tehtiin törkeä pila naapurille, kaduttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ajatteleeko ihmiset oikeasti useinkin, jos vaimo kehuu miestään, että se on jotain kulissien kiillotusta? Ihme meininkiä, jos noin heti luullaan. Minä hehkutan miestäni vielä näin 15v jälkeenkin ja todellakin vain siksi, että meillä menee niin hyvin ja mies on täydellinen minulle! Miksi suun saisi aukaista vain silloin, kun on jotakin negatiivista sanottavaa? Kaikki eivät noudata sääntöä "kel onni on, se onnen kätkeköön".

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="pöh";27495450]Ajatteleeko ihmiset oikeasti useinkin, jos vaimo kehuu miestään, että se on jotain kulissien kiillotusta? Ihme meininkiä, jos noin heti luullaan. Minä hehkutan miestäni vielä näin 15v jälkeenkin ja todellakin vain siksi, että meillä menee niin hyvin ja mies on täydellinen minulle! Miksi suun saisi aukaista vain silloin, kun on jotakin negatiivista sanottavaa? Kaikki eivät noudata sääntöä "kel onni on, se onnen kätkeköön".[/QUOTE]

Kyllä valitettavasti jotkut ajattelee, ja tuo sen esille. Mutta ei se muakaan estä. Mä kehun miestäni aina kun on aihetta, ja sitä on usein. Mä myös ilahdun aina kun kuulen jonkun tuttuni kehuvan puolisoaan, ja puolustan että ne on onnellisia, jos joku haukkuu ja epäilee kehujen syytä.

• Tykkää
Kehut ärsyttää tahallisesti tai tahattomasti, asiasta päätetään näpäyttää kirjeellä, erotaan nimettömän paljastus kirjeen perusteella tai ainakin epäillään sitä, kytätään mitä naapurissa viestin jälkeen tapahtuu, suunnitellaan paljastaa oma uteliaisuus "se oli vain vitsi, älkää nyt vain kirjeen takia erotko". Kannattaisiko harkita käsikirjoitusta tarinasta.

Kukaan selväjärkinen ei ota eroa vain nimettömän kirjeen takia.

Mutta mustasukkainen ihminen voi ottaa. Tai jos vaikka mies on joskus aikaa sitten vaikka pettänytkin ja elänyt sen jälkeen ihan kiltisti, niin ei välttämättä mene vaimolle selitykset läpi ja ero on valmis.

Ap, mä tunnen suurta myötähäpeää teistä kaikkien järkevien naisten puolesta. Mä luulin, ettei kukaan voi olla noin tyhmä ja lapsellinen, paitsi ehkä jotkut esiteinit. Hävetkää.

Ei tervettä suhdetta yksi nimetön kirje hetkauta.

Meillä ei herättäisi edes keskustelua, ellei sisältäisi tosi tiukkaa faktaa mieheni menemisistä ja aikatauluista ja tarkkoja päivämääriä ja kellonaikoja muka tapahtuneesta.

Vaikea tosiaan kuvitella että nimetön kirje pilaisi suhteen.

Entä jos naapuri näki kuka taiketkä kirjeen laittoi ja päätti itse näpäyttää uteliaita naapureita. Kannetaan ulos parit vanhat patjat ja muuta (ylimääräistä) tavaraa ulos saadaan naapurit pähkäilemään asiaa ja enkä huono omatuntokin heille. Noin voisin ainakin itsekin toimia jos naapuri yrittäisi noin typerää ja lapsellista pilaa.

Nauratti oikeen kun joku päivä tässä oli lehdessä juttua kuinka kakarat oli paukuttaneet naapureiden ovia ja eräs naapuri olikin napannut yhden kiinni, repinyt tätä tukasta ja veitsi kurkulla vaatinut muita tulemaan pois piiloistaan, jonka jälkeen oli vielä potkaissut tätä esille tullutta päähän.

Eli jätetäänkös ne naapurit omaan rauhaansa?

Höh, todella huono pila jos ei ollut keksitty juttu.
Toivottavasti ap on jo käynyt selvittämässä asian.

Jotkut sanoi, ettei järkevät ihmiset eroa nimettömän kirjeen takia - miten sen nyt ottaa. Itselläni on aivan hemmetin paska miesmenneisyys, ja olen edelleen todella mustasukkanen ihminen. Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä monta vuotta, mutta jos mä saisin nyt tuollaisen kirjeen käsiini, niin vähintään helvetinmoinen tappelu siitä syntyisi.

Jos jonkun ihmisen jutut kyllästyttää, niin ei niitä ole pakko kuunnella. Senkun kiertäs kaukaa.

pila tais mennä vähän liian pitkälle, mitä tässä tekis! Meidän naapurustoon muutti puoli vuotta sitten uusi pariskunta. Se nainen jatkuvaan tuolla ulkona hehkutti miehestään miten ihana on, kyllästymiseen asti hehkutustarinoita. Yhden ystäväni kanssa, joka myös asuu naapurustossa puhuttiin monesti, et mikä pointti aina kertoo noita juttuja. Jos vaikka jollain oli huolia parisuhteessa, tämä rouva käänsi puheen heti mieheensä, ei se vaan noin tee jne jne, ja perään kertomus mitä ihanaa se nyt on tehnyt. no joo, sitte kuukausi sitten otettiin vähän reippaammin viiniä ystävän kanssa ja juoruttiin tästä rouvasta. Jotenkin sitten saatiin pähkähullu idea tehdä joku käytännön pila.. Kirjoitettiin naapurille kirje, että miehes pettää sua ja vietiin laatikkoon matkalla baariin. Sen jälkeen rouva on ollut tosi outo, vaisu. Luultiin että se tietää, et me tuotiin se, nähnyt tms. Noh, tänään sitten huomattiin, että siellä vietiin tavaraa pakettiautoon, liekö joku muuttamassa. Kaverin kans nyt ollaan paniikissa että eroaako ne sen kirjeen takia vai mitä? Pitäisi varmaan mennä tunnustamaan, hirveä sotku.. Toivotaan että naapurin rouva lukee 2 plussaa. Äh..

Mä en ny jaksa tohon typerään pilaan kommentoida. Mut tää jäi vaivaamaan. Eli puolessa vuodessa se nainen jauhoi naapureille pihalla miten ihana miehensä oli ja naapurit sit kertoili sille huolistaan parisuhteissaan. Avointa menoa kaikinpuolin.

Voi elämä kun tollaset kateelliset "positiivisuus on perseestä" -tyypit ottaa niiiiin päähän! Heti kun jollain menee hyvin, ja jopa antaa sen kuulua, niin käyttäydytään noin paskamaisesti. Mä en vaan tajua tota ajattelutapaa, ettei ihminen saisi tuoda esille onnellisuuttaan.

• Tykkää
[QUOTE="pöh";27495450]Ajatteleeko ihmiset oikeasti useinkin, jos vaimo kehuu miestään, että se on jotain kulissien kiillotusta? Ihme meininkiä, jos noin heti luullaan. Minä hehkutan miestäni vielä näin 15v jälkeenkin ja todellakin vain siksi, että meillä menee niin hyvin ja mies on täydellinen minulle! Miksi suun saisi aukaista vain silloin, kun on jotakin negatiivista sanottavaa? Kaikki eivät noudata sääntöä "kel onni on, se onnen kätkeköön".[/QUOTE]

Minä kuulun niihin yhä, vuosien jälkeen, rakastuneihin. Ja en peittele sitä, en tosin omasta mielestäni hehkutakaan. Minusta vittumaisempaa on kuunnella tuttavien vuositolkulla jatkuvaa valitusta puolisosta. Mun mies sanoi tässä vähän aikaa sitten että hän on aina ihan vaikeana kun kaverit haukkuu parisuhteitaan ja hänellä ei ole mitään negatiivista sanottavaa. On sitten hiljaa kun ei ilkeä sanoa että meillä menee hyvin kun "saattavat pitää kusipäänä". Että semmoista.... Onneksi lähimmät kaverit tietävät ja ovat onnellisia puolestamme.

AP.lle sanoisin että tunnustakaa vaikka anonyymisti. Ihan kamalaahan tuollainen on. Vaikka luotto olisikin suhteessa kohdillaan niin helposti tuollainen vedetään mukaan satunnaisiin riitoihin ja pieni epäilys voi jäädä kalvamaan.

Yhteistyössä