Teettekö hernekeiton itse vai ostatteko purkkihernekeittoa?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Yleensä teen itse, aika harvoin tulee ostettua valmista.
Viimeksi oon ostanu valmista hernekeittoa joskus 8 tai 9 vuotta sitten.

"yyhoo"
Silloin harvoin, kun sitä meillä on, niin itse teen, sillä sillon siihen tulee sentään kunnon "palvit" (ja reilusti, eikä yhtä tai kahta sattumaa vihreän liemen joukossa)... ;) :p :D

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;26920187:
teen ite. saa parempaa, tai ainaki mieleistään.
ja todella helppo tehdä itse. Halvempaakin se on. pussilliseta herneitä saa montaa litraa keittoa toki vaatii vähän emenän aikaa, mutta kyllä ne herneet kiehuu kattilassailamn jatkuvaa vieressä seisomistakin

"vieras"
Sekä että. Varsinkin joulun jälkeen teen itse. Talvella tulee mieluummin itse keiteltyä ja syksyllä / keväällä lämmitettyä purkkikeittoa. Ja lapset joskus oikein hinkuvat tuota purkkikeittoa :D.

Kesällä emme koskaan syö hernekeittoa, se on jotenkin niin talviruoka :D.

Tuunaaja
Purkkihernarista saa muuten ihan hyvää, kun siihen heittää mausteita ja vaikka palvia tai kylkeä tms sekaan. Meiramia, valkosipulia, pippuria ja paprikajauhetta, sekä jotain lihaa, niin ihan toisesta maailmasta on purkkieines pöytään laitettaessa.

"kahden äiti"
En tee enkä osta. Itse tekeminen olisi musta ihan liian työlästä lopputulokseen nähden. Purkkihernaria taas ei syö pirukaan. Työpaikkaruokaloissa/päiväkodissa ja messuilla yms. nautitaan meidän perheen hernarit.

"Maira"
[QUOTE="kahden äiti";26920792]En tee enkä osta. Itse tekeminen olisi musta ihan liian työlästä lopputulokseen nähden. Purkkihernaria taas ei syö pirukaan. Työpaikkaruokaloissa/päiväkodissa ja messuilla yms. nautitaan meidän perheen hernarit.[/QUOTE]

Mikä siitä tekee työlästä?Heität yöks herneet likoo, aamulla lyöt kattilan porisee ja jossain kohtaa heität lihaa ja mausteita sekaan ja sit voikin melkein syödä..helppo ruokahan tuo on.

Itse. Aina. Sen keittäminen on niin yksinkertainen operaatio että en kehtaa valmiina ostaa. Ainoa etu purkkimallilla olis nopeus mutta koska suunnittelen hernekeiton teon aina tietylle päivälle niin osaan varata tarvittavan ajan. Sitäpaitsi suurimman osan ajasta asiaan ei tarvitse juuri paneutua.

Yhteistyössä