Teettekö pitkiä lenkkejä lapsien kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Musta on tullu tämmönen laiskamato että en edes jaksais kauppaan lähtee lapsien kanssa käveleen mutta pakko se on jos meinaa jotain syödä. se on sitä ainaista tappelua ja perässä juoksemista aina koko matka niin alkaa välillä kyrsimään oikeen urakalla.

Mies mua tossa aamulla moitti ihan täydeks perseeks kun mieluummin käyn kyydillä kaupassa tai sitten pistän ton ukon asialle. Ei se itekään ikinä minnekään kävele, hyvähän sen on kun on auto millä ajella mulla kun ei ole edes sitä eikä korttiakaan.

Sitä on vaan niin väsyny ja yhtä suorittamista joka päivä.

Jospa tää tästä taas helpottais.

Joka päivä olen tehnyt aamuisin tunnin lenkin + tunnin puistoilut päälle. Iltapäivällä ehkä vähän lyhempi ja vastaavasti pidempi puistoilu. Lapset molemmat alle 3-v. En ikinä jaksaisi ellen liikkuisi ja olisi ulkona! Sisällä väsyy

Miksette käy joskus omalla autolla kaupassa ja osta viikon kuivamuonat kerralla. Kyllä maito ja leivätkin säilyy pari päivää kun oikein säilyttää. Kun suunnittelee pääateriat etukäteen, elämä helpottuu paljon - ja rahaa säästyy.

Kyllä noi kävellä jaksavat. Ja voin viedä minne vaan. Ovat olleet puolueosaston kokouksissa, naisasiajärjestön kokouksissa puhumattakaan kauppareissuista. Se helpottaa, kun vaan alat käymään.

En mä tee lasten kanssa lenkkejä ollenkaan. Edes koiraa en lenkitä.
Nää saa kaikki lenkkeillä ihan vapaasti tässä pihamaalla. Hevosen kanssa käydään lenkillä, ja silloinkaan en todella itse kävele :D

Ryhdistäydy ja aja kortti itelles, helpottaa elämää :hug:

Eihän se kiva ole kakaroiden kanssa kauppakasseja kävellen roudata, mutta kai sen voisi asenteella ottaa kuntoilun kannalta.
Ulkoiletteko muuten kuitenkin, vai meneekö sisällä nyhjäämiseksi? Se tosiaan kyllä väsyttää...

Tulee niitä varmasti taas parempiakin päiviä :)

(Ja mä en nyt varmaankaan auttanut yhtään, masensin ehkä lisää vaan. Anteeksi siitä.)

Ottakaa kävelyn kohteeksi joku kiva paikka tai palkitse kohteeseen pääsystä lapsesi jollain, vaikka kotoa otetulla eväällä. Kyllä ne sitten reippaammin kävelee, vähitellen kunto kasvaa niilläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Juu...tehdään.
Autoa meillä ei edes ole.
Ja kuten eka vastaaja totesi, niin sisällä väsyy. Mitä enemmän ulkoilee ja liikkuu, sen paremmin jaksaa :)

Minä taas olen ihan rätti kun kauppareissulta tullaan, olen siinä saanu juosta ja hermota niin että en meinaa loppupäivänä jaksaa yhtään mitään. Sitten taas viihdyn kyllä tollasilla pikku ulkoilureissuilla.

Ulkoillaan paljon, mutta lenkkejä en tee lasten kanssa. Esikoisen päiväkotiin on reilu kilometri, se on hänelle pk-päivän päätteeksi juuri sopiva kävelymatka (on 3,5-vuotias). Kotipäivinä ulkoillaan omalla ja naapuritaloyhtiön pihalla, kova vauhti päällä lapsilla, minä seisoskelen ja kuljen perässä...

Käyn kaupassa mielummin ilman lapsia esim klo 20 aikaan, kun esikoinen on juuri nukahtanut ja ilta rauhoittunut. Tai pk-matkalla.

Vauva-aikana tuli helposti käveltyä joka toinen päivä 10km kävelylenkki. Aikaa oli, mitä tappaa. Nykyään mennään töiden jälkeen kerran pari viikossa miehen ja lapsen kanssa hieman lyhyemmälle lenkille. Aikaa menee enemmän, koska pikkupoika haluaa kävellä/juosta itse osan matkasta.

Yhteistyössä