Teettekö itse vaatteita, kysymyksiä ompeluun liittyen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Haluttaisi kokeilla jotain, mutta en ole ommellut oikeastaan ollenkaan, mitä nyt koulussa toistakymmentä vuotta sitten ja lyhennellyt lahkeita ja ommellut verhoja jne.

Pystyykö perusompelukoneella saamaan hyvää jälkeä? Mikä ero ompelukoneella ja saumurilla?

Oletteko tehneet itse vauvan bodyja? Kannattaako edes haaveilla sellaisen ompelusta vähäisillä taidoilla? Entäs ruokalaput? Onko kanttinauhan ompelu vaikeaa? Onko netissä kaavoja edellämainituille? Googlettanut olen, mutta en oikein löytänyt. Tietty äitiyspakkauksen ruokalapusta saisi piirrettyä kaavat..!?

Kiitos jos joku jaksaa vastailla :)

Trikoota en menisi pienellä kokemusella ompelemaan tavakoneella, body ehkä vähän haasteellista.
Ruokalaput voisivat olla hyvä aloitus. Saumurilla venyviä helppppo ommella. Toisaalta normaali kone tekee kyllä aika paljon temppija todella hyvin, jos suinkin viitsii kokeilla.
Kanttinauhan ompelu ei ole kovin vaikeeta, se ompelukoneella.

Alkuun kyllä suosittelen ihan ompelukonetta, jos nimittäin joutuu purkamaan. Lainaa kirjastosta esim. Suuri Käsityö lehtiä, niissä on ihan hyviä kaavoja ja selkeät teko-ohjeet. Niistä saa siis jäljentää kaavoja. Kangaskaupoista voi myös ostaa kaavoja.

No kyllä saumuriommelta pystyy ihan yhtä helposti purkamaan...

Mutta tavallisella ompelukoneella joka tekee siksakkia ja suoraa pärjää pitkälle.

Kirjastoon minäkin sut passittaisin, ihan jotain ompelukirjaa haeskelemaan ja juuri noita käsityölehtiä (kaavalehdet)

Bodyn tekeminen ei ole vaikeaa, mutta saumurilla paras jälki joustaviin kankaisiin. Ja siistein lopputulos.

Niin ja saumuri siis huolittelee ja leikkaa samalla kun tekee ompeleenkin.

Yhteistyössä