, uimahallit, teatterit, lentokentät, satamat - siis kaikki se yleinen rakenne, jolla yhteiskuntaa pyöritetään.

Yhteistyössä