Teettekö lasten toiveiden mukaista ruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poikienäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

poikienäiti

Aktiivinen jäsen
16.12.2005
1 023
0
36
tuli vaan mieleen että kuka teillä päättää mitä ruokaa o?

mä USEIN teen just sitä ruokaa mitä tiiän poikien syövän..jos sattumoisin ite en kovin pidä ni oon syömäti :D

senpä vuoksi meillä ei olekkaa koskaa mitää erikois ruokii.. :whistle:

Teen tietysti, joskus ihan asiakseni kysyn mitä haluaisivat syödä. =) Tänään viimeksi laitoin kaalilaatikkoa, koska esikoinen tykkää siitä paljon ja on sairaana kotona. =)

Meillä lapset syö kyllä ihan kaikkea - ei oo vielä sellasta ruokaa löytyny joka ei ois maistunu.
Mutta kyllä mä toteutan toiveitakin, jos esikoinen pyytää jotain. (kakkonen ei vielä sellasta osaa tehdäkään )

Sama täällä. Teen niitä ruokia, joita tiedän poikien syövän. Onneksi ovat melko kaikkiruokaisia. Joskus syön itse kaalilaatikkoa tai maksalaatikkoa, silloin laitan suosiolla lapsille ja isännälle jotain muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Surkea Noita:
Kyllä mä usein kyselen mitä haluaisivat mutta näille on helppo muutenkin tehdä ruokaa kun syövät lähestulkoon kaikkea..

Sama täällä.Kerran viikossa meillä on toiveruokapäivä.Yksi lapsi kerrallaan saa toivoa ruoan.Ei mäkki,pizza tms.

Meillä lapset (tai pojat lähinnä, kun tyttö syö vielä vauvaruokaa) on kaikkiruokaisia, mutta kyllä mä usein menen sillä linjalla, että teen niitä ruokia, joista lapset tykkää. Tosin teen joskus "aikuisten ruokaakin", mutta silloin laitan pojille jotain muuta. En pakota syömään sellaista, mistä pojat ei tykkää tai eivät voi esim. pienen tulisuuden takia syödä.

Meillä on yleensä perusruokia; Keittoja, laatikoita , kastiketta + pastaa, perunaa tai riisiä. Kaikki neljä on ennakkoluulottomia popsijoita =)

Välillä kysyn ruokatoiveita, esin nyt on lapset pitkään toivoneet tacoja- joten tanään niitä tulee =)

no joo meillä saa jokainen toivoa yhtä ruokaa per viikko, loput päätän sitten minä, myös sen ettei joka viikko syödä lasagnea mitä toi poika haluaisi nyt syödä vaikka joka päivä.
mut pääsääntöisesti noi syö ihan kaikkea

Joskus teen, joskus jopa miehen toivomuksesta. Yleensä päätän itse, minähän sen kokkaankin. Jos ei kelpaa, niin voi sitten tehdä itse seuraavalla kerralla. Yritän tehdä ruokia niin, että tulisi monipuolisesti ja joskus uusia makujakin.

Meillä tehdään eniten minun ja miehen mieltymysten mukaan. Pojalle kelpaa, kunhan on "lihaa" ja vihannekset pikkuinen jättää lautaselle. Huoh, millähän nekin alkaisivat mennä suuhun paremmin. Mutta einekset ostan pojan mieltymysten mukaisesti, en halua että niitä menee hirvittävästi hukkaan. Mutta einekset eivät vihanneksia ole nähneetkään ja meille menee kala, kana, liha, makarooni ja peruna ihan hyvin. Mut..

teen aika perus safkoja kotona jotka uppoo varmasti...erikoisia ruokia voivat sitten maistella aikuisempanakin,itekkin olen monen monta uutta ruokajuttua löytänyt suosikeiksi ja niitä ei tosiaankaan ollut lapsena pöydässä:)

Yhteistyössä