Tehkää vauvoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei nyt ehkä lasu mutta esim. Meillä harrastukseen on 10km matkaa. Linja-autot ei kulje enää iltaisin. Eikä sinne pääse perille asti yhdellä tai kahdellakaan bussilla. Pyöräily treenien päälle menis ehkä kesällä mutta ei talvisin.. harrastus on lapselle rakas ja sen ansiosta ei ole esim. Maistellut tupakkaa. Uhkaus on että jos polttaa niin en maksa harrastusmaksua. Eli kyllä harrastuksista on hyötyä.

Pyöräilyn keskinopeus on talvikelillä aika lailla sama kuin kesällä. Poikkeuksena lähinnä kaikkein kovimmat pakkaset jolloin pyörän laakerit hyytyvät.

Eka lapsi tosi köyhänä ja nuorena. Ei estänyt opiskelun edistymistä.
Seuraavat hyvätuloisena työssäkäyvänä.
Aina on tilanteesta riippumatta lasten etu ja tarpeet olleet ensisijaisia. Toivottavasti.
Lapsen voi hankkia monessa elämäntilanteessa. Ideaali olisi että jaksaisi hyvin kasvattaa, huomioida, kannustaa kehittämään itseään ja ennen kaikkea rakastaa yli kaiken.

Omat syyni tehdä vain 1 lapsi:
1) 39-vuotiaana ei koskaan vakityötä, aina määräaikaisuuksia tai sijaisuuksia, takana useita uranvaihtoja kun työtä ei ole vakituisesti tarjottu (eräs työnantaja lipsautti= olet niin nuori että sinähän teet niitä lapsiakin)
2) Ei löydä mieskumppania joka haluaa lapsia, suomalaiset miehet haluavat nauttia elämästä, pitää seksielämän vireänä, matkustella, pelata tietsikkaa ja olla valmiita lähtemään suhteesta kun romantiikka lopahtaa
3) Lapsiperheenä oleminen köyhdyttää, lapseen pitää satsata rahaa, köyhyys leimaa lasta sosiaalisesti
4) Kasvava paine kasvattaa lapsi "oikein", lasun uhka jos lapsi on liian kauan yksin pihalla leikkimässä, yhteiskunta ja naapurit puuttuu viranomaisteitse herkästi lapsen kasvatukseen, ei uskalla edes asettaa rajoja julkisilla paikoilla kun katsotaan pahasti
5) Kasvaneet ulkonäköpaineet, lapsen isä alkoi huomautella kehostani ja katsella muita naisia sekä kehua heitä häpeilemättömästi kun vielä imetin, mammoja haukutaan netissä läskeiksi jne.
6) Ei kestetä lapsiperhearkea, ollaan totuttu vapauteen ja individualismiin - lapsen isä jätti meidät kun paljastui että lapsiperhearki sitoo ja vaatii uhrauksia
7) Yleinen turvattomuus lisääntynyt, perhe-elämää ei arvosteta hallituksen päätöksissä saati yhteiskunnallisesti perheet nähdään negatiivisesti - lapsivapaat lomat ja ravintolat lisääntyvät, lapsia jopa vihataan julkisilla paikoilla

Mitä muutakaan palstailun sijaan tekisin, kun en enää vauvoja meinaa pyöräytellä...
Ehkä.
Ellen sekoa.
Yksi syy varmaan. Itsekin olen sitä mieltä, että omillaan pitää pärjätä ja toimeen tulla, ennen kun voi lasten tekoa alkaa suunnittelemaan.
Pitäisi varmaan alkaa muuttaa ahatusmaailmaa...

Olen luullut, että olisit taloudellisesti vakaassa tilassa. Taloustilanteestasi huolimatta kehotan - "sekoa" ja anna mennä paljaalla ilman ehkäisyä (y) Ihmiset rajoittavat turhaan elämäänsä kun eivät voi olla varmoja tulevaisuudesta. Pitää vain luottaa itseensä, silloin asiat hoituvat tavalla tai toisella.

Tekstistäni huomaat, että minulle olisi oikein mielellään sopinut nykyistä useampi lapsi (nyt sovitaan 5 hengen autoon). Olisi ehkä pitänyt etsiä reipas nymfomaanilestadioilaistyttö:love:

Olen luullut, että olisit taloudellisesti vakaassa tilassa. Taloustilanteestasi huolimatta kehotan - "sekoa" ja anna mennä paljaalla ilman ehkäisyä (y) Ihmiset rajoittavat turhaan elämäänsä kun eivät voi olla varmoja tulevaisuudesta. Pitää vain luottaa itseensä, silloin asiat hoituvat tavalla tai toisella.

Tekstistäni huomaat, että minulle olisi oikein mielellään sopinut nykyistä useampi lapsi (nyt sovitaan 5 hengen autoon). Olisi ehkä pitänyt etsiä reipas nymfomaanilestadioilaistyttö:love:
Omalla kohdallani sekoaminen johtuisi lähinnä siitä, että vihdoin, vuosikausien pätkäunien jälkeen, saa edes välillä nukkua täysiä tunteja :D
Hullu pitäisi olla, että siitä nyt luopuisi.

Tuossa kyllä olen samaa mieltä.

Mutta silti mun mielestä lapsilisät, kotihoidontuet ja kuntalisät ovat paikallaan.
Ovat joo todellakin. Ja totta kai yllättävissä tilanteissa muukin taloudellinen tuki on tarpeen.
Mutta ärsyttää nykyinen asenne, jossa eletään mistään itse vastuuta ottamatta, ja lasketaan vain sen varaan, että yhteiskunta kyllä huolehtii.

Ovat joo todellakin. Ja totta kai yllättävissä tilanteissa muukin taloudellinen tuki on tarpeen.
Mutta ärsyttää nykyinen asenne, jossa eletään mistään itse vastuuta ottamatta, ja lasketaan vain sen varaan, että yhteiskunta kyllä huolehtii.

Voisikohan se, ettei lapsia nykyään tehdä, johtuakin siitä että on paljon helpompi vain elellä sossutuilla yksikseen?

Mutta silti mun mielestä lapsilisät, kotihoidontuet ja kuntalisät ovat paikallaan.
Jos työt on pätkiä tai niitä ei ole ja tulot on epävarmoja niin se hankaloittaa hemmetisti jo seurustelukumppanin löytämistä yhteenmuuttamisesta puhumattakaan.
Ja jos ainoa valo tunnelin päässä on vastaantuleva juna niin ei siinä perheenperustamiset käy mielessä.

Omalla kohdallani sekoaminen johtuisi lähinnä siitä, että vihdoin, vuosikausien pätkäunien jälkeen, saa edes välillä nukkua täysiä tunteja :D
Hullu pitäisi olla, että siitä nyt luopuisi.

Mä niiiiiiin ymmärrän!

Mut steriloitiin jo vuosia sitten. Ja syöpäsädetysten pitäisi varmistaa ettei minkäänsortin vahinkoa voi tapahtua. Mutta silti just edellisyönä näin painajaista että olin raskaana.

Jos työt on pätkiä tai niitä ei ole ja tulot on epävarmoja niin se hankaloittaa hemmetisti jo seurustelukumppanin löytämistä yhteenmuuttamisesta puhumattakaan.
Ja jos ainoa valo tunnelin päässä on vastaantuleva juna niin ei siinä perheenperustamiset käy mielessä.

Mun mielestä silloin ajattelee liikaa rahaa.

Elämä köyhänäkin on mun mielestä arvokasta. Ja olen myös pariutunut työttömän ulosottovelkaisen miehen kanssa aikoinaan.

Voisikohan se, ettei lapsia nykyään tehdä, johtuakin siitä että on paljon helpompi vain elellä sossutuilla yksikseen?
Toikin pitää paikkansa.
Yksin asuessa asumistuki on sun. Työttömyyskorvauksesi on sun. Palkkasi on sun. Ja jos saat toimeentulotukea niin se on sun.

Yhdessä asuessa tuetkin on yhteiset ja jos tulot molemmilla vaihtelee niin käy sillai, että jos tässä kuussa asunkumppanillasi on töitä niin se leikkaa sinunkin asumistukeasi etkä saa toimeentulotukea etkä penniäkään mistään.

On hemmetisti helpompaa tukia saavan elää yksin. koska kumppanin mahdolliset satunnaiset tulot eivät heilauta omaa taloutta enää ainakaan huonommaksi.

Vaikka yhteiskunnan kannalta fiksumpaa olis jos kaksi asumistukea saavaa toisistaan tykkäävää muuttais yhteen jolloin tarvittais vain se yksi asumistuki.
Mut tukiviidakko on rakennettu semmoiseksi että näin ei tapahdu.

Sitä enemmän on pakko ajatella rahaa mitä vähemmän sitä on.

Tiedän. Mutta elämän tarkoitus se EI mun mielestä ole. Eikä syy edes harkita itsemurhaa.

Mä olen kerran ajatellut lopettavani elämän mutta se ei ollut silloin kun mulla ei ollut rahaa kuin kuuskyt senttiä per päivä vuokran, veden. sähkön, netin, lasten ruoan, autolainan, liikennevakuutuksen ja töihinpääsybensan jälkeen.
(ja jees, jopa röökit jäi ostamatta kun ei vaan ollut!)

Ei, raha ei ole elämän tarkoitus.

Mut palkansaajana ei tarvitse miettiä sitä kenen kanssa asuu koska se ei vaikuta mun palkkaani mitenkään.
Että jos vaimo saa töitä niin työnantaja ei leikkaa palkkaani puoleen eikä palkkapäivä sen vuoksi siirry ensi kuulle.

Se tekee elämästä turvallisempaa ja sit uskaltaa tehdä hyvin toivottuja lapsia maailmaan.

Avioliiton loppumetreillä vaimo kävi opiskelemassa itselleen toisen ammatin - aikuisopintorahalla. Jonka suuruuteen mun tuloni tai lapsilisät ei vaikuttaneet mitenkään. Palkansaajilla monet asiat on hemmetisti helpompia

Tukiviidakko taas on rakennettu semmoiseksi, että joutuu miettimään sitä onko järkeä muuttaa Mirkun kanssa yhteen koska siitä todennäköisesti aiheutuu ongelmia

Nuo kaikki ovat tarpeen. Mutta sen lisäksi pitäisi palauttaa viime vuosituhannen malli, jossa lapsista sai verovähennystä tuloverotuksessa. Tuon verovähennyksen pitäisi olla tuntuva, esim. 8% maksettavasta palkkatuloverosta 5. lapseen asti.

Yhteiskunnan jatkuvuuden kannalta on välttämätöntä, että ne ihmiset, jotka painavat pitkää päivää työelämässä, haluaisivat myös hankkia riittävästi lapsia ajoissa, hedelmällisimmillään ollessaan.
Vanhempien ammatit ja käytösmallit periytyvät herkästi, niin hyvässä kuin pahassa. Siksi yhteiskunnalle insinöörin, sairaanhoitajan tai metsäkoneenkuljettajan lapsi tuottaa todennäköisesti suuremman hyödyn kuin pitkäaikaistyöttömän tai omassa kulttuurissaan pitäytyvän somaliäidin lapsi. Näin, vaikka kaikki lapset ihmisyksilöinä ovatkin yhtä arvokkaita.

Nuo kaikki ovat tarpeen. Mutta sen lisäksi pitäisi palauttaa viime vuosituhannen malli, jossa lapsista sai verovähennystä tuloverotuksessa. Tuon verovähennyksen pitäisi olla tuntuva, esim. 8% maksettavasta palkkatuloverosta 5. lapseen asti.

Yhteiskunnan jatkuvuuden kannalta on välttämätöntä, että ne ihmiset, jotka painavat pitkää päivää työelämässä, haluaisivat myös hankkia riittävästi lapsia ajoissa, hedelmällisimmillään ollessaan.
Vanhempien ammatit ja käytösmallit periytyvät herkästi, niin hyvässä kuin pahassa. Siksi yhteiskunnalle insinöörin, sairaanhoitajan tai metsäkoneenkuljettajan lapsi tuottaa todennäköisesti suuremman hyödyn kuin pitkäaikaistyöttömän tai omassa kulttuurissaan pitäytyvän somaliäidin lapsi. Näin, vaikka kaikki lapset ihmisyksilöinä ovatkin yhtä arvokkaita.
Mikähän mua vaivaa kun olen kanssasi samaa mieltä.

Aikanaan kun muksut olivat pieniä niin saatiinhan me toki lapsilisiä ja kodinhoidontukea ja asuntolainan korkovähennystä ja mä sain työmatkavähennyksiä.

Mut silti mulla kuukaudessa käteen jäävä summa oli jokseenkin sama kuin perheettömällä kollegalla joka asui perityssä, velattomassa yksiössä ja pääsi töihin ratikalla.

Et ei se juurikaan veroissa näkynyt, että mun jääkaapillani on kuusi syöjää ja hänen jääkaapillaan yksi.

Perheverotus alkoi silloin kuulostamaan hemmetin hyvältä idealta.

Jääkaappikohtaisestihan noi tuetkin lasketaan.
Ja se on usein perseestä.

Mikähän mua vaivaa kun olen kanssasi samaa mieltä.

Aikanaan kun muksut olivat pieniä niin saatiinhan me toki lapsilisiä ja kodinhoidontukea ja asuntolainan korkovähennystä ja mä sain työmatkavähennyksiä.

Mut silti mulla kuukaudessa käteen jäävä summa oli jokseenkin sama kuin perheettömällä kollegalla joka asui perityssä, velattomassa yksiössä ja pääsi töihin ratikalla.

Et ei se juurikaan veroissa näkynyt, että mun jääkaapillani on kuusi syöjää ja hänen jääkaapillaan yksi.

Perheverotus alkoi silloin kuulostamaan hemmetin hyvältä idealta.

Jääkaappikohtaisestihan noi tuetkin lasketaan.
Ja se on usein perseestä.

Miksi me kaikesta olisimmekaan eri mieltä - lapsia tehneitä suomalaisia miehiä molemmat...

Yhteistyössä