Teettekö vauvanvaatteille aina käyttöönottopesun?

• Viestiketjun aloittaja Teenu
  • Ensimmäinen viesti
Teenu
Mä olen ihmetellyt tuota, kun huutiksessa myydään paljon muka käyttämätöntä vaatetta, jolle "vain käyttöönottopesu tehty". Siis mä olen ainakin ensin käyttänyt, sitten vatsa pessyt. Joten ihan en usko että ovat oikeasti käyttämättömiä... Kuka nyt pesee vaatteen, eikä sitten muka käytäkään? Ja vaikka käyttäisikin, niin mitä siinä ensimäisessä pesussa uudesta, puhtaasta vaatteesta pestään, en ymmärrä.

vieras
Pesen muut paitsi esim haalarit ja kintaat. Ekassa pesussa lähtee aina tehtaan jäljitä esim värijäämia ym.Ja muutenkin, kaupassa porukka lähminy niin onhan se mukavampi pestä ennen käyttöä.

Pese nyt hyvä ihme ne myrkyt edes pois
Vauvan vaatteet pitää pestä ennen käyttöönottoa koska ei voi tietää kuinka paljon tehdas jäämiä (eli myrkkyjä) on vaatteessa. Ei välttämättä tee hyvää vauvan iholle sellaiset eikä isommankaan ei sen puoleen.

Riittu
Kun saimme ekan lapsen, kylppärimme oli remontissa eikä pesukonetta voinut käyttää, joten vaatteet jäivät pesemättä, vaikka oli tarkoitus pestä. Kun huomasin, ettei pesemättömyydellä ollut mitään vaikutusta, en ole koskaan pessyt, en toisenkaan lapsen synnyttyä hänen vaatteitaan. Lakanat ja pyyhkeet pesen ennen käyttöä. Pyyhkeet kuivaavat paremmin, kun on kerran pesty ja lakanat mielestäni haisee niin pahalle, jos ei pese (ja ovat vähän "kovia").

Tottakai pesen. Vauvan vaatteista ihan kaikki, omista kaikki muut paitsi toppavaatteet. Ja kyllä miulla on täysin käyttämättömiä vaatteita kaapissa paljon, jotka on vaan käyttöönottopesty. Ja osa on jäänyt jo tytölle pieneks ilman yhtään käyttökertaa, esimerkiks lahjaks saatuja, jotka on ollu jo pieniä tullessaan. Ei ne kaikki siellä huutiksessakaan kuseta.

Alkuperäinen kirjoittaja Riittu:
Kun saimme ekan lapsen, kylppärimme oli remontissa eikä pesukonetta voinut käyttää, joten vaatteet jäivät pesemättä, vaikka oli tarkoitus pestä. Kun huomasin, ettei pesemättömyydellä ollut mitään vaikutusta, en ole koskaan pessyt, en toisenkaan lapsen synnyttyä hänen vaatteitaan. Lakanat ja pyyhkeet pesen ennen käyttöä. Pyyhkeet kuivaavat paremmin, kun on kerran pesty ja lakanat mielestäni haisee niin pahalle, jos ei pese (ja ovat vähän "kovia").
Tiedätkö, että jos niissä jotain on, niin imeytyvät ja kertyvät elimistöön PITKÄN AJAN KULUESSA!!!

Yhteistyössä