teettekö lyhyitä pätkätöitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työstä kieltäytyjäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työstä kieltäytyjäkö

Vieras
Siinähän se kysymys jo olikin eli teettekö te pienten lasten äidit/isät lyhyitä pätkätöitä? Ja jos teette mikä on lyhin mihin lähdette ja millä varoitus ajalla?

Itse oon tässä toisen lapsen jälkeen yrittänyt saada pitempää työsuhdetta, mutta enpä ole saanut vielä. Mun alalla kun tehdään paljon päivän parinkin sijaisuuksia. Itse en niitä ole ottanut vastaan kun lasten hoito on vaikea järjestää tuollaisille ja se on muutenkin todella raskasta koko perheelle. Nyt mietin että pitääkö tuohon rumbaan taas ryhtyä että sais joskus sitä pitempääkin työsopimusta... Masentavaa...

tein kyllä sillon ku olin töissä, meillä oli päiväkotipaikka ja hoidot ilmotettiin mahd. pian ku ite ties työt. Lähin semmoselle n 5 päivän työhön ja yleensä jatku työt hyvin siitä ku oli sairaslomia ym...en montaa päivää ollu työttömänä!

Tuleehan noita tehtyä pakostakin kun tällä mun alalla ei täältä meiltä päin irtoa kuin pätkätöitä.lyhin taitaa olla 2 viikkoa ja lyhin varoaika 5 minuuttia.Onneksi oli isäntä kotona että pääsin heti lähtemään kun pomo soitti.Muuten olen lähtennyt päivän varoajalla.

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
joo. Olen siis keikkaileva kotiäiti. Ja juuri tässä järjestyksessä. Vai mitä tässä tarkoitettii`?

Sama täällä! Nyt kyllä pitänyt taukoa äippäloma aikana mutta kohta taas mua viedään...

Kuinka lyhyellä varoitus ajalla lähdette töihin? Entä miten lyhyisiin työsuhteisiin? Kuinkas lastenhoidon järjestätte?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo. Olen siis keikkaileva kotiäiti. Ja juuri tässä järjestyksessä. Vai mitä tässä tarkoitettii`?

Sama täällä! Nyt kyllä pitänyt taukoa äippäloma aikana mutta kohta taas mua viedään...

Kuinka lyhyellä varoitus ajalla lähdette töihin? Entä miten lyhyisiin työsuhteisiin? Kuinkas lastenhoidon järjestätte?

Isän kanssa ovat, jos isä ei silloin ole omissa töissään (viikonloput) muuten ovat mummolassa.

Minä olen hoitovapaalla omasta työstäni ja teen vain keikkaa. Töitä teen lähinnä miehen vapaat ja silloin, kun saan lapset äidilleni hoitoon tai joku isommista haluaa hoitaa pienempiään. Samalle päivälle saatan ottaa iltavuoron, jos olosuhteet sen sallii. Yleensä kuitenkin tiedän jo pitemmälle työvuoroja, kun otan jämälistoista ne päivät, jotka pystyn tekemään. Keikkailu on ehdottomasti kannattavampaa, kuin kokoaikainen työssäolo.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mä saatoin mennä niin että aamulla soitettiin et tuutko iltaan... tai pe että tuutko viikonlopuksi. Meillä isä hoitaa lapset kun menen iltaan ja jos päällekkäisiä vuoroja miehen kans niin sitte isovanhemmat paikkailee..

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Minä olen hoitovapaalla omasta työstäni ja teen vain keikkaa. Töitä teen lähinnä miehen vapaat ja silloin, kun saan lapset äidilleni hoitoon tai joku isommista haluaa hoitaa pienempiään. Samalle päivälle saatan ottaa iltavuoron, jos olosuhteet sen sallii. Yleensä kuitenkin tiedän jo pitemmälle työvuoroja, kun otan jämälistoista ne päivät, jotka pystyn tekemään. Keikkailu on ehdottomasti kannattavampaa, kuin kokoaikainen työssäolo.

Keikkailusta jää tosiaan rahaa enempi. Meillä kun maksetaan hälytyslisä. Joka hälytyksesta tulee 50e palkan lisäksi.

Kiitos kaikille vastauksista!!

Täytyy mun kai sitten kans ruveta tekemään noita lyhyitä pätkiä. Oli noi teidän vastaukset niin positiivisen oloisia, että eiköhän meidänkin perhe niistä pätkistä selviä ainakin jonkin aikaa, jos ne vaikka poikisi sit pitempää...

Olen tehnyt keikkatöitä niin, että ilmoitan rekryyn vain ne päivät milloin olen käytettävissä. Eli voin ottaa töitä vastaan vain niille päiville- silloin mies on kotona lasten kanssa.
Lyhyin varoaika on ollut niin, että on soitettu 2h ennen työvuoron alkamista..

Keikkailusta jää tosiaan rahaa enempi. Meillä kun maksetaan hälytyslisä. Joka hälytyksesta tulee 50e palkan lisäksi.

Mun alalla tuota hälytyslisää ei oo, harmi. Mutta pitemmän työn toivossa mun ehkä kannattaisi sit tehdä noita pätkiä...

Missä tuollainen hälyytyslisä maksetaan? Meilläkin tuo maksetaan, jos on siis säännöllisessä työssä ja vapaalta soitetaan töihin. Tosin korvaus on pienempi.
Näin keikkaa tehdessä sitä ei saa.

No mä en oikeestaan tee, koska se sotkis kaikki liitonrahat yms. joten muutaman päivän pätkiä en oo kovin halukas tekemään...
Joskus erehdyin tekemään ja kyllä jurppi, kun tuli vaan muutaman viikon palkka ja liitto ei enää maksa mitään...
mutta toisaalta taas, mä olen jäävi vastaamaan tähän, koska tällä alalla tosiaankin riittää töitä....

Yhteistyössä