"Tehdäänkö" nykyään vauvoja enemmän kuin vielä vähän aikaa sitten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimo

Vieras
Miten minusta tuntuu sille? :)
Tuntuu, että suuremman perheet alkavat taas olla vähän "muotia"...?
Johtuukohan se tästä luonnollisemmasta elämäntavasta, mitä kohti koitetaan mennä vai onko Madonna, Angelina Jolie ja Brad Pitt vaikuttaneet näin paljon asiaan? :)

Oli miten oli, "tehkää" ihmeessä vauvoja!! :D
Ei maailmassa mitään ihanampaa, kuin oma rakas lapsi.

:heart:

Kuulema taantuma vaikuttaa. Hesarissa oli joku päivä sitten, että ennen sanottiin, että 9kk häistä, (siis tuli ensimmäinen lapsi) ja nyt sanotaan 9kk vakinaistamisesta. Jos saa vakituisen työn, nainen uskaltaa hankkiutua raskaaksi. En sitten tiedä.
Mutta minusta nuo paljon lapsia haalivat julkkikset eivät vaikuta, tai olisi jotenkin omituista, jos vaikuttaisivat. Vaikka mistä minä sitäkään tiedän :)

Me ainakin aloitettiin perheen kartuttaminen ennen Madonnaa ja Brangelinaa :D Ja suurperhe oli haaveissa jo yli 10 v sitten.

Kyllä moni uskaltaa sen neljännenkin tehdä nykyään helpommin. Osaltaan kai siksi, kun on noita edukkaampia tila-autoja yms. Ei leimaudu enää minibussi-hipiksi vaikka 4-5 lasta olisikin.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Lama-ajan yksi tunnusmerkkihän on se, että lapsia syntyy enemmän.

Mikähän siinäkin on? Yrittääkö ihmiset paikata vajetta lompakossaan lapsilisillä?

eiku ku ollaan työttömiä ja ei oo tekemistä, niin mikäs siinä sit hässiessä..:D

Alkuperäinen kirjoittaja nun:
syntyhän viime vuonna lapsia enemmän ku kahteentoista vuoteen...:)

Oi, ihana. :heart: *sniif* Olen kai vähän yliherkkä, mutta tällaset uutiset saa minut aina kyynelehtimään...:ashamed: Näen silmissäni ne kaikki "juuri kuoriutuneet rusinat", jotka tuhisee ihanasti...oih ja voih...

:ashamed: :D :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
on niistä kulujakin. Jos kaikille olis kaiken maailman sairaskuluvakuutukset, tapaturmavakuutukset jne...

Meillä ei ole vakuutuksia, eikä ole ajateltu edes koko asiaa.
Elämme muutenkin varmaan "vanhanaikaisesti"...:)

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
on niistä kulujakin. Jos kaikille olis kaiken maailman sairaskuluvakuutukset, tapaturmavakuutukset jne...

Meillä ei ole vakuutuksia, eikä ole ajateltu edes koko asiaa.
Elämme muutenkin varmaan "vanhanaikaisesti"...:)

Meillä on vakuutukset. Kallista on.

Oi, ihana. :heart: *sniif* Olen kai vähän yliherkkä, mutta tällaset uutiset saa minut aina kyynelehtimään...:ashamed: Näen silmissäni ne kaikki "juuri kuoriutuneet rusinat", jotka tuhisee ihanasti...oih ja voih...

Mä nään vaan ne ylikuormittuneet tarhat ja kerhot kun nytkin on tiukkaa..paisuvan terveydenhoitolaskun ja rasittuneet äidit. Nuoret joille ei kaikille riitä töitä tai koulupaikkaa kun sukupolvi on niin iso..

Minä uskon myös, että jonkun verran vaikuttaa se kelan uusi systeemi kaksi lasta kolmessa vuodessa. Se mahdollistaa lasten tiheämmän tekemisen ja joku ehkä "tekee vielä yhden" sen takia, koska se on taloudellisesti mahdollisempaa näin.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:

Mä nään vaan ne ylikuormittuneet tarhat ja kerhot kun nytkin on tiukkaa..paisuvan terveydenhoitolaskun ja rasittuneet äidit. Nuoret joille ei kaikille riitä töitä tai koulupaikkaa kun sukupolvi on niin iso..

Mä nään vaan nämä tyhmät ihmiset jotka ovat näihin asioihin vaikuttamassa ja säästäävät väärästä päästä, ei omista palkoista tms.

no meillä ei ainakaan julkkiksien suurperheet vaikuttaneet ollenkaan asiaan. joskus seurustelun alkuaikoina jo oli puuhetta ja molemmilla ollut se max. 3 lasta. tarkoitus oli jäädä kahteen mutta taisi tulla mulle 30 kriisi ja nyt siis kolme poikaa kasassa ja tähän jäädään.... ja olisi se kolmonen varmaan tullut ilman lamaakin ja nyt alkaa väsymys riittämään eli meille riittää nää kolme...

vakituinen työ löytyy mutta helpostihan se tilanne voi muuttua... ja kakkosen yrittäminen aloitettiin ennen kuin paikkani vakinaistettiin...

ainakin tänä vuonna on tullu enemmän vauvoja ku pitkään aikaan. lähipiirissä ja muutenkin. meiän synnärilläkin oli niin paha ruuhka että välineet loppu ja jotkut (:kieh: |O ) jäi ilman kivunlievitystä.

Yhteistyössä