Tehkää mulle diagnoosi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelokas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelokas"

Vieras
Äsken kaupassa tuli yhtäkkiä pimeä olo, pyörrytti ja tuntuu että jalat ei toimi! Sydän hakkas täysiä ja ihan sellanen epätodellinen olo, luulin että kuolen :( Se helpotti vähän, kun menin pukukoppiin hetkeks istumaan. Sit pystyi tekee ostokset loppuun ja menee kassalle.

Nyt vieläkin jotenkin höntti olo. Oon ollut kyllä tosi stressaantunut, et onkohan tää jotain psyykkistä vai pitäskö tässä lääkärissä lähtee käymään :o

Mulla tulee kanssa noita, mutta itse saan ne hallintaan sillä, että en ala estelemään olon tulemista.

[QUOTE="pelokas";27703076]Äsken kaupassa tuli yhtäkkiä pimeä olo, pyörrytti ja tuntuu että jalat ei toimi! Sydän hakkas täysiä ja ihan sellanen epätodellinen olo, luulin että kuolen :( Se helpotti vähän, kun menin pukukoppiin hetkeks istumaan. Sit pystyi tekee ostokset loppuun ja menee kassalle.

Nyt vieläkin jotenkin höntti olo. Oon ollut kyllä tosi stressaantunut, et onkohan tää jotain psyykkistä vai pitäskö tässä lääkärissä lähtee käymään :o[/QUOTE]

ei henk!

Mullakin kohtausten tulo vaihtelee elämäntilanteiden mukaan. Yhdessä välissä en uskaltanut käydä yksin kaupassa ollenkaan ja sitten alkoi jo miehenkin kanssa tulla noita kohtauksia. Sitten veli vinkkasi minulle, että en ala yrittämäänkään kohtauksen hallintaan ottamista, niin se helpottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;27703086:
Paniikkikohtaus. Ei vakavaa, mutta häiritsevää. Älä pelkää. Käy lääkärissä, niin saat siihen avun.

Muoks. Tai siis kuulostaa siltä. En tietenkään voi olla varma.

Siks koska sinä elät!!!!

Mulla ihan samanlaisia mutta mulla ei ole koskaan liittynyt niihin kohtauksiin mitään pelkoja. Vie jalat alta kirjaimellisesti puoleksi tunniksi. Sen jälkeen pikkuhiljaa voimat palailee.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;27703154:
Onko sun verenpaine OK? Entä muut arvot? Kantsis varmaan käydä lääkärissä jos tuollanen toistuu.

No on se ainakin ollut ihan ok, joskus vähän korkea, mut ei hälyttävästi. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta.

[QUOTE="aapee";27703162]No on se ainakin ollut ihan ok, joskus vähän korkea, mut ei hälyttävästi. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta.[/QUOTE]

Verensokereita en ole mitannut, kun viimeks raskausaikana otettu ja sillon ne oli aina hyvät. Melko huonosti olen kyllä kieltämättä syönyt lähiaikoina huonosti ja oon jonkin verran alipainoinen, koska ruoka ei stressin takia ole maistunut. En tupakoi.

Tästä tulikin mieleen, että minun on palailtava kahvista teehen taas . On meinaan lievää kohtausta taas ollut ja mm. kahvin pois jättäminen helpottaa...

[QUOTE="aapee";27703130]Ei mullakaan mitään pelkoa ollut tuolla kaupassa, yhtäkkiä vaan ihan puskista tuli tuo![/QUOTE]

Meinaan tarkoitin kohtauksen aikana, olen ottanut sen rauhallisesti vaikka sydän hakkaakin ja vapisuttaa kovasti, sen vuoksi en ole varma onko mulla kyse paniikkikohtauksesta kun niihin yleensä liittyy pelko.

Meinaan tarkoitin kohtauksen aikana, olen ottanut sen rauhallisesti vaikka sydän hakkaakin ja vapisuttaa kovasti, sen vuoksi en ole varma onko mulla kyse paniikkikohtauksesta kun niihin yleensä liittyy pelko.

Mun ekaan paniikkikohtaukseen ei liittynyt suuremmin pelkoa ainakaan aluksi. Ensin tuli fyysiset oireet; jalkojen, käsien ja leuan puutuminen ja niitä säikähdettyäni iski paniikki ja itku.

[QUOTE="aapee";27703162]No on se ainakin ollut ihan ok, joskus vähän korkea, mut ei hälyttävästi. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta.[/QUOTE]

Ootko mittauttanut kilpirauhasarvoja millon viimeks? Siis sulla varmaan on Thyroxin käytössä? Ettei vaan olis liian kova annostus, voi johtua siitäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja plääkäri;27703261:
Ootko mittauttanut kilpirauhasarvoja millon viimeks? Siis sulla varmaan on Thyroxin käytössä? Ettei vaan olis liian kova annostus, voi johtua siitäkin.

No itseasiassa viime kontrollista alkaa olla lähes vuosi aikaa, pitänee varata.. Ja Thyroxinia tosiaan syön.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;27703229:
Mun ekaan paniikkikohtaukseen ei liittynyt suuremmin pelkoa ainakaan aluksi. Ensin tuli fyysiset oireet; jalkojen, käsien ja leuan puutuminen ja niitä säikähdettyäni iski paniikki ja itku.

Ei varmaan aina liity, mulla nää kohtaukset vie jalat alta eivät kanna ja ovat ihan hyytelöä. Lisäksi näkyvää vapinaa käsissä ja vapinan tunne jaloissa. Lekurin kanssa ihmetelty, olin mangneetissakin mutta kaikki oli ok. Lisäksi paljon muita oireita mitkä ei varmaankaan liity noihin kohtauksiin.pääkin kuvattu ja se oli ok.

[QUOTE="pelokas";27703076]Äsken kaupassa tuli yhtäkkiä pimeä olo, pyörrytti ja tuntuu että jalat ei toimi! Sydän hakkas täysiä ja ihan sellanen epätodellinen olo, luulin että kuolen :( Se helpotti vähän, kun menin pukukoppiin hetkeks istumaan. Sit pystyi tekee ostokset loppuun ja menee kassalle.

Nyt vieläkin jotenkin höntti olo. Oon ollut kyllä tosi stressaantunut, et onkohan tää jotain psyykkistä vai pitäskö tässä lääkärissä lähtee käymään :o[/QUOTE]

iTE TIEDÄT SE MIKAS ISOLLA KUN SINÄ HALUAT!

Koska olit syönyt viimeksi? Meinaan voisiko olla että oli alhainen verensokeri? Mulle saattaa tulla semmosia kylmähiki-huimaus-päässä pimenee kohtauksia jos en oo muistanut syödä. Vähän aikaa kun istuskelee niin helpottaa.

Yhteistyössä