Tehokas rautalääke raskaauden aikana?

• Viestiketjun aloittaja Minttu
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja HeinäHattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
minkas verran noissa rautatabuissa on rautaa? taallapain annetaan rautaa 200 mg joko
1-2 krt/pva.

Kävin katsoon ett obsidabti fe++ niin yhdessä kapselissa on 100mg ja niitä voi otta 1-3.
Ja tuota nestemäistä Maltoferia voi ottaa 4 mil eli 200 mg.
thanks, eli aika samanlaiset suositukset sitten on.

Alkuperäinen kirjoittaja sieppari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainoa mikä mulle tehosi oli joku Kräuftblutsaft nestemmäinen litku.
sama täällä.sitä saa luontaistuotekaupasta.
Peesailen myös tätä :wave:
Ja saa sitä apteekistakin, ainakin Yliopistollisesta. Floradix Kräuterblutsaft on sen nimi :) Vieläkin on jääkaapissa pullo raskauden ajalta, pitäs varmaan jo kaataa pois :x

Mulla raskauden alussa 145,, nyt rv 17 ja 110, rautatabuja oon vetäny kuukauden (terkkari sano että ala vaan syömään jos väsyttää),,ja raskaus multitabseja alotin syömään jo rv 5. Nyt ei enää jaksa tehä mtn, ja pari kertaa oon pyörtynyt. Obsidania oon vetäny, mutta vaihtoon menee,,taidan kokeilla noita litkuja..:) :whistle:

birgitta
itelläni suositeltiin rautaa jo kun hb oli 120, tosin se oli laskenu 166:sta asti j aolin ihan kuollu... Obsidanis söin en sin pari viikkoa 1/vrk ja hb laski edelleen 114, nyt oon ottanut sitä 2/vrk niin pysyny näin parin viikon sisällä samana 114 ainoo et voin tosi pahoin ja oksennan aina muutaman tunnin päästä ton ottamisen jälkeen. Nyt kokeilussa Fenix, jossa vähän vähemmän rautaa, mutta otan 2 x vrk, saa nyt nähä lähteekö vaikuttamaan..

tilipitappi
Höpöhöpö, jos hB on alle viitteiden niin on jo todella paha anemia. Hb laskee viimeisenä, kaikki rautavarastot ovat jo tyhjenneet ajat sitten.

Ja niitä ei saada täyteen ihan pienellä rautakuurilla. Rautaa pitää ottaa monta kuukautta. Ei riitä, että hB nousee ylös vaan myös varastorauta ferritiini ja muut rauta-arvot tulee saada kuntoon.

Yhteistyössä