Teettekö aina vieraille heidän toiveidensa mukaista ruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sateenkaaren väärässä päässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä kysyn vain allergiat ja sitten teen jotain helppoa ja hyvää. Jälkkäriksi kelpaa jätski, en ala erikseen leipomaan hienouksia muuta kuin juhliin, niin ei tule turhaa stressiä.

Jos vieraat huomauttelevat, sano hymyillen että he voivat mennä kauppaan ostamaan mitä haluavat ja teidän perhe syö mitä sinä laitat.

Mieti asia niin, että sinun TÄYTYY opetella sanomaan suoraan koska annat lapsellesi mallin käytökselläsi. Lapsesi ottaa sinusta esimerkkiä eikä tee kuten sanot vaan kuten teet. Haluathan, että lapsesikin uskaltaa sanoa vastaan jos joku käyttäisi häntä/kiltteyttän hyväksi?

kysyn yleensä että onko toiveita, jos ei niin teen sitä mitä sattuu just sillon mielyttämään itseäni ja jos ei kelpaa vieraat on täysin vapaita tilaamaan vaikka pitsat.

[QUOTE="öö";26277482]Ihmettelen vaan että jos olet niin väsynyt, niin miksi otat vieraita moneksi päivää?[/QUOTE]

Koska ovat ottaneet perjantaille lomapäivän töistä visiittiään varten.

Viestiin 26 totean vaan, että arvaapa vaan mistä olen saanut mallin tähän vieraiden passaamiseen. :D Omalta äidiltänipä hyvinkin. Puhuttiin äidin kanssa siitä tuossa päivällä ja todettiin, että olemme liian kilttejä.

Sen verran sain jo selkärankaa luutumaan, että sanoin vieraille meillä olevan lounaan klo 12, kun he soittivat ja pyysivät lounasta klo 15. Suosittelin pysähtymään matkalla syömään, jos siltä tuntuu. Vieraat eivät tuntuneet ottavan sitä kovin pahasti. Ehkäpä tuossa suoraan sanomisessa on pointtinsa. ;) (Siitäkin puhuttiin äidin kanssa. Olen häneltä oppinut senkin ettei mitään ikävää saisi sanoa tai kieltävää. Tosin oman kortensa kekoon toi ex-ukko, josta ei muuta kuin, että ikävä tyyppi oli ja teki mun omalle tahdolle paljon hallaa.)

Kysyn toiveita vain jos on ajatuksena mennä yhdessä kauppaan tai vieraat ovat niin pitkään että on käytävä kaupassa täydentämässä.

Nyt kun mietin niin aika monesti suunnitellaan ja valmistetaan ruoka yhdessä (yökylä)vieraiden kanssa.

Meillä käy hyvin vähän ihmisiä ruokavieraina, mutta kun käy, teen kyllä heille mieluisia ruokia. Mutta jos joku tuntuu työläältä juuri silloin, vaikka sushi, en ala sitä väkertää, grillaan jotain nopeaa. Enkä välttämättä viitsi leipoa. Kukaan ei ole kyllä vaatinut tai odottanut mitään erityistä, tai sitten olen niin tampio, etten ymmärrä vihjeitä.

Mä tykkään tehdä vieraille sellaista ruoka josta tiedän vieraiden tykkäävän. Ei ole koskaan tullu mitään erikois pyyntöjä paitsi miehen siskolta hänen lapsilleen, he kun ovat "huonoja" syömään. Ja onhan se kiva kun tietää,että ruoka menee ja siitä tykätään.
Joskus on kyllä oltava itsekäs ja tehtävä oman maun ja jaksamisen mukaan. Varmasti ruoka kelpaa jos on nälkä. Ja varmasti on kelvannutkin :)
Grillipitsa on hyvälle, voisin jopa tehdä tänään :D Uppoaa meinaan ku kuuma veitsi voihin. Onko sulla avotuligrilli vaiko joku muu? Itse olen aijemmin tehnyt pitsakiven pällä kaasugrillissa.

Itsellä tänään taas kakun teko edessä. Miehen lapset tulee viikonlopuksi tai ainkin kaksi heistä ja pojalla on synttärit, keuliva moottoripyörä pitäisi saada aikaiseksi,mut mä olen nyt laiska ja en taida alkaa väsäämään sellaista. Katson kaupasta jos ei moottoripyörä vuoka paljoa maksa niin ostan sen ja teen sellaisen. Pursotan kermalla koristeet. Toinen vaihtoehto on valmis kakkukuva ( joo olen tosi laiskalla tuulella tänään, tuli viime yönä nukkuttua tosi huonosti ja jäi unet pariin tuntiin)

Tuo kuulostaa siltä että he haluavat hoteliln ja ravintolan palvelut, ilmaiseksi vain. Ei tulisi mieleenikään toimia noin eikä meille tulevat vieraat todellakaan toimi noin! Yhden ystäväperheen kanssa vieraillaan paljon puolin ja toisin joten siinä kulut menevät tasan aina vastavierailulle, meillä on vielä samankokoiset perheet ja lapsetkin samanikäisiä. Ruokaa tehdään yhdessä, ja AINA viedään syötävää tuliaisiksi! Toiveita voi esittää, esim. "hei mitä jos vaikka grillattaisiin" mutta ei toiselta tilata mitään tiettyä ruokaa.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
No mun nykyinen mies on sellainen idiootti tässä asiassa, että tyhmyyttään saattaa jotain tiettyä toivoa. Esimerkiksi aina kinuaa mun parasta kaveria tekemään tietynlaista voileipäkakkua, kun miehen mielestä se on niin hyvää. Ei auta vaikka olen miehelle sanonut, että tee itte se kakku ja vie tuliaisiksi, se on aika isotöinen ja ihan kohtuutonta sellaista kerjätä... Olen sitten vaan sanonut kaikille kavereille, mm. tälle parhaalle, että miehen toivomuksia ei todellakaan tarvitse kuunnella saati ottaa tosissaan, puhuu mitä sylki suuhun tuo.

On aivan superikävää, että aina selvästi muita kiltimpiä ihmisiä käytetään surutta hyväksi. Ei ihme, kun kaikki ovat nykyään niin katkeroituneita ja ilkeitä. :(

näin. kyllähän tuo vielä menee kun yksi lapsi. Ei kannata tehdä kyllä enempää jos on suvun jyräämä.

Tullaan "hotelliin" kun perheessä vauva, syömään ja nukkumaan moneksi päivää.

ja edes vastavuoroisesti ei tehdä samaa vaan ap menee sinnekin keittiöpiiaksi.

Yhteistyössä