Teetkö päivittäin kaksi ruokaa? Mitä teet ja tuleeko kalliiksi?

• Viestiketjun aloittaja miuku
  • Ensimmäinen viesti
miuku
Siinäpä se! Me syödään usein vaan yksi ruoka ja sitten vaan napsitaan välissä leipää jne... Ei vaan jotenkin osaa enää väkertää iltapäiväksi jotakin toista ruokaa.

Kyllä meillä syödään kaksi ruokaa päivässä.
Siinä 13 maissa keitän isomman kattilallisen perunoita/riisiä/makaroonia ja teen kastikkeen.
Taikka syödään usein keittoa.

Iltapäivästä 17 aikaan teen joko toisen kastikkeen tai kokonaan uuden ruuan.

Tee ap keitto toiselle ruualle.Sitä voi syödä myös seuraavana päivänä.
Tai jokin uuniruoka.Nekin helppoja ja nopeita.
-

Rollolainen
kaksi lämmintä ateriaa syödään päivässä. Koulupaäivinä kotona tehdään vaan yksi, mutta kahdesti yleensä syömme.
joskus voi olla se toinen ruoka manna-,riisi, tai marjapuuroo kera kinkku tai makkaravoileipien, mutta me sydään kahdesti.

Jos on aamupäivällä esim ollut pottua, iltapäivällä on sit keittoa tai pastaa/ nuudeleita, perjantaiain meillä ona AINA saunamakkaraa iltaruuaksi, sauna ku meillä yleensä on noin 16-18
Samaa ruokaakin jsku ssyömme uudestaan, esim jos on tehty hyvä keitto.

josmeillä syötäis toisen ruuan tilalal laipää, sitä menis nii paljon että sais jatkuvasti osta lisää tai leipoa amusta iltan. Ruuankin kanssa leipää menee paljon. Meidän urheilevat lapset tarvitsevat energiaa.

Non compos mentis
Kalliimmaksi ne välipalat tulevat kuin "rehellinen" ruoka. En tee kahta ruokaa arkisin, koska olen töissä/mukulat koulussa/hoidossa tms. mutta viikonloppuisin kyllä. Ihan perusruokaa eli keittoja, kiusauksia, pataruokia jne. Myös puuro on meillä ihan oikea ruoka.

juuh
Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
Siinäpä se! Me syödään usein vaan yksi ruoka ja sitten vaan napsitaan välissä leipää jne... Ei vaan jotenkin osaa enää väkertää iltapäiväksi jotakin toista ruokaa.
Tällä tavalla kasvaa lihavia aikuisia :)

Meilläkin naapurustossa monet äidit sanovat, etteivät ITSE syö kahta ruokaa päivässä... eivät vaan voi. Miksiköhän minä olen äideistä hoikin, vaikka syön kaksi reilua lämmintä ateriaa päivässä, lisäksi aamu-, ilta- ja välipalat lasten kanssa....

Usein lounaaksi on edellisen päivän päivällistä. Tai sitten teen lounaan jota syödään myös iltapäivällä. Kokkailuajat ym vaihtelevat. Tai sitten teen ne kaksi ruokaa saman päivän aikana. Yleensä kuitenkin edes toinen on valmiina, niin säästää aikaa. Tavallista kotiruokaa, edullista on.

vieras
Teen, on se lasten kanssa aika ehdoton. Ylensä ainakin toinen ruoka on sellainen, mistä jää seuraavaksikin päiväksi. Ei se kovin kalliiksi tule kun suunnittelee useamman päivän etukäteen.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:

Meilläkin naapurustossa monet äidit sanovat, etteivät ITSE syö kahta ruokaa päivässä... eivät vaan voi. Miksiköhän minä olen äideistä hoikin, vaikka syön kaksi reilua lämmintä ateriaa päivässä, lisäksi aamu-, ilta- ja välipalat lasten kanssa....

Ei sitä ruoka tarvitsekaan 2kilokaupalla" suuhun mätätä ja ku syö ruuna kanssa salaattia ja leipää itse tuokaa ri tarvitse nii apljoa syädä.
meidän lapse tei todelalkaan le liahvia, päinvastoin kaia jopa tosi hoikkia, viakak syövät aamuisnpuuroa/ muroja tai jugurttia,lounaan, välipalallakahvi/ tee ja joku makea, päivällinen ja iltapala ( joskus vielä juhlissa o joku herkku lisäksi)

Minusta kalliikis tulee se ettei syö säännöllisesti,koska silloi usein "puputetaan" sitä kallista leipää ja sen pääle on sit satava leikkelettä jotka o tosi kalliita

pph
syödään samaa ruokaa lounaaksi ja päivälliseksi. teen niin hyvää ruokaa että maistuu kaksikin kertaa päivässä! Meillä maanantaisin jauheliharuokaa, ti kalaa, ke keittoa, to kalaa ja pe kanaa.

Helmi
meillä pienemmät alle 3 v syövät kaksi kertaa päivässä lämpimän ruoan, lounaaksi on usein edelliseltä päivältä jäänyttä ruokaa. Isommat koululaiset syövät näin lomalla yhden lämpimän aterian, kun aamupalan syöminen venähtää useinkin kymmeneen tai puoli yhteentoista. En tee kahta eri ruokaa lounaalle ja päivälliselle, vaan samaa ruokaa voidaan syödä kaksikin päivää, jos sitä vaam riittää

juuh
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:

Ei sitä ruoka tarvitsekaan 2kilokaupalla" suuhun mätätä ja ku syö ruuna kanssa salaattia ja leipää itse tuokaa ri tarvitse nii apljoa syädä.
meidän lapse tei todelalkaan le liahvia, päinvastoin kaia jopa tosi hoikkia, viakak syövät aamuisnpuuroa/ muroja tai jugurttia,lounaan, välipalallakahvi/ tee ja joku makea, päivällinen ja iltapala ( joskus vielä juhlissa o joku herkku lisäksi)

Minusta kalliikis tulee se ettei syö säännöllisesti,koska silloi usein "puputetaan" sitä kallista leipää ja sen pääle on sit satava leikkelettä jotka o tosi kalliita
Metsola, olet siis ilmeisesti kanssani samaa mieltä. Lapset pysyvät hoikkina kun syövät kaksi ateriaa + aamu-, väli- ja iltapalat. Niinhän minäkin kirjoitin.

Syödään kaksi lämmintä ruokaa, lounas on usein vaatimattomampi ja päivällinen vähän parempi, teen sille salaattia jota saattaa sit jäädä seuraavan päivän lounaalle. Esim. tänään samalla kun raivasin aamupalajutut pois, tekaisin keiton josta osan laitoin heti pakastimeen ja osan jätin valmiiksi että lämmitän kun palataan pihalta. Sen sijaan että syötäis monta päivää samaa ruokaa, käytän aika paljon pakastinta; esim. teen kerralla kaksi vuokaa lasagnea josta toisen pistän pakastimeen, jotta sen voi ottaa sieltä jos on kiireinen päivä.

mamma
mä teen ain niin isot satsit ruokaa että samaa syödään monta kertaa peräkkäin. joinain päivinä siis ei tarvi laittaa ruokaa ollenkaan tai vaan keittää lisää perunaa/riisiä/pastaa. mutta 2 lämmintä ruokaa syödään päivässä kesät talvet, ehkä jotkut lomareissut ainoastaan poikkeuksena. ja hoikkia ollaan kaikki. :)

vieras
Kaksi ruokaa lapset syövät päivässä, itse yhden ja mies töissä lounaan sekä välillä illalla vielä kotona. Usein toinen ruoka on keitto ja toinen muuta norm. kotiruokaa:laatikoita, kastiketta+perunaa/riisiä/pastaa jne.
Meillä syödään usein kolmekin pv samaa ruokaa. Ruokalaskut on nelihenkisellä perheellä aikas suuret, mutta enempi mua rassaa jatkuva ruuan miettiminen/suunnittelu. Pitäisi ehkä tehdä joku kuukauden ruokalista niin ei tartteis jatkuvasti miettiä "mitä huomenna syötäis". Pakastan myös usein ruokaa, jotta tarvittaessa lapsille on nopeasti jotain tarjolla.

mami
Kaksi lämmintä ruokaa on meilläkin joka päivä. Usein teen päivälliselle ruuan josta sitten seuraavana päivänä riittää minulle ja lapsille lounaaksi. Lisukeita saatan vaihdella, esim. illlalla perunaa ja seuraavana päivänä makaroni. Samalla vaivalla teen vähän isomman annoksen kerralla ja helpottaa ruokahuollon hoitamista huomattavasti.

Yhteistyössä